Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Svara dig på nytt.
Efter att ha läst ansökan om stämning kontaterar jag att MHs medverkan borde ligga i det orimliga att JJ ensam kunnat strypa Tove, trots att hon suttit över Toves bröstkorg.
Det pga av att Tove har skador på armbågarna (inte handlederna som jag tidigare spekulerat om). Det visar att armarna har hållits ner mot det hårda badrumsgolvet så hårt att det uppstått skador, säkert då Tove kämpat emot.
De är sååå körda.
"Johanna Leshem Jansson har därvid tagit ett strypgrepp runt Tove Tönnies
hals - när Tove Tönnies legat på golvet och Johanna Leshem Jansson suttit
över Tove Tönnies buk/bröstkorg. Samtidigt har Maja Hellman hållit fast
Tove Tönnies armar/händer.
Av våldet har Tove Tönnies orsakats skador på bland annat halsen och
halsens underliggande vävnader, armbågarna och ryggen samt
syrebristskador på hjärnan och hjärtat."
MH borde ta bladet från munnen och visa på lite hederlighet mot Toves anhöriga. Det hon har medverkat i är oförlåtligt, men hon kan ändå hjälpa till i deras sorg att få hela bilden klar över vad som hände och varför.
Precis, att kväva någon på egen hand kräver stora skillnader i styrkeförhållanden, vilket förklaras här med att det var 2 gm. J verkar ha berättat om M s delaktighet och även erkänt att det var J själv som tog strypgreppet. Nu får vi hoppas att det finns DNA spår kvar på T, M och J s kroppar som kan bevisa den fysiska kontakt dom haft.
Eftersom M fortfarande hävdar att hon sov så måste åklagaren kunna bevisa att hon varit delaktig. Enbart J s berättelse och det orimliga i att enbart J lyckats kväva T kan bli problematiskt.
Min förhoppnings står till den tekniska bevisningen i form av meddelanden och DNA.