2023-03-16, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det är meningslösa ord, civilförsvaret stoppar ingen fiende.
Hur har du tänkt att man ska stoppa fienden utan fungerande transporter, försörjning, sjukvård med mera?
Citera
2023-03-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hur har du tänkt att man ska stoppa fienden utan fungerande transporter, försörjning, sjukvård med mera?

Fienden stoppas förstås med vapen.
Citera
2023-03-16, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Fienden stoppas förstås med vapen.
Och hur har du tänkt att man ska man stoppa fienden med vapen utan fungerande transporter, försörjning, sjukvård med mera?
Citera
2023-03-16, 15:09
Medlem
Citat:
Och hur har du tänkt att man ska man stoppa fienden med vapen utan fungerande transporter, försörjning, sjukvård med mera?

Militären fixar det, tror du inte de kostar transporter? Låter som du tror de åker med kollektivtrafiken.
Citera
2023-03-16, 15:14
Medlem
GaylordYankers avatar
Det viktigaste svenska kvinnor behöver träna på om krighotet börjar komma riktigt nära är att hålla käften, för inte en enda jävel kommer fråga vart feministerna finns när det börjar regna raketer och missiler.

Och så kan några av er göra "civiltjänst", så länge.
Bara ni håller er ur vägen.
Citera
2023-03-16, 15:16
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Vapen och ammunition.
Mycket ammunition i Rysslands fall.
Militär är i stort sett självförsörjande i fält.
Det civilförsvaret är att köra soppakanonen och vårda skadade.
Resten gör vi själva, tack så mycket.
Citera
2023-03-16, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Militären fixar det, tror du inte de kostar transporter? Låter som du tror de åker med kollektivtrafiken.
Ja, inte transporterar de mat, vatten, förnödenheter, reservdelar, avfall, sjuka och sårade med mera med kollektivtrafiken.
Citera
2023-03-16, 16:44
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Medan du sitter hemma och ”skyddar din familj” kommer TomstKungen att vara med och bidra till följande:

”Civilt försvar handlar om hela samhällets motståndskraft vid krigsfara och krig. Civilt försvar är det arbete som görs av statliga myndigheter, kommuner, landsting och regioner, privata företag och frivilligorganisationer. Arbetet syftar till att skydda civilbefolkningen och att exempelvis sjukvård och transporter fungerar vid krigsfara och krig. Vid krigsfara och krig ska det civila försvaret också kunna stödja Försvarsmakten.

Målet för det civila försvaret är att ha förmåga att:

Värna civilbefolkningen,
säkerställa de viktigaste samhällsfunktionerna,
upprätthålla en nödvändig försörjning,
bidra till det militära försvarets förmåga vid väpnat angrepp eller krig i vår omvärld,
upprätthålla samhällets motståndskraft mot externa påtryckningar och bidra till att stärka försvarsviljan,
bidra till att stärka samhällets förmåga att förebygga och hantera svåra påfrestningar på samhället i fred, och
med tillgängliga resurser bidra till förmågan att delta i internationella fredsfrämjande och humanitära insatser.”
Det råder ingen som helst brist på förståelse för krig, inte ens om de står och krigar precis bredvid dig?
Medan 18-60-åriga män i Ukraina inte får lämna landet och i möjligaste mån ska infinna sig vid fronten för att massakreras av en fullkomligt övermäktig armé, glider Ukrainska kvinnor och barn över till grannländerna och även hit, även om de också lämnar Sverige för att afghanska och somaliska orcher tagit över landet och feminister sänkt värdet på kvinnor så lågt att de inte finner några naturliga sätt att skapa sig ett tillfälligt liv här.

Så de åker till mindre feministiska länder i stället och får jobb och bostad, men också fullt ställ på Tinder och andra dejtingappar, och klarar sig utmärkt. De blir omhändertagna för att de är kvinnor och det funkar inte i länder där kvinnor skäller ut/på män vill omhänderta dem.

Kan du se någon annan förklaring till att de lämnar Sverige?
Citera
2023-03-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ja, inte transporterar de mat, vatten, förnödenheter, reservdelar, avfall, sjuka och sårade med mera med kollektivtrafiken.

Precis, detta kör militären själv.
Det är militären som försvarar landet.
Citera
2023-03-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Sveriges territorium och de som bor inom landets gränser ska försvaras, förstås.

Män, kvinnor, barn, jord, berg, sjö, hav och luftrum samt vad som därtill hör i form av små och stora kräk (i den gamla betydelsen, syftar inte på de läskiga antifeministerna i tråden ) och diverse apparater, maskiner, byggnader, institutioner, fordon, industrier, infrastruktur etc, samt vår kultur och gemensamma historia.

Tycker man inte att det är värt att försvara så får man väl ta sitt pick och pack och flytta, för vad jag förstår ingår vi allihopa i försvaret på ett eller annat sätt om kriget kommer och vi har åldern inne.

Jag skulle aldrig bry mig om en person som behöver hjälp har uttryckt något korkat, antifeministiskt skit på Flashback eller någon annanstans innan jag hjälper henne eller honom i alla fall, sånt beteende ser jag som ytterligt pinsamt och under mänsklig värdighet. Man hjälper och försvara den som behöver hjälpas eller försvaras, punkt slut. T.o.m. såna som uttalat sig sorgligt vidrigt om svenska kvinnor här i tråden eftersom jag dessutom försvarar yttrandefriheten som vi vill ha i vår kultur.

De som går USAs ärende i Sverige och vill dra in oss i ett krig med Ryssland skall naturligtvis först skickas till fronten. Gäller även kvinnor. Alla som krigshetsar skall kallas in först, även med tvång.
Citera
2023-03-16, 18:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
De som går USAs ärende i Sverige och vill dra in oss i ett krig med Ryssland skall naturligtvis först skickas till fronten. Gäller även kvinnor. Alla som krigshetsar skall kallas in först, även med tvång.

Det är bara Putin med anhang som vill kriga. Alla andra vill att de ska dra sig tillbaka hem så att kriget slutar.
Citera
2023-03-16, 18:10
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jodå, jag känner dessa damer och har känt dem i i cirka 30-40 års tid. Vissa har jag känt kortare tid än så, kring 2-10 år.

Nu var det ju inte huvudargumentet i min kritik mot dig. Huvudargumentet var att du ser kvinnor som dresserbara kissekatter, som antingen blir rumsrena - eller inte, beroende på hur du uppfostrar dom. Vilket jag hävdar är naivt från din sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in