2023-03-15, 23:56
Medlem
l.s.ds avatar
Beställde 10ml flaska med HHC olja från "medvape.fi". Flaskan är i sin tur importerad från CBDgroup.cz, ett Tjeckiskt företag. Gick in på deras hemsida för att försöka få någon klarhet i om det fanns labbtester av produkten så att man är säker på att den inte innehåller några tungmetaller eller så, men har inte kunnat hitta något. Mejlat både medvape.fi och CBDgroup.cz och inväntar svar nu. Återkommer.
Jävla idiotiskt att man inte ska kunna vara säker på att man beställer en säker och riktigt filtrerad produkt. Köpte denna olja i tron att den skulle vara mer hälsosäker än en vape, men tydligen INTE...

När i helvete ska vi "knarkare" kunna få nyttja substanser på ett säkert sätt utan att tvingas få i oss massa äckliga restprodukter och cutters som hänsynslösa producenter (samt langare) prackar på oss?

Uppmanar alla att läsa denna artikel angående HHC och hur det tillverkas: https://www.acslabcannabis.com/blog/processing-hhc-safety-cannabis-industry
Citera
2023-03-16, 11:22
Medlem
vaginalprolapss avatar
Jag körde igår en 85% HHC engångsvape, inget tryck för bröstet. Ruset är ju tvärlikt THC rus, jag är mycket imponerad och nöjd. Idag rökte jag 2 bloss på en 99% HHC vape och känner det där trycket folk pratar om, men känner inget obehag av det.

Ska vi klargöra en gång för alla att HHC är helt lagligt i nuläget?
men det är under utredning, eller är jag helt ute och cyklar nu?

mvh. Vaginal
Citera
2023-03-16, 13:25
Avslutad
Det här trycket på bröstet folk pratar om är något som existerar på dom vanliga nikotin pennorna också.

När jag var på husbils semester i öst-europa/grekland så var jag snus-lös och fick klara mig 5-6 veckor på niktoin vapes.
Vidriga luft och lungrörs känslor med tryck i bröstet biverkningar.

Har brukat HHC i 4-5-veckor nu.
Lätt irriterad hals i början men lugnat sig och inga vidriga biverkningar förutom att du bygger på dig ett "THC" likt sug när du får slut.
Ger sig efter 2-3 dagar.

Köp inte STs premium high, det finns mycket bättre och behagligare HHC.

Det saknas en känsla i HHC som THC har.
Jagar man den och röker för mycket så blir du skruvad och halvt psykotiskt bäng tror att det är lätt hänt att folk jagar det där som saknas och man röker för mycket och upplevelsen blir inte trevlig och efter förväntan.
Senast redigerad av El0l 2023-03-16 kl. 13:31.
Citera
2023-03-16, 13:28
Medlem
darkSkyes avatar
Har inte testat HHC än, jag vågar inte helt enkelt. Det känns för bra för att vara sant, alltså för bra för att inte vara likt spice eller någon annan rök-noid.

Vill gärna höra här vad ni som har testat det tycker? jag är bara en vanlig stoner, har testat spice men det är nog det värsta jag gjort i hela mitt liv.

Är det likt spice i ruset eller är det faktiskt likt en vanlig THC high?
Citera
2023-03-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Har inte testat HHC än, jag vågar inte helt enkelt. Det känns för bra för att vara sant, alltså för bra för att inte vara likt spice eller någon annan rök-noid.

Vill gärna höra här vad ni som har testat det tycker? jag är bara en vanlig stoner, har testat spice men det är nog det värsta jag gjort i hela mitt liv.

HHC är väldigt likt THC ruset men det "saknas" något. Jag kommer dock ej att fortsätta med HHC, inte THC heller då jag behöver hålla mig ren. Jag kör nu endast på CBD.
Citera
2023-03-16, 15:50
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye

Inte riktigt lika mysigt som cannabis, men cleanare rus och lättare att inte noja på.

Det är ganska fint rus vill jag påstå.

Ganska likt cannabis, fast mer lätthanterligt. Inte lika intensivt rus. Dock hyffsat välmående.

Inte alls lik spice.

