2023-03-17, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Väntar bara på besked att någon är där och hämtar ut den och betalar så kör vi igång insamling.
Finns det en erfaren skannare i Småland så är det läge att göra sig påmind nu också.

Mål ett är att få ut den idag så har vi ”hela helgen på oss” att skanna sen.

Jag kan som sagt scanna och har tillgång till 2st scanners men behöver att dom skickas isåfall så då har vi inte möjlighet att läsa den förns i veckan
Citera
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Just nu letar jag febrilt efter stämningsansökan.

Var har ni läst om att JJ handlat på Dollarstore (tråduppgifterna om det ser vi nu ser alltså stämmer), uppgifter om plastpåsar mm.

Såga att emelib noterat någon annan insamling som pågår parallellt (FUP- site typ?). Blir lite rörigt runt det om det bli två samtidigt? Vad är den andra för insamling, pålitilig?

För mig kom den upp direkt via sökfunktionen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Ja ung, ostraffad å blabla det gör ju bara det hela ÄNNU värre-att gå från helt ostraffad direkt till en sådan bestialisk handling som detta visat sig vara.

En väldigt vettig synpunkt och det var ju bl.a. det som utredningsledaren lyfte fram hur ovanligt detta är.
Citera
2023-03-17, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Lägg ner nu. Det inleds aldrig en förundersökning om mord om det inte finns en kropp, men om det är så att man ex hittar en kroppsdel eller stora mängder blod kan det rubriceras mord. Jag vet vad jag pratar om pga det jag jobbar med

Det är ovanligt med rubricering människorov som senare blir till rubricering mord, det är allt jag säger.
Citera
2023-03-17, 09:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Det behöver inte vara endast strypgreppet som dödar. Att hon sitter på henne samtidigt som någon håller i hals eller nacke eller sätter huvudet i en position där andningen påverkas, kan vara tillräckligt för kvävning.

Se USA-poliserna som "råkar" döda massa svarta utan att bokstavligen ta strypgrepp.

Ok, ser nu att det står så i AB:

"Men enligt åtalet har kvinnorna tillsammans dödat Tove genom att kväva henne. 20-åringen har suttit på Tove och tagit strypgrepp på henne samtidigt som 18-åringen har hållit fast hennes armar."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPdVlr/atalas-for-tovemordet

Letar efter anökan om stämmning just nu för att se åklagarens ordalydele om hur Tove dog.

Kvävning, strypning?

Tyvärr har JJ tuttat eld på kroppen, så strypmärken kanske sakans då.

Men vi vet också att vid strypning kan tungben och andra ben skadas, vilket i så fall inte tyder på en lätt och kortvarig strypning.

Nu var Tove vältränad och ung, vilket kan ha gjort att ben inte så lätt får frakurer.

Vi får se.

Tilägg:

Just det här med att sitta på någons bröstkorg, är ju något jag tagt upp tidigare spm möjlig dödsorsak.
Citera
2023-03-17, 09:46
Medlem
” sen sätter jag mig i bilen igen och sen åker jag hem till pappa och ja, sen tar jag en ridtur”

https://www.expressen.se/nyheter/sa-forsokte-kvinnan-gora-sig-av-med-toves-kropp/

Finner inga ord hur hjärtlöst detta är 💔💔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Väntar bara på besked att någon är där och hämtar ut den och betalar så kör vi igång insamling.
Finns det en erfaren skannare i Småland så är det läge att göra sig påmind nu också.

Mål ett är att få ut den idag så har vi ”hela helgen på oss” att skanna sen.
Kanoners! Jag försöker sitta bänkad inför besked om insamling 😁
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Stämningsansökan
https://anonfiles.com/A7x3W9e8z3/Eksj_TR_B_1877_22_Aktbil_151_pdf
HUGA!! Det här var gruvligt värre än väntat!

Sedan Sangborns snyftsnyft-intervju! FY FAN!!
Citera
Medlem
Har jag missat något nu eller ? Det står om en tidigare händelse där Jj misstänks antänt dörren dit Toves familj bodde? Trodde det var något x dörr hon antänt ?
Citera
2023-03-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrator
Ok hur går det till tänker du? Jag är på om det känns säkert.

Avel har en förberedd sida för insamling som är vilande tills dess att vi väljer den metoden, som det ser ut nu så verkar Eksjö tingsrätt stenhårda på att köra papperskopior istället för digitalt.
Citera
2023-03-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thousandwindows
OK, så vi behöver alltså inte få det i pappersformat från Eksjö tingsrätt?? Vet du när FUP brukar läggas ut på sidan?

Jag brukar kontakta krimfup via Mail när ja vill läsa förundersökningar från Hälsinglands Tingsrätt för de lämnar bara ut i pappersform. Om krimfup scannar papperna eller kommer åt förundersökningar via presslegitimation ska jag låta vara osagt.

Kontakta dem på Mail support@krimfup.se

Ange målnummer och vilken tingsrätt det gäller.

Jag tycker iallafall att de brukar vara snabba.
Citera
2023-03-17, 09:48
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Just nu letar jag febrilt efter stämningsansökan.

Var har ni läst om att JJ handlat på Dollarstore (tråduppgifterna om det ser vi nu ser alltså stämmer), uppgifter om plastpåsar mm.

Såga att emelib noterat någon annan insamling som pågår parallellt (FUP- site typ?). Blir lite rörigt runt det om det bli två samtidigt? Vad är den andra för insamling, pålitilig?
Stämningsansökan finns i min signatur!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in