2023-03-17, 08:35
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Är det sant 😥
Vilka monster värre än vi nånsin trott

Vart har du läst det.. Finns någon länk?
Här finns stämningsansökan att ladda ner
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Stämningsansökan
https://anonfiles.com/A7x3W9e8z3/Eksj_TR_B_1877_22_Aktbil_151_pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtho
Vilka omständigheter är det som gör att det kan rubriceras till grovt? Någon som har koll?

Jj har försökt bränna kroppen 2ggr
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Va?

Fan värre än jag kunnat tro

Helt sjukt.

Ändrar hela min bild utav tjejerna

Man förstår vad den säkerhet åklagaren kommer från när han har kommunicerat med media.

Ett vidrigt brott och jag kan bara tolka det som att MGM inte haft någon koll alls vilket innebär DNA på cykeln från JJ, DNA från Tove i bilen och sen massa annat.

Väldigt olustig känsla när man läser detta och vidare protokoll kommer vara svåra att smälta.
Citera
2023-03-17, 08:37
Medlem
https://www.ratsit.se/20021106-Johanna_Tova_Wilma_Jansson_Nye/LDAvvHCyzcxMJWqlTymWkmMuA5n_8KNkqiapwIjVoPA

https://www.ratsit.se/20040621-Maja_Mamelo_Hellman_Vetlanda/OTD5AFM9S10Rj8dfvr2pHh75FJ7UPdr2WcvvU7ARdvo
Citera
2023-03-17, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och inte bara vid ett tillfälle utan JJ har återvänt för ett nytt försök.

Jag saknar ord. Historien var tillräckligt hemsk bara av att de dödat henne och flyttat henne ut till skogen, men det här... Är mållös över hur känslokalla de varit. Fruktansvärt.
Citera
2023-03-17, 08:39
Medlem
Tolkar det som att J och/eller M dagen efter åkt till Dollarstore, köpt föremål för att sätta eld på något. Dessa föremål har sedan anträffats vid kroppen. Om så är fallet har J/M gjort bort sig fullständigt och ett riktigt tungt bevis.

Fruktansvärt detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okand3333
Om 15-17 pers bidrar med 300 spänn så har vi ju summan.
Inte så svårt tror jag. Men får man inte ut den som pdf? Sjukt om nån ska scanna alla sidor och ladda upp?

Känns som att vi är ett gott gäng som villiga att bidra, sen kanske en del har begränsat med pengar men nån annan kanske kan lägga nån femtiolapp till så tror inte att det ska bli några problem. Dock önskvärt att där även ska bli en liten slant till de som engagerar sig fysiskt med att hämta/scanna/lägga upp ☺️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det låter som en bra ide
Men frågan är om någon orkar ta på sig det jobbet och
Får man med allt när man fotar?

Om någon skulle vilja ta på sig det så skulle vi ju kanske samla in en liten ersättning till personen för besväret?

Skulle nog behöva vara minst 4 pers för att palla det
Citera
2023-03-17, 08:40
Medlem
lindblomsgröns avatar
Hur vet ni om bränd kropp o kvävning? Också ljuger ni eller jobbar med något så ni har läst fub. Jag kan också bidra med pengar. Blev ledsen igår när jag läste att Piccaso2 var död😢❤️ visste inte det.
Citera
2023-03-17, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Jag saknar ord. Historien var tillräckligt hemsk bara av att de dödat henne och flyttat henne ut till skogen, men det här... Är mållös över hur känslokalla de varit. Fruktansvärt.

Också den biten att de har försökt lösa med plastpåsar vid bortforslandet och köpt grejer, eldat och fixat för att dölja detta när de hade kunnat stanna upp där mitt i natten och ringt på hjälp så hade kanske ambulansen hunnit i tid till akuten.
Fruktansvärt detta hur de kört sina liv helt åt helvete.
Citera
2023-03-17, 08:42
Medlem
Gick en rysning i hela kroppen bara av att läsa stämningsansökan. Hemska, fruktansvärda människor. Hoppas de nu under kommande tid får lida lite extra av att se vilken uppmärksamhet fallet har fått. Den där Johanna alltså, man mår illa.

Sen måste jag också säga att jag är mäkta imponerad av ert snabba jobb och samarbete här i tråden, har följt denna tråd sen Oktober och aldrig varit såhär redo för en FUP. tack för allt ert arbete med tråden!
Citera
2023-03-17, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Hur vet ni att JJ återvänt fn gång för att försöka bränna upp kroppen på nytt?

"När Toves kropp placerats i skogen, tände 20-åringen eld på kroppen. Hon återvände sedan till platsen och hällde brandfarlig vätska över kroppen, och antände den på nytt, enligt åtalet."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/atal-vantas-for-mordet-pa-tove-21/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in