Labrapporterna från cbdgroup är från 2022.
Både deras heavy metals test samt deras cannabinoid test.
Plussar du som person ihop mängden R samt mängden S isomer
från deras rapport får du ihop : 93,8 %
plussar du ihop mängden cbn på det också så blir det : 94,78
De säljer deras disposables som 96% hhc samt deras carts som 99%
jag är fullt medveten om att man kan ha vi säger 50 ML 93,8 % hhc dist och fylla disposable 1ml till 96% av detta dist som är 94,78%
och 4% terps. Men deras 99% carts har då endast 1% terp?
Men på kartongen på deras carts står det dock fortfarande 96% men i annonsen 99%.
Labrapport på heavy metals från ypsilos är endast från 2022 och är gjord från att de skickade in deras 1ml poddar till ett lab. Alltså så vet vi som person ej vilken batch som detta test hör till.
Men de har iallafall nya cannabinoid mängd labrapporter på alla deras batchar.
Där batch nummer från kartongen matchar batch nummer på rapporten.
Dock står det endast totala mängden hhc ej S samt R isomer sepererat.
Labrapport från hhc farmers finns endast där de visar hhc mängden samt andra noider.
de vill ej dela med sig utav heavy metals tester. Lite otrevliga i kontakt också.
Euphoria som säljer hhc flower som finns och köpa på ST vill heller ej dela med sig utav något test.
De ber mig kontakta ST hahah. Jag bojkottar.
Det intressanta med hhc flower som är med hhc är att så som jag förstår det tar man dist och blandar med ethanol och sprayar på budsen.
HHC kan ju tillverkas på så många olika sätt.
Från cbd eller från tex citronella. Under tillverkningen kan man använda sig utav
antingen metaler, eller från olika syror osånt tex så kan man ta konstgjort magsyra
för att göra hhc från cbd men då får man även ut d9 som man måste seperera bort.
Det finns även diverse patents att kolla upp där det finns lite fakta o få reda på.
Men beroende på vilken metod man använder sig utav under tillverkningen använder man sig utav olika metaler, men ingen av de metalar jag läst om är någonsin med i labrapporterna.
Alltså så om hhc från cbdgroup tex är gjord med hjälp av metaler som "fäster sig"
och man inte får bort skiten ordentligt så vet vi ändå inte något pågrund av dessa labbraporter.
Finns inte så många labb som kollar efter alla dessa andra metaler och material.
palladium, rhodium, or rhenium är några metaler som kan användas när man tillverkar hhc
jag säger inte att allt hhc på marknaden är skit och gjort på det ena eller det andra sättet
HHC är inte nytt och det finns folk som har använt sig utav denna noid för att sälja hampa som the real deal förut. Jag vet om att det finns flertalet tillverkare från CZ som hänger på samma forum som diverse tillverkare från USA, där de även säljer hhc dist o diverse hampa o allt egentligen.
Jag säger absolut inte att allt som säljs på svenska marknaden från tillverkare i eu är dåligt
och ej säkert jag personligen tror absolut att om man är kunnig nog att tillverka hhc är man nog kunnig nog att veta att man gör det på ett sätt som gör det lättast att rengöra etc.
Det tillverkas i CZ och tyskland vad jag vet. Finns säkert fler länder.
Googla på future4200 för att hitta forum där man kan själv läsa sig till massor av bra information.
https://web.archive.org/web/20171024042205/http://www.cannmedevents.com/wp-content/uploads/2017/05/Mark-Scialdone-CannMed-2017.pdf
Här ovan är en bra pdf och läsa. Mark Scialdone har även en patent på hydrogenation of cannabis oil
https://patents.google.com/patent/US9694040B2/en
det finns även flera patents att hitta och läsa.
Jag är ej kunnig inom detta område jag har bara läst en massa jag kan säkerligen ha
fel på många saker och det är okej, dela gärna med er av era funderingar.
Om det finns någon tillverkare som läser här inne så vill jag gärna se bättre blends.
Jag hatar inte på någon eller något företag.
generalens hampa går ut o pratar säkerhet o en massa men kan inte själv ha någon labbraport på det han säljer, på pesticides, på tunga metaler, cannabinoid innehåll?
samma gäller alla CBD säljare jag kommit över, det ända de flesta visar är cannabinoid innehåll
som bevisar cbd mängden och att thc är under 0,2% men inget som bevisar produktens säkerhet