2023-03-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, inte föll hon som en fura och slog i huvudet.

"Tove dog av kvävning, enligt åtalet. 20-åringen tog strypgrepp på henne, medan 18-åringen hjälpte till att hålla fast henne, menar åklagaren."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/atal-vantas-for-mordet-pa-tove-21/

Som jag skrev nyss, hur dör man av ett lättare stryptag och kortvarigt sådant?

Det finns inte. Det går inte.
Och alla ljud från lägenheten talar ett helt annat språk. Men det viktigaste är ju den rättsmedicinska undersökningen.

Kvävning är dödsorskaen.

Verkar som det finns fokus på vad som hände på Nojet i bevisningen. Dels för de åtalades skull såklart då Tove evtl har gjort något där och som försvaret antagligen spinner hårt sen vad gäller det påstådda stryptag som Tove ska ha tagit i lgh. Blir intressant hur de lägger upp det men samtidigt nästan pinsamt men det är ju så det funkar.
Citera
2023-03-17, 09:41
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busteqsun
Kan inte hitta vart fuben är

Du kan ju börja med att läsa några inlägg i tråden du aldrig tidigare postat i så fattar du varför, dumkopf..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Väntar bara på besked att någon är där och hämtar ut den och betalar så kör vi igång insamling.
Finns det en erfaren skannare i Småland så är det läge att göra sig påmind nu också.

Mål ett är att få ut den idag så har vi ”hela helgen på oss” att skanna sen.

Jag är villig att påbörja en insamling i förebyggande syfte, skulle vi få ut FUP digitalt på något sätt så kan man ju alltid skänka pengarna till något bra ändamål, fond till Tove eller bidrag till Flashback?
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Inte en chans dom blir frisläppta.

Nej men det finns ju alternativ för lindrigare straff beslut. T.ex dråp.

Som jag ser det nu, utan att läsa fup, är att jag inte kommer acceptera något under livstids fängelse för JJ och minst 6-8 år för MH.
Citera
2023-03-17, 09:42
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Kanske, så här står det i expressen:

"Utredningen talar för att den avlidna 21-åringen och den misstänkta 20-åringen haft en konfliktfylld relation, men något närmare motiv har inte kunnat klarläggas"

Har inte följt tråden så mycket, men i stämningsansökan tar de ju med den äldre grejen där den ena av den tuttade på exet dörr. Det står att Tove bodde i samma hus vid den tiden. Betydde det då att Exet oxh Tove hade en relation då? Så djupt rotad svartsjuka var motivet?
Citera
2023-03-17, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Vart i vårt avlånga land befinner du dig?
Tänker om nån kan frakta till dig eller @Silliz (sthlm)

Jag är i västra götaland, vill inte precisera mer än så öppet
Citera
2023-03-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Ja, även jag var inne på det spåret samt att mordet inte var en ren tillfällighet, utan att det redan tidigare kan ha funnits som en tanke his gärningsmännen. Dock fick man som svar från de inte tråden som visste "bättre", om att det omöjligen kunde vara så. I stället presenterades det teorier om mjölkbilar som kört på T, bokhyllor som ramlat över T och andra "far out" -historier. Men intressant att se att några av de som presenterat som dessa efter hand formulerar sig som om de aldrig varit inne på de fantasierna. 😅
Ja exakt, en populär teori i tråden så tidigt var att hon blivit kidnappad och såld som sexslav.
Skrev min teori och lämnade tråden helt då det bara var trams teorier och man bara fick massa mothugg om att hon absolut inte blivit strypt hemma hos mgm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Lägg ner nu. Det inleds aldrig en förundersökning om mord om det inte finns en kropp, men om det är så att man ex hittar en kroppsdel eller stora mängder blod kan det rubriceras mord. Jag vet vad jag pratar om pga det jag jobbar med
Det bör rubriceras som hatbrått mot svenskar. Vi inte behöver vara så försiktiga och rädda för att bli stämplade som rasist när vi säger sanningen. Rätt bör vara rätt och sant bör vara sant.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jag är villig att påbörja en insamling i förebyggande syfte, skulle vi få ut FUP digitalt på något sätt så kan man ju alltid skänka pengarna till något bra ändamål, fond till Tove eller bidrag till Flashback?

Ok hur går det till tänker du? Jag är på om det känns säkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnar
Ja! Hur ska vi göra?

Hur går sekretessprövningen till - någon läser igenom alla sidor och stryker manuellt? Det är ju gjort. Och sen kopieras det och lämnas till allmänheten?

Hur sannolikt är det att det just nu pågår en sekretessprövning av pdf-varianten? Alternativt att den fysiska redan prövade varianten scannas i detta nu? Det är HELT orimligt att man på tingsrätten i eksjö nu skriver ut åtminstone 50 000 sidor till olika medier. I så fall får vi bara vänta.

Ja rena rama tryckeriet där nu…
Hade jag kunnat så hade jag kört dit en skanner och installerat på lokala pizzerian och kört på men detta kommer lösa sig så första bästa person som får besked och napp får flagga för det här.
Citera
2023-03-17, 09:44
Medlem
Är det någon som vet om någon av oss som följt fallet på flachback är på plats och följer förhandlingarna i
Eksjö rättsal?
Citera
2023-03-17, 09:44
Medlem
lindblomsgröns avatar
Från stämningsansökan:

7. Förhör med vittnet Johan Sjögren, ordningsvakt, om sina kontakter med Johanna Leshem Jansson, Maja Hellman och Tove Tönnies på Nöjet den 16 oktober 2022 för att bevisa hur Johanna Jansson beskrev bråket med Tove Tönnies.
Presentationsform: förhör vid huvudförhandlingen.
8. Förhör med vittnet Viktor Rosenqvist Polisassistent, LPO Högland om sina kontakter med Johanna Leshem Jansson och Maja Hellman vid Nöjet den 16 oktober 2022 för att bevisa hur Johanna Jansson beskrev bråket med Tove Tönnies.
Presentationsform: förhör vid huvudförhandlingen.

Varför följde hon med hem till JJ ? kanske man aldrig får svar på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in