2023-03-17, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Finns en annan sida som ev skulle ha insamling. Vet inte trovärdigheten i att swisha pengar heller, men måndag eftermiddag känns ganska långt

Swish kanske bör undvikas som alternativ om man vill behålla en lite anonym tillvaro kopplat till det här forumet. Men alla idéer och positiva initiativ nu är toppen i sammanhanget!
Citera
2023-03-17, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Jag var nog den första som hade som teori att hon blev strypt och att dunsarna var hennes sista kamp innan döden.
Så tidigt i tråden fick jag massa svar att det inte finns någon chans att hon blivit strypt och att dunsarna inte kunde vara hennes sista kamp innan döden.

Nu visade det sig att det var ännu värre än så och de även försökt bränna kroppen....
Det var du inte ensam om , jag har anat det hela tiden. Eftersom inga skrik hördes. Det verkar som att mordet var planerat
Citera
2023-03-17, 09:31
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Clea Sangborn har uttalat sig:
"Min klient erkänner att hon i ett bråk med målsäganden och efter att målsäganden tagit ett grepp runt min klients hals, svarat med att kortvarigt ta ett grepp runt målsägandens hals"
20-åringen bestrider däremot ansvar för mord.
"Dels då greppet i sig inte kan ha orsakat dödsfallet och dels då hon har saknat uppsåt att döda målsäganden", skriver Clea Sangborn.
20-åringen mår mycket dåligt över situationen, uppger hennes försvarare.
"Jag har en väldigt ung klient. Hon är helt ostraffad. Hon mår väldigt dåligt och jag oroar mig för henne, eftersom varje gång det rapporteras om målet så försämras hennes mående"
Känns skevt att Sangborn i detta nu ska utmåla T som en dålig person och göra sin klient till offer. Mycket smaklöst!
Citera
Medlem
Hur har de fått ut kroppen? Jag såg på SVT igår när de pratade med en granne om att det är så otroligt lyhört i trappen. Två tjejer som släpar ut en kropp. Jag förstår inte hur det gått till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Vänta lite nu, hon gör ju sitt jobb, och ett bra sådant.
Jsg vet att hon gör sitt jobb
Hon brukar köra snyfthistorier
Om hon är bra eller inte finns det delade åsiktet om
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
"När Toves kropp placerats i skogen, tände 20-åringen eld på kroppen. Hon återvände sedan till platsen och hällde brandfarlig vätska över kroppen, och antände den på nytt, enligt åtalet."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/atal-vantas-for-mordet-pa-tove-21/

Alltså, ett hämndmord. Hemskt.
Citera
Medlem
Håller på att kriga med Eksjö tingsrätt just nu angående diverse lagar.
De är svåra att övertala och lång svarstid idag(förståeligt.)

Någon som orkar ge sig på att kontakta polisen och försöka få ut förundersökningen där?
Ska tydligen gå enligt de själva men aldrig provat.

Tog hårt att bara läsa stämningsansökan tidigare..

Det var som jag trott hela tiden, JJ stryper och MH håller i och båda är lika delaktiga hela vägen.

Fruktansvärt tråkigt att de fick för sig att elda på kroppen, vilket visserligen inte var så svårt att räkna ut med tanke på att JJ verkar vara pyroman enligt tidigare händelser.
Hon tror att allt kan gå upp i rök, precis som hennes framtid gjorde den 16e Oktober...

Finns väldigt mycket att skriva men jag avvaktar tills FUP är genomgången, blir lätt en mindre roman utav det hela.

Tur att ungdomsrabatten är avskaffad!
Citera
2023-03-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheforest
Du som har lite koll på liknande ärenden: Läste att Tingsrätten fortf nekar att skicka FUP digitalt pga många personuppgifter i dokumenten. Men kan det kanske betyda att det är möjligt att de lämnar ut digital kopia så länge man är på plats där med USB eller extern hårddisk..?

Det är helt klart en fråga man ska ställa till tingsrätten!

Men sen är det det här med att peta in en okänd USB-sticka i en myndighets dator. Skulle kunna skriva en uppsats om varför det inte alltid är så välkommet men friskt vågat hälften vunnet. Nån kan ju kolla detta.
Citera
2023-03-17, 09:33
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Aligatorerna på Skansen är hungriga annars.

Jag har dock en otrevlig känsla att det här kan gå hur som helst i rätten...
Citera
2023-03-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Jag var nog den första som hade som teori att hon blev strypt och att dunsarna var hennes sista kamp innan döden.
Så tidigt i tråden fick jag massa svar att det inte finns någon chans att hon blivit strypt och att dunsarna inte kunde vara hennes sista kamp innan döden.

Nu visade det sig att det var ännu värre än så och de även försökt bränna kroppen....
Ja, även jag var inne på det spåret samt att mordet inte var en ren tillfällighet, utan att det redan tidigare kan ha funnits som en tanke his gärningsmännen. Dock fick man som svar från de inte tråden som visste "bättre", om att det omöjligen kunde vara så. I stället presenterades det teorier om mjölkbilar som kört på T, bokhyllor som ramlat över T och andra "far out" -historier. Men intressant att se att några av de som presenterat som dessa efter hand formulerar sig som om de aldrig varit inne på de fantasierna. 😅
Citera
2023-03-17, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Alltså, ett hämndmord. Hemskt.

Kanske, så här står det i expressen:

"Utredningen talar för att den avlidna 21-åringen och den misstänkta 20-åringen haft en konfliktfylld relation, men något närmare motiv har inte kunnat klarläggas"
Citera
2023-03-17, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedris
Jag har funderat fram och tillbaka på hur delaktig MH varit då det uppstod handgemäng. Jag landar nog också i att MH håller fast Tove (kanske satt sig på hennes underkropp/håller i benen för att hon ska sluta sparka) medan JJ mördat Tove genom strypning. Tror också att det är JJ som börjat och MH rycker sedan in för fasthållningen då Tove kämpar för sitt liv. Detta är anledningen till att MH håller tyst. Hon är delaktig i mordet, men kanske även tycker att hon inte är den ”egentliga” mördaren då det inte var hon som ströp.

Detta skrev jag i höstas, kändes mest logiskt utifrån det att man inte hörde Tove skrika. Att JJ skulle handlat i panik efteråt stämmer inte med bevisningen av att gå tillbaka dumpningsplatsen för att elda på kroppen ytterligare än gång. Jag är väldigt intresserad över att höra Maj*s förhör, och om hon har ändrat sin historia om att hon sov när brottet begicks. Varför höll hon i Toves armar? 😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in