Citat:
Ursprungligen postat av
clutchshooter
Jag blandar inte ihop något, men jag visste inte att jag behöver vara supertydlig, med Europa menar jag såklart EU. Men som sagt, gör dig inte dummare för du visste precis vad jag menade.
Varför vill vi vända en korrupt skitnation mot oss? Vi visste att det här skulle bli resultatet.
Vilka påståenden syftar du på då? Att Europa inte skulle vara en lydstat? Är det där jag behöver vara tydlig med