2023-03-16, 18:17
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonym23
Har läst igenom lite här på allas kommentarer. Men vad I HHC kan visa positivt? För det skriver ju att det är 0% THC i det och sen läser man det finstilta så kan det finnas spår av THC.
För jag och en bekant har diskuterar detta och läst samt på FB om några som har hållt på med vape och säger att det ej visar något för THC samt skrivit till ett bolag som säljer HHC vape att dom inte kan garantera att det inte syns på prov i Sverige men i Storbritanien och något mer land visar det negativt på prov.
Så vad är sant ? Synd det på drogtest/blodprov/urinprov eller ej ?

Det varierar, du får kolla labbrapporterna om du är så nojig. Tänk dock på att under 0,3% thc räknas som "thc-fri" - det är som alkoholfri öl.

Som jag förstår det kan hhc ge utslag för thc och givetvis är chansen stor att många hhc-produkter även innehåller lite riktigt thc. Och det är ju helt skitsamma.
Citera
2023-03-16, 18:23
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Ja, det förstår jag. Men frågan är om det följer med THC i tillverkningsprocessen eller varför finns det ibland med. HHC ska ju vara ett lagligt alternativ.

Som jag förstår det - det kan följa med. Beror på tillverkare och metod. Och som jag förstår det - hhc kan ge utslag för thc, men det verkar omtvistat och inte helt klart. Beror nog på testmetodiken.

HHC-produkter med max 0,3% thc är fortfarande ett lagligt alternativ.
Citera
2023-03-16, 19:22
Medlem
För den bekanta som va mest fundersam va pga att "den" personen gör test på jobbet för narkotika. Så han va lite orolig för om det nu skulle visa positivt på test. Nån hade sakt att man ska hävda att dom ska analysera det nogare och sen där efter ser att det är HHC och inte THC.
Citera
2023-03-16, 20:29
Medlem
l.s.ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l.s.d
Beställde 10ml flaska med HHC olja från "medvape.fi". Flaskan är i sin tur importerad från CBDgroup.cz, ett Tjeckiskt företag. Gick in på deras hemsida för att försöka få någon klarhet i om det fanns labbtester av produkten så att man är säker på att den inte innehåller några tungmetaller eller så, men har inte kunnat hitta något. Mejlat både medvape.fi och CBDgroup.cz och inväntar svar nu. Återkommer.
Jävla idiotiskt att man inte ska kunna vara säker på att man beställer en säker och riktigt filtrerad produkt. Köpte denna olja i tron att den skulle vara mer hälsosäker än en vape, men tydligen INTE...

När i helvete ska vi "knarkare" kunna få nyttja substanser på ett säkert sätt utan att tvingas få i oss massa äckliga restprodukter och cutters som hänsynslösa producenter (samt langare) prackar på oss?

Uppmanar alla att läsa denna artikel angående HHC och hur det tillverkas: https://www.acslabcannabis.com/blog/processing-hhc-safety-cannabis-industry
Har fått svar från medvape.fi och ett labbtest skickat till mig som verkar legitimit. Det visar på frånvaro av tungmetaller och THC. CBN 0.98%, (9S)-HHC 28.7%, (9R)-HHC 65,1%.
Rekommederar folk att köpa olja/tinktur om de ska köpa något HHC preparat. Anledningen till att ni som vapar upplever biverkningar så som hostande beror med största sannolikhet på ångan ni andas in och diverse "restprodukter" som bildas vid förbränningen av oljan.
Eller så kanske det är bäst att ni håller er till vanligt röka..
Citera
2023-03-16, 21:44
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonym23
För den bekanta som va mest fundersam va pga att "den" personen gör test på jobbet för narkotika. Så han va lite orolig för om det nu skulle visa positivt på test. Nån hade sakt att man ska hävda att dom ska analysera det nogare och sen där efter ser att det är HHC och inte THC.

Kräv att det måste verifieras med analys. Dra in facket annars.

Men om analysen visar att du haft THC i dig så är det kört. Dom kommer tycka du använder cannabis. Referensvärde är 10ng/ml på analys. Mycket liten mängd ger alltså utslag. Om HHC är THC fri borde inte analys se spår av THC. HHC är laglig så dom letar såklart inte efter den. Sen säger du att du inte använt någon cannabis, inget om HHC. Går det vägen så var det stickan som visade fel. End of story. Men snopet om det visar på THC vid analys.
Senast redigerad av Lifestealer 2023-03-16 kl. 21:48.
Citera
2023-03-17, 10:21
Medlem
Tkles avatar
Sjukt lack på tullverket, andra gången de fryser mitt packet med hhc, har gått 12 arbetsdagar sedan den första gången och har ännu inte fått något brev om hur jag kan bestrida det.
Citera
2023-03-17, 17:30
Medlem
Citat:
Har testat här hemma och det ger positivt utslag för THC på Ferles 6-panel nanosticka.

Är det urinprov hos polisen så skickas det vid positivt utslag, vidare för verifiering (analys). Där måste dom leta efter det dom vill testa för och eftersom HHC inte är olagligt så kommer dom inte leta efter det.

Det är ju lite svårt att veta om alla dessa vapes har någon THC i sig eller inte, oavsett vad det står på.

Följer det med THC från tillverkningsprocessen?

På det paketet han har står det 0% THC och enligt företaget så har det ej visat positivt för droger (Thc) i Storbritannien och något mer land
Citera
2023-03-17, 17:35
Medlem
Citat:
Kräv att det måste verifieras med analys. Dra in facket annars.

Men om analysen visar att du haft THC i dig så är det kört. Dom kommer tycka du använder cannabis. Referensvärde är 10ng/ml på analys. Mycket liten mängd ger alltså utslag. Om HHC är THC fri borde inte analys se spår av THC. HHC är laglig så dom letar såklart inte efter den. Sen säger du att du inte använt någon cannabis, inget om HHC. Går det vägen så var det stickan som visade fel. End of story. Men snopet om det visar på THC vid analys.

Ja lite så tänker jag med, för på förpackningen han har så står det 0% THC och sen har personen i frågat med skrivit till bolaget som säljer det och frågade om det syns på drogtest här i sverige. Detta svar fick han då:
Hey

We don’t know this for sure. In Austria the say that the police can’t – but we can’t guaranty, that’s it is the same in Sweden.
They are only testing for THC, so HHC should not show up. But we don’t know for sure. Sorry..
Citera
2023-03-18, 17:59
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Någon som har testat HHC-P eller THC-P? Ska vara ca 33 gånger mer potent pga heptyl svans på molekylen istället för en pentyl.
Citera
2023-03-19, 12:13
Medlem
Labrapporterna från cbdgroup är från 2022.
Både deras heavy metals test samt deras cannabinoid test.

Plussar du som person ihop mängden R samt mängden S isomer
från deras rapport får du ihop : 93,8 %
plussar du ihop mängden cbn på det också så blir det : 94,78

De säljer deras disposables som 96% hhc samt deras carts som 99%
jag är fullt medveten om att man kan ha vi säger 50 ML 93,8 % hhc dist och fylla disposable 1ml till 96% av detta dist som är 94,78%
och 4% terps. Men deras 99% carts har då endast 1% terp?
Men på kartongen på deras carts står det dock fortfarande 96% men i annonsen 99%.

Labrapport på heavy metals från ypsilos är endast från 2022 och är gjord från att de skickade in deras 1ml poddar till ett lab. Alltså så vet vi som person ej vilken batch som detta test hör till.
Men de har iallafall nya cannabinoid mängd labrapporter på alla deras batchar.
Där batch nummer från kartongen matchar batch nummer på rapporten.
Dock står det endast totala mängden hhc ej S samt R isomer sepererat.

Labrapport från hhc farmers finns endast där de visar hhc mängden samt andra noider.
de vill ej dela med sig utav heavy metals tester. Lite otrevliga i kontakt också.

Euphoria som säljer hhc flower som finns och köpa på ST vill heller ej dela med sig utav något test.
De ber mig kontakta ST hahah. Jag bojkottar.

Det intressanta med hhc flower som är med hhc är att så som jag förstår det tar man dist och blandar med ethanol och sprayar på budsen.

HHC kan ju tillverkas på så många olika sätt.
Från cbd eller från tex citronella. Under tillverkningen kan man använda sig utav
antingen metaler, eller från olika syror osånt tex så kan man ta konstgjort magsyra
för att göra hhc från cbd men då får man även ut d9 som man måste seperera bort.

Det finns även diverse patents att kolla upp där det finns lite fakta o få reda på.
Men beroende på vilken metod man använder sig utav under tillverkningen använder man sig utav olika metaler, men ingen av de metalar jag läst om är någonsin med i labrapporterna.
Alltså så om hhc från cbdgroup tex är gjord med hjälp av metaler som "fäster sig"
och man inte får bort skiten ordentligt så vet vi ändå inte något pågrund av dessa labbraporter.
Finns inte så många labb som kollar efter alla dessa andra metaler och material.

palladium, rhodium, or rhenium är några metaler som kan användas när man tillverkar hhc
jag säger inte att allt hhc på marknaden är skit och gjort på det ena eller det andra sättet

HHC är inte nytt och det finns folk som har använt sig utav denna noid för att sälja hampa som the real deal förut. Jag vet om att det finns flertalet tillverkare från CZ som hänger på samma forum som diverse tillverkare från USA, där de även säljer hhc dist o diverse hampa o allt egentligen.

Jag säger absolut inte att allt som säljs på svenska marknaden från tillverkare i eu är dåligt
och ej säkert jag personligen tror absolut att om man är kunnig nog att tillverka hhc är man nog kunnig nog att veta att man gör det på ett sätt som gör det lättast att rengöra etc.

Det tillverkas i CZ och tyskland vad jag vet. Finns säkert fler länder.

Googla på future4200 för att hitta forum där man kan själv läsa sig till massor av bra information.
https://web.archive.org/web/20171024042205/http://www.cannmedevents.com/wp-content/uploads/2017/05/Mark-Scialdone-CannMed-2017.pdf

Här ovan är en bra pdf och läsa. Mark Scialdone har även en patent på hydrogenation of cannabis oil
https://patents.google.com/patent/US9694040B2/en

det finns även flera patents att hitta och läsa.

Jag är ej kunnig inom detta område jag har bara läst en massa jag kan säkerligen ha
fel på många saker och det är okej, dela gärna med er av era funderingar.

Om det finns någon tillverkare som läser här inne så vill jag gärna se bättre blends.

Jag hatar inte på någon eller något företag.

generalens hampa går ut o pratar säkerhet o en massa men kan inte själv ha någon labbraport på det han säljer, på pesticides, på tunga metaler, cannabinoid innehåll?

samma gäller alla CBD säljare jag kommit över, det ända de flesta visar är cannabinoid innehåll
som bevisar cbd mängden och att thc är under 0,2% men inget som bevisar produktens säkerhet
Citera
2023-03-19, 21:47
Medlem
Helt färsk på det här. Hur mkt får man ur en engångdvape? Är det bättre att köpa juice? Skiter i smaken så länge det gör gott för sinnet.
Citera
2023-03-19, 23:27
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Vapen innehåller terpener. Det är främst dessa som smakar och typ river lite i halsen. Sedan kan det vara coilen i vapen som blivit dålig. Iaf inte känt det påverka lungorna mer än vape av cbd buds (tom mildare då man verkar inte dra i sig lika mycket med cartsen utan PG/VG) men jo man bör vara försiktig.
RS11 som jag vapeade sist smakade rätt milt, ingen metallisk eftersmak och ingen hosta, jag tar inte så enorma bloss, men när jag försökte det så var det enbart kortvarig kliande i halsen som kändes(någon hosta uppstod men gick att ignorera istället för att hosta), men detta varade bara några minuter.
Sedan så behöver inte en metallisk eftersmak innebära något dåligt.

Om man känner obehag bör man inte göra det, något är fel och din kropp säger ifrån, kanske coilen i vapen är dålig och behöver bytas(är det så, så kan giftiga ämnen produceras ifrån det t.ex.), kanske något annat såsom allergi mot någon av ämnena eller terpener som man har flera utav i vapsen.

Sedan så kan man bruka det oralt också t.ex.

Läser runt lite på nätet, så verkar inte HHC sticka ut i jämförelse med dom andra naturliga noider, vart är det du läst? Den verkar inte alls vara lika harsh mot lungorna som d8 var. Sedan säger folk som jag att det är terpenerna som smakar, ren HHC är mild i smaken att vapea. Verkar som att "Acetat-noider" blivit bannade då dessa skulle vara skadliga att vapea, men dessa ämnen är helt syntetiska, inte som HHC där ämnet funnits i naturen/hampa.

Alla cannabinoider(100-200 styck?) man har funnit i hampa har visat sig vara relativt säkra att använda och även vapea, att HHC skulle vara skumt undantag och vara direkt giftig låter väldigt osannolikt. Så känner jag efter att ha haft erfarenhet ifrån ämnet. Med det sagt så vet vi egentligen inte hur det är då långtidsstudier inte finns, men tror det också är individuellt, vissa tål att vapea andra inte.

Sedan, snälla säg mig att du skippade covidvaccinen? Detta är förmodligen bra mycket säkrare än det komiskt nog.

Jag hajar att du vill att HHC ska va ofarligt. Jag blev själv till mig och om mig när jag fick nys om det. Wow, liksom. Fuck yeah

Och du får givetvis tro vad du vill. Du kanske till och med har rätt? Men jag är, av erfarenhet, orolig för vad HHC gör med mina lungor. När jag rökte haschet från UN så hostade jag så mycket att jag fick träningsvärk i magmusklerna. Det hände i somras, och det var en helt ny upplevelse för mig. Då är jag ändå +40.

Och ändå röker jag mer, för jag har inget annat. Och jag röker det därför att HHC är enda som är lagligt. För stunden. Och skälet till att HHC ens existerar, är att intag av TCH är förbjudet. Och det är för jävligt, men det gör inte HHC till ett mirakel. Tyvärr

Sköt om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in