2023-03-17, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Clea Sangborn har uttalat sig:
"Min klient erkänner att hon i ett bråk med målsäganden och efter att målsäganden tagit ett grepp runt min klients hals, svarat med att kortvarigt ta ett grepp runt målsägandens hals"
20-åringen bestrider däremot ansvar för mord.
"Dels då greppet i sig inte kan ha orsakat dödsfallet och dels då hon har saknat uppsåt att döda målsäganden", skriver Clea Sangborn.
20-åringen mår mycket dåligt över situationen, uppger hennes försvarare.
"Jag har en väldigt ung klient. Hon är helt ostraffad. Hon mår väldigt dåligt och jag oroar mig för henne, eftersom varje gång det rapporteras om målet så försämras hennes mående"

Jag hade också mått dåligt om jag hade mördat någon.

Fast jag har inte mördat någon. Jag har bara misshandlat, strypt och sedan försökt bränna kroppen två gånger.
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Då gick det till som många i tråden länge trott, även jag. JJ stryper MH håller fast. Två starka tjejer som samarbetar sen så är man maktlös.

Det skrämmande med JJ karaktär är förutom detta hemska tillvägagångsätt även är hennes förkärlek till eld. Hon har ju tydligen en historik med detta eldande. Att hon försökt elda Tove inte bara en gång utan även återvänt till FP är skrämmande. Visar på en mycket kall och obehaglig personlighet.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Verkar som det finns fokus på vad som hände på Nojet i bevisningen. Dels för de åtalades skull såklart då Tove evtl har gjort något där och som försvaret antagligen spinner hårt sen vad gäller det påstådda stryptag som Tove ska ha tagit i lgh. Blir intressant hur de lägger upp det men samtidigt nästan pinsamt men det är ju så det funkar.

Ja, jag vet att du tog upp det här tidigt.
Som sagt, hitttar inte länk till stämningsansökan. Får lägga lite mer tid på att hitta den.
Citera
2023-03-17, 09:49
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som sagt, hitttar inte länk till stämningsansökan. Får lägga lite mer tid på att hitta den.

https://delafil.se/022cbd2093c461b2/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_151.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Har jag missat något nu eller ? Det står om en tidigare händelse där Jj misstänks antänt dörren dit Toves familj bodde? Trodde det var något x dörr hon antänt ?

Står i stämningsansökan att hon har försökt tända eld på fasaden i fastigheten där Tove, hennes syster och hennes far bodde vid tiden för brottet, den andra branden hos X:et verkade inte följa med till åtal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Känns skevt att Sangborn i detta nu ska utmåla T som en dålig person och göra sin klient till offer. Mycket smaklöst!

Ja lägger fram det som att JJ är en väldigt oerfaren strypare så det får man ta med i värderingen eftersom hon aldrig strypt nån tidigare typ… Så låter det ungefär. Att. Det bara skulle strypas ett kort tag i självförsvar.
Och den packade MH kom till undsättning när Tove våldförde sig på JJ i hennes eget hem.

Synd bara att de inte öppnade dörren när det ringde på när den antagligen fysiskt starke grannen hade kunnat hjälpa dem i den här dödskampen som Tove initierat…
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Vart i vårt avlånga land befinner du dig?
Tänker om nån kan frakta till dig eller @Silliz (sthlm)

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Avel har en förberedd sida för insamling som är vilande tills dess att vi väljer den metoden, som det ser ut nu så verkar Eksjö tingsrätt stenhårda på att köra papperskopior istället för digitalt.

Ok grymt. Jag swishar direkt om upplägget verkar ok. Kan inte mods på flashback hjälpa till här o lägga upp ett nr för swish annars på ett säkert sätt. Här måste vi hjälpas åt utan o röja någon i onödan.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Stämningsansökan finns i min signatur!

Tack!!

Är nog för ostrukturerad nu för att göra "rätt" grej.
Citera
2023-03-17, 09:50
Medlem
"Det flammar upp rejält så jag tänker att nu borde det liksom försvinna helt och sen sätter jag mig i bilen igen och sen åker jag hem till pappa och ja, sen tar jag en ridtur."

Hon är ju värre än Askersundstjejen som i alla fall fick ångest efter några timmar.
Citera
2023-03-17, 09:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Har ju skrivit att den kommer upp direkt om du använder dig av sökfunktionen??
Citera
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Avel har en förberedd sida för insamling som är vilande tills dess att vi väljer den metoden, som det ser ut nu så verkar Eksjö tingsrätt stenhårda på att köra papperskopior istället för digitalt.

Varför envisas man med papperskopior 2023 och i ett mål som har sådant intresse från media och allmänheten? Idioti.
Citera
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busteqsun
Kan inte hitta vart fuben är

Varför tror du att du skulle kunna hitta den innan åtal är väckt och den släpps?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in