2023-03-17, 10:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
”.. Hon säger att Tove slog henne på nattklubben Nöjet i Vetlanda, och att de två vännerna ville ”slå henne tillbaka”. Tove lurades då följa med till lägenheten, där 20-åringen berättar hur tumult uppstod och hur de hjälptes åt med att hålla Tove mot golvet..”

”..- Jag kan inte ringa polisen för de litar inte, de lyssnade ju inte på mig när jag försökte prata med dem tidigare på kvällen och ingen skulle förstå liksom att det inte var meningen. Det var ju inte meningen att hon skulle dö..”

”.. Hon berättar hur hon tänkte att hon måste få bort Toves kropp, att hon tillsammans med 18-åringen bar sedan kroppen till bilen med hjälp av ett lakan, tog med sig en tändare, och började köra på mot ett skogsområde hon var bekant med..”

”..-Det var väldigt, väldigt, väldigt tungt så att jag, jag trillade och började gråta. Jag tyckte det var fruktansvärt men jag hade inget val så jag var tvungen att kämpa..”

Lite mer ur Expressen https://www.expressen.se/nyheter/sa-forsokte-kvinnan-gora-sig-av-med-toves-kropp/

Undrar om hon grät när hon tuttade eld på Toves pappas dörr också? J, även då var hon tvungen att kämpa va? Stackars JJ:

"2. Förhör med den tilltalade Maja Hellman
Utöver att höras över Åp1-2 åberopas förhör med Maja Hellman
angående hennes kännedom om ÅP3 samt iakttagelser och kontakter
med Johanna Leshem Jansson den 4-5 januari 2022.
"

Så MH vet saker om detta också.
Åtalspunkt 3 är dörrbränningen.
Citera
2023-03-17, 10:12
Medlem
Var det någon mer som såg inslaget på tv4-nyheterna precis där man såg bilderna på JJ inne på dollarstore samt konversationer från hennes snapchat? Antar att de kommer från FUP.
Citera
2023-03-17, 10:13
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja man förstår ju att det inte finns mycket att fokusera på för försvarsadvokatens då erkännande gjorts och bevisläget verkar MYCKET gott…men man anar ju ändå den narcissistiska manipulativa Johanna i bakgrunden…”Me Myself and I”.

Advoktens STORA fokus på Johannes mående får, i mina ögon, J att framstå som än mer självfokuserad och oempatisk. Bra gjort av advokaten ;-)

Man råkar inte bara strypa någon i 3-4 minuter…
Tror den där advokaten kommer provocera många i rättsalen. Men hon måste väl föra klientens talan som hon är till för även om dom flesta äcklas. Det fungerar ju så men hon lär inte komma nån vart.
Citera
2023-03-17, 10:14
Medlem
Den här människans kyla är som killarna i Karlskrona som stycka micke fyfan
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Innan kroppen hittades är det svårt att rubricera det som mord. Så fort kroppen hittades blev dom misstänkta för mord. Det enda han ändrat är gravfridsbrottet som nu anses grovt. Varför det inte gjordes tidigare är en bra fråga.
Jag tror att Rullman ville hålla makabra spekulationer och frågor på avstånd och därför inte yppat något om skändning.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Varför envisas man med papperskopior 2023 och i ett mål som har sådant intresse från media och allmänheten? Idioti.

Samarbete med journalister och media så att man kan mjölka pengar på ett uppmärksammat brott
Citera
2023-03-17, 10:15
Medlem
Måste vara skrämmande för exet att veta att det kunde varit han med. Och chockerande nu för de vänner och bekanta som blivit lurade och manipulerade att tro att allt bara var fjortisbråk när det var en psykopat som var i farten
Citera
2023-03-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggmunkaren
Var det någon mer som såg inslaget på tv4-nyheterna precis där man såg bilderna på JJ inne på dollarstore samt konversationer från hennes snapchat? Antar att de kommer från FUP.

Nej, det missade jag. Går det se i efterhand?
Citera
2023-03-17, 10:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Lena?

Ja, mordet på Lena Wesström.
Då var denna rättsläkare under sin vidareutbildning, (2018). Nu har hon jobbat alltså i snart 5 år till då.
Var mycket noggrann som jag uppfattade det.
Citera
2023-03-17, 10:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Svaret du fick var i alla fall ärligt. Tingsrätten gör skillnad på privatpersoner och journalister.

Får verkligen en domstol göra det??

Vilken lag stöder de sig på?

Det beslutet borde överklagas till hovrätten!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Kroppen brändes t.om. Snälla någon, JJ måste dömas till livstids fängelse och MH för medhjälp m.m över 8 år.

längre straff, dem borde inte få va på gatan alls
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Förmodligen pga att J eldat...där också.

Nu förstår man varför Rullman hela tiden varit så övertygad om mord. Han har rejält på fötter med en gedigen utredning.
JJ har ju även återvänt till kroppen och försökt elda en gång till…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in