2023-03-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, det var han men gick inte ut med det förrän kroppen återfunnits, enligt den långa intervjun med honom.

Nej, hade han varit övertygad hade han haft den rubriceringen på ärendet.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
JJ har ju även återvänt till kroppen och försökt elda en gång till…
Jo, men det räcker med att elda en gång för att brottet ska anses som grovt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Ska tydligen ha tänt eld på kroppen vid 1-2 tillfällen enligt aftonbladet? Näe fy faan, dödsstraff på dem direkt asså..
Står även i stämningsansökan 😡
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kvävning som orsakat syrebrist för hjärnan och hjärtat. Det där tar lång tid att orsaka sådana skador. Troligen flera minuter!

Fanns även skador på underliggande vävnader i halsen vilket tyder på hårt tryck. Skador på T s armbågar och rygg tyder på en kamp som grannen överhörde och kan vittna om tidsrummet mellan dunsar och sparkar.

Svara dig på nytt.

Efter att ha läst ansökan om stämning kontaterar jag att MHs medverkan borde ligga i det orimliga att JJ ensam kunnat strypa Tove, trots att hon suttit över Toves bröstkorg.

Det pga av att Tove har skador på armbågarna (inte handlederna som jag tidigare spekulerat om). Det visar att armarna har hållits ner mot det hårda badrumsgolvet så hårt att det uppstått skador, säkert då Tove kämpat emot.

De är sååå körda.

"Johanna Leshem Jansson har därvid tagit ett strypgrepp runt Tove Tönnies
hals - när Tove Tönnies legat på golvet och Johanna Leshem Jansson suttit
över Tove Tönnies buk/bröstkorg. Samtidigt har Maja Hellman hållit fast
Tove Tönnies armar/händer.
Av våldet har Tove Tönnies orsakats skador på bland annat halsen och
halsens underliggande vävnader, armbågarna och ryggen samt
syrebristskador på hjärnan och hjärtat.
"

MH borde ta bladet från munnen och visa på lite hederlighet mot Toves anhöriga. Det hon har medverkat i är oförlåtligt, men hon kan ändå hjälpa till i deras sorg att få hela bilden klar över vad som hände och varför.
Citera
Medlem
argusmaximuss avatar
Pressmedd från åklagarmyndigheten.

Rullman har telefontid med media 11-12 idag, så efter lunch kommer nya artiklar.

https://via.tt.se/pressmeddelande/atal-vackt-for-mord-och-brott-mot-griftefriden-i-vetlanda?publisherId=3235540&releaseId=3342763
Citera
2023-03-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Kanoners! Jag försöker sitta bänkad inför besked om insamling 😁

Jag också! Bidrar mer än gärna till fup
Citera
2023-03-17, 10:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Vet inte vilket styckmord du pratar om, men det är ovanligt. Du tog några få exempel som inträffat på flera år.

Nej det är inte ovanligt. Det är ett utredningstekniskt hjälpmedel.

Styckmord i Örebro: Eva Magnusson mördad och styckad av Stefan Börjesson, Universitetsadjunkt Örebro Universitet. Stefan tog sitt liv innan rättegången.
(FB) Mordet på Eva Magnusson från Nora (Misstänkt GM avliden)
Citera
2023-03-17, 10:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det skulle vara en rimlig förklaring.

Väntat är att J förklarar sitt agerande med att T först tog ett strypgrepp på henne och J valde därefter att göra detsamma. Går det att finna några skador på J s hals? Nej, knappast!

https://sverigesradio.se/artikel/20-aringens-advokat-hon-medger-att-hon-strop-tove
En sådan djävulsk ångest T måste haft! Att kväva någon med bara händerna tar ju flera minuter! Arma T!!
Citera
2023-03-17, 10:35
Medlem
Så om jag har förstått de rätt, Eksjö tingsrätt har ställt sig på tvären och bara lämnar ut fuppen i pappersform och inte digitalt/via mejl till privatpersoner? undrar om de är regelrätt att göra så. En fup ska alltid erbjudas i pappersform eller digitalt. Jag har aldrig nånsin varit med om detta om de är så, aldrig haft problem att få ut fup via mejlen. Så därför jag undrar om man ens får göra så här
Citera
2023-03-17, 10:35
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, men det räcker med att elda en gång för att brottet ska anses som grovt.
Nu.. hur stor chans är det att piano-flickan har sexuella problem ?
Citera
2023-03-17, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Aldrig hört talas om denna ”populära” teorin. De som varit mest aktiva här inne har aldrig påstått det. Så har nog varit någon mupp.

Men finns ju tusen möjliga teorier till ett försvinnande innan man har en kropp att titta på.
Du kanske inte var med så tidigt, om du söker i tråden och skriver kidnappad som sökord så får du upp 5 sidor.
Citera
2023-03-17, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej det är inte ovanligt. Det är ett utredningstekniskt hjälpmedel.

Styckmord i Örebro: Eva Magnusson mördad och styckad av Stefan Börjesson, Universitetsadjunkt Örebro Universitet. Stefan tog sitt liv innan rättegången.
(FB) Mordet på Eva Magnusson från Nora (Misstänkt GM avliden)

Att du tar ett enda exempel på detta, under drygt 10 års tid, talar starkt för att det är ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in