Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.skalmanski
Har det inte också varit ovanligt mycket förkylningar rent allmänt i Sverige? Som personlig anekdot blir jag nästan aldrig förkyld men har nu blivit det två gånger sedan året började. Och andra jag känner har också blivit mer förkylda än vanligt.
Min personliga anekdot låter likadant. Och när jag beklagar mig för t.ex. apotekspersonal så håller de med
Citat:
Kollar man på Frida och Ebbas instagram så är det bilder när de firar i stora folksamlingar. kanske bör vänta med detta tills säsongen är slut?
Jag kan ju även tycka att detta ständiga kramande och pussande i samband med tävlingar är lite överdrivet. Många, men inte alla, drog ned på det under pandemin men det känns nästan som att de ska ta igen det nu.
En sak till: Jag har noterat att flera reportrar och intervjuare i vinter stått väldigt nära varandra eller den de intervjuar. En sån som Johan Kukukaslan till exempel har böjt sig fram mot intervjuoffret så att de nästan varit kind mot kind. Även där var det ju rigorösa försiktighetsåtgärder under pandemin med inte bara munskydd på alla utan även säkerhetsavstånd, och mikrofonerna satt på långa skaft som sträcktes fram. Nu har man släppt alla hämningar, känns det som.