2023-03-15, 22:33
Medlem
DjPuttes avatar
Jaha då ska allt gå igenom Zlatan då igen laget till jaget då igen, Dags att Janne slutar dra in spelare som inte ska var ens i landslaget!
Citera
2023-03-15, 23:32
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Räcker det inte med fem innermittfältare?

Kristoffer Olsson
Mattias Svanberg
Jesper Karlström
Albin Ekdal
Samuel Gustafson.

Och i vilken värld är Gustafson och Olsson bättre än Cajuste?
Citera
2023-03-15, 23:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Varför så tar Janne ut den snart 50-åriga gubben?
Citera
2023-03-16, 10:56
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Trodde på Cajuste istället för Karlström, men fattar att Janne väljer en mer renodlat defensiv mittfältare som back-up till Ekdal. Förstår inte riktigt Cajsute-hysterin på sociala medier. Inte övertygat i landslaget ännu och får bara sporadiskt med speltid i Reims.

"Inte övertygad i landslaget ännu" - vilka innermittfältare har det? Albin Ekdal och Albin Ekdal? Sporadiskt med speltid vet jag inte heller. Han har förvisso inte varit given i startelvan men har likväl spelat i samtliga av lagets matcher sedan mitten av oktober förutom två, där den ena var en cupmatch mot ett lag i fjärdedivisionen... En snabb läsning på Reims supporterforum säger att det är en lite ojämn spelare med höga toppar som blir bättre och bättre och lär "explodera" nästa säsong, samtidigt som italiensk media hävdar att bl.a. Milan och Juventus är intresserade.

Men nej, det är klart att Karlström eller ärkesopan Olsson, båda spelare som lirar i gärsgårdsligor i jämförelse, går före eftersom de startat fler matcher.

Att det sen blir "hysteri" över unga och i landslaget relativt oprövade spelare på frammarsch är väl verkligen inte konstigt? Så är det ju exakt varje gång en ny, yngre spelare dyker upp. Säger givetvis ingenting om spelaren ifråga, men desto mer om supportrars mentalitet - gräset är alltid grönare på andra sidan. Just i det här fallet ger jag dem rätt. Även en blind höna osv.
Senast redigerad av Korder 2023-03-16 kl. 11:02.
Citera
2023-03-16, 12:23
Medlem
OvissFramtids avatar
Glädjande med Jannes uttagning var att Gudmundsson fick komma med på M.Olssons bekostnad. Jag tror dock att den senare skulle kommit med om han inte blivit petad av Busanello senaste tiden i MFF. Till och med Janne insåg väl att det inte skulle gå att argumentera för att peta en ung Gudmundsson som på senare tid matchats mot lag som PSG och Lyon medan M.Olsson fått nöta bänk i ett allsvenskt lag. På ett sätt ett friskhetstecken från Jannes håll.

Annat glädjeämne är väl att Viktor Johansson fick följa med. Nordfeldt har varit stabil de gångerna han fått chansen men frågan är om inte Wahlstedt skulle fått hans plats ändå.

Zlatan orkar jag inte kommentera men var väl knappast förvånande...Däremot känns uttagningen av Quaison helt obegriplig. Finns flera spelare som lika gärna skulle kunnat få hans plats istället. Ishak eller G.Nilsson. Han har väl inte ens varit bra i Saudiarabien?

Angåene Cajuste. Han har nötat rätt mycket bänk i Reims och när han fått spela har han fått spela på olika positioner än centrala mittfältet. Angående vem som går före, många verkar inte tycka att t.ex. S.Gustafson petar honom. Men för dem som såg hans matcher mot Mexiko och Algeriet där han inte satte en enda fot fel är det svårt att inte vilja ha med honom. Han var tryggheten själv på det centrala mittfältet och jag skulle inte bli förvånad om han petar Svanberg, Karlström och Olsson mot Belgien.
Citera
2023-03-16, 14:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Glädjande med Jannes uttagning var att Gudmundsson fick komma med på M.Olssons bekostnad. Jag tror dock att den senare skulle kommit med om han inte blivit petad av Busanello senaste tiden i MFF. Till och med Janne insåg väl att det inte skulle gå att argumentera för att peta en ung Gudmundsson som på senare tid matchats mot lag som PSG och Lyon medan M.Olsson fått nöta bänk i ett allsvenskt lag. På ett sätt ett friskhetstecken från Jannes håll.

Annat glädjeämne är väl att Viktor Johansson fick följa med. Nordfeldt har varit stabil de gångerna han fått chansen men frågan är om inte Wahlstedt skulle fått hans plats ändå.

Zlatan orkar jag inte kommentera men var väl knappast förvånande...Däremot känns uttagningen av Quaison helt obegriplig. Finns flera spelare som lika gärna skulle kunnat få hans plats istället. Ishak eller G.Nilsson. Han har väl inte ens varit bra i Saudiarabien?

Angåene Cajuste. Han har nötat rätt mycket bänk i Reims och när han fått spela har han fått spela på olika positioner än centrala mittfältet. Angående vem som går före, många verkar inte tycka att t.ex. S.Gustafson petar honom. Men för dem som såg hans matcher mot Mexiko och Algeriet där han inte satte en enda fot fel är det svårt att inte vilja ha med honom. Han var tryggheten själv på det centrala mittfältet och jag skulle inte bli förvånad om han petar Svanberg, Karlström och Olsson mot Belgien.

Svanberg ska spela varför inte med Gustafsson. Varför är fröken Olsson med? Cajuste är klart bättre även med dykarskor.
Citera
2023-03-16, 14:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Svanberg ska spela varför inte med Gustafsson. Varför är fröken Olsson med? Cajuste är klart bättre även med dykarskor.

Jag hade gärna sett Svanberg cementera sin plats på ett centralt mittfält i ett svenskt landslag men problemet med honom är att han är alldeles för ojämn i sina prestationer i den positionen. Det har vi sett nu även under hans tid i Wolfsburg där han varit väldigt bra några gånger för att sedan vara väldigt dålig. Och när han väl gjorde en bra match för Sverige, vilket var mot Mexiko i höstas, så spelade han på vänsterkanten. Janne har även sagt att han kan användas som ytter och i Malmö vill jag minnas att han spelade på kanten ibland. Man hade absolut kunnat prova honom bredvid Gustafson men mot Belgien vet jag inte om man vågar chansa, det skulle kunna bli en succé men också en rejäl flopp.
Citera
2023-03-16, 20:42
Medlem
Kalikamars avatar
Varför är Robin Quaison så ogillad? Är det bara för att han spelar i Saudiarabien?

Det är väl inte så konstigt att han är med över Mikael Ishak med tanke på att Quaison har vart med mycket i landslaget under Jannes tid och dessutom presterat relativt bra och kan spela på flera positioner.
Båda är 30 år gamla och Quaison har tidigare vart helt okej i Serie A och Bundesliga medans Ishak harvat på i Serie B, Danmark och 2.Bundesliga innan han gick till Poznan i Polen.

Det märkligase är ju att Cajuste petas med tanke på att han är bättre på allt jämfört med Olsson.
Citera
2023-03-16, 22:39
Medlem
Det går inte att peta Jeppe längre! In med Foppa centralt. Vad har Koffe på Janne?
Citera
2023-03-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Varför så tar Janne ut den snart 50-åriga gubben?

Zlatan är nästan närmare 30 än 50 så lite överdrivet.
Citera
2023-03-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Varför är Robin Quaison så ogillad? Är det bara för att han spelar i Saudiarabien?

Det är väl inte så konstigt att han är med över Mikael Ishak med tanke på att Quaison har vart med mycket i landslaget under Jannes tid och dessutom presterat relativt bra och kan spela på flera positioner.
Båda är 30 år gamla och Quaison har tidigare vart helt okej i Serie A och Bundesliga medans Ishak harvat på i Serie B, Danmark och 2.Bundesliga innan han gick till Poznan i Polen.

Det märkligase är ju att Cajuste petas med tanke på att han är bättre på allt jämfört med Olsson.
Jag tror ingen ogillar Quaison, men folk vill inte ha med spelare som förtidspensionerat sig i Saudi. Man vet ju att han är 6 månader-1 år från att gå till AIK och spela där i två säsonger innan han lägger av helt. Det skriker inte direkt framtidsman.
Citera
2023-03-17, 00:00
Medlem
Jesper Karlsson glödhet. Fattar om Janne vill köra Claesson/Svanberg på kanten mot Belgien för stabiliteten, men mot Azerbajdzjan vill jag HEMSKT gärna se offensiven

Kulusevski, Forsberg, Karlsson
Isak

Sen kan det bli ett 4-4-2 i försvarsspel med någon i mittfältstrion bredvid Isak, om nu Janne så gärna vill det. Men i anfallsspel är nog den här kvartetten, i den här formationen, det bästa vi kan ställa på banan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in