2023-03-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hur vet ni om bränd kropp o kvävning? Också ljuger ni eller jobbar med något så ni har läst fub. Jag kan också bidra med pengar. Blev ledsen igår när jag läste att Piccaso2 var död😢❤️ visste inte det.
Står i stämningsansökan .
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag är också i chock
Det här var vidrigare än vad vi nånsin kunnat ana 😥💔

Det var minst sagt lindrigt att kalla de narcissist
Dom är ju fullkommligt iskalla psykopater

Nu förstår man varför det tog så lång tid att komma fram till ett definitivt svar.
Inte i min vildaste fantasi kunde jag tro det här.

Väldigt svåt att hävda det JJ gör.

Hon hävdar att Tove ska ha angripit henne med styptag. Hade JJ några skador på sin hals?
Däremot ska ju TOve blivit strypt (med ett lätt och kort stryptag som inte var dödande) eh??

Hur dog hon då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Clea Sangborn har uttalat sig:
"Min klient erkänner att hon i ett bråk med målsäganden och efter att målsäganden tagit ett grepp runt min klients hals, svarat med att kortvarigt ta ett grepp runt målsägandens hals"
20-åringen bestrider däremot ansvar för mord.
"Dels då greppet i sig inte kan ha orsakat dödsfallet och dels då hon har saknat uppsåt att döda målsäganden", skriver Clea Sangborn.
20-åringen mår mycket dåligt över situationen, uppger hennes försvarare.
"Jag har en väldigt ung klient. Hon är helt ostraffad. Hon mår väldigt dåligt och jag oroar mig för henne, eftersom varje gång det rapporteras om målet så försämras hennes mående"
Men awwe det är ju "verkligen" synd om JJ som mår såå dåligt efter att i "självförsvar" OCH med MH hjälp bara tagit det ett lite lätt och kortvarigt tag om Toves hals 😏 Really?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
”Upp med den”..?
Varsågod att vara med att bidra med en slant så att den öht kan läggas upp.

Det är inte gratis om du trodde det??

Jag fick ingen information om någon kostnad. Men det beror på storleken på den, så du kan mycket väl ha rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hur vet ni om bränd kropp o kvävning? Också ljuger ni eller jobbar med något så ni har läst fub. Jag kan också bidra med pengar. Blev ledsen igår när jag läste att Piccaso2 var död😢❤️ visste inte det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPdVlr/atalas-for-tovemordet

Citat:
"Men enligt åtalet har kvinnorna tillsammans dödat Tove genom att kväva henne. 20-åringen har suttit på Tove och tagit strypgrepp på henne samtidigt som 18-åringen har hållit fast hennes armar."

"De två har sedan tagit Toves kropp till det skogsområde där hon senare hittades död. Där har den 20-åriga kvinnan tänt eld på hennes kropp. Enligt åtalet har hon återvänt senare samma dygn och hällt brandfarlig vätska på kroppen och tänt eld på den en gång till."
Citera
2023-03-17, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Kroppen brändes t.om. Snälla någon, JJ måste dömas till livstids fängelse och MH för medhjälp m.m över 8 år.
Aligatorerna på Skansen är hungriga annars.
Citera
2023-03-17, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balunsen
Står i stämningsansökan .

Har du fått ta del av den ännu? Eller har du endast hört vad som har sagt på nyheterna?

Hörde det också.
Citera
2023-03-17, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Nej, det är ovanligt.
Suck… fallet med Lena Wesström, Vilma, Tove i Norrland och styckmord i Örebro, för att nämna några
Citera
2023-03-17, 09:22
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Borde heta omvänd rasism

Ö va ?

Trodde du att det bara är vita som är rasister ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Ja den har jag "verkligen" haft svårt att smälta å med detta i ljuset framstår uttalandet som minst sagt löjeväckande!

Hon fick även med det här att hennes klient är ung osv så sympatipartyt är igpng i försvarets läger.

Men det behövs nog alla medel för att bemöta ett så här starkt åtal.

Knappt några vittnen men ändå ett starkt case. Man förstår varför de behöver en kort process i rätten då det mesta talar sitt tydliga språk och värde.
Citera
Medlem
Jag var nog den första som hade som teori att hon blev strypt och att dunsarna var hennes sista kamp innan döden.
Så tidigt i tråden fick jag massa svar att det inte finns någon chans att hon blivit strypt och att dunsarna inte kunde vara hennes sista kamp innan döden.

Nu visade det sig att det var ännu värre än så och de även försökt bränna kroppen....
Citera
2023-03-17, 09:23
Moderator
OYs avatar
Strypmörderskor, det var inte oväntat.

Har något sagts från åklagarhåll om hur de fick ut kroppen från mördarens lägenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in