Men det är som med cannabis, ruset blir bättre om man är på bra humör när man tänder på.
Senast redigerad av Lifestealer 2023-03-16 kl. 15:52.
Citera
2023-03-16, 17:33
Medlem
Har läst igenom lite här på allas kommentarer. Men vad I HHC kan visa positivt? För det skriver ju att det är 0% THC i det och sen läser man det finstilta så kan det finnas spår av THC.
För jag och en bekant har diskuterar detta och läst samt på FB om några som har hållt på med vape och säger att det ej visar något för THC samt skrivit till ett bolag som säljer HHC vape att dom inte kan garantera att det inte syns på prov i Sverige men i Storbritanien och något mer land visar det negativt på prov.
Så vad är sant ? Synd det på drogtest/blodprov/urinprov eller ej ?
Citera
2023-03-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonym23
Har läst igenom lite här på allas kommentarer. Men vad I HHC kan visa positivt? För det skriver ju att det är 0% THC i det och sen läser man det finstilta så kan det finnas spår av THC.
För jag och en bekant har diskuterar detta och läst samt på FB om några som har hållt på med vape och säger att det ej visar något för THC samt skrivit till ett bolag som säljer HHC vape att dom inte kan garantera att det inte syns på prov i Sverige men i Storbritanien och något mer land visar det negativt på prov.

När THC bryts ner i kroppen så lämnar det en "restprodukt" och när HHC bryts ner så lämnar den samma restprodukt. Du letar inte efter THC på ett urinprov, utan restprodukten av nerbrytningen. Jag köpte en
HCC vape och puffa i ett par dagar, ett par dagar efter så lämnade jag urinprov och det visade positivt för THC. Om man sen skickar det på analys så ska man kunna urskilja om det var THC eller HHC men kan inte bekräfta detta.
Citera
2023-03-16, 17:52
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonym23

Har testat här hemma och det ger positivt utslag för THC på Ferles 6-panel nanosticka.

Är det urinprov hos polisen så skickas det vid positivt utslag, vidare för verifiering (analys). Där måste dom leta efter det dom vill testa för och eftersom HHC inte är olagligt så kommer dom inte leta efter det.

Det är ju lite svårt att veta om alla dessa vapes har någon THC i sig eller inte, oavsett vad det står på.

Följer det med THC från tillverkningsprocessen?
Citera
2023-03-16, 17:59
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokad
När THC bryts ner i kroppen så lämnar det en "restprodukt" och när HHC bryts ner så lämnar den samma restprodukt. Du letar inte efter THC på ett urinprov, utan restprodukten av nerbrytningen. Jag köpte en
HCC vape och puffa i ett par dagar, ett par dagar efter så lämnade jag urinprov och det visade positivt för THC. Om man sen skickar det på analys så ska man kunna urskilja om det var THC eller HHC men kan inte bekräfta detta.

Har du någon källa som kan bekräfta det? Det kan även vara så att strukturen av HHC eller dess metaboliter är lik strukturen på den molekyl som ett test letar efter. Alltså att det kan ge falskt utslag på grund av att molekylerna är väldigt lika varandra.
Citera
2023-03-16, 18:13
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Har testat här hemma och det ger positivt utslag för THC på Ferles 6-panel nanosticka.

Är det urinprov hos polisen så skickas det vid positivt utslag, vidare för verifiering (analys). Där måste dom leta efter det dom vill testa för och eftersom HHC inte är olagligt så kommer dom inte leta efter det.

Det är ju lite svårt att veta om alla dessa vapes har någon THC i sig eller inte, oavsett vad det står på.

Följer det med THC från tillverkningsprocessen?

De får ju ha thc i sig. Under 0,3% = lagligt inom EU. Så även om det ger utslag - det säger ju ingenting om huruvida du begått ett narkotikabrott eller ej.
Citera
2023-03-16, 18:17
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
De får ju ha thc i sig. Under 0,3% = lagligt. Så även om det ger utslag - det säger ju ingenting om huruvida du begått ett narkotikabrott eller ej.

Ja, det förstår jag. Men frågan är om det följer med THC i tillverkningsprocessen eller varför finns det ibland med? HHC ska ju vara ett lagligt alternativ. Borde det inte vara bättre om det är 100% THC fritt? Knappast så att såpass lite THC skulle göra HHC bättre liksom. Man skulle ju kunna torska i teorin om man röker väldigt mycket av något med 0,3% (är det inte 0,2?) THC.

Är man känd av polisen sen tidigare och har positivt urin så är chanserna mycket små att klara sig.
Senast redigerad av Lifestealer 2023-03-16 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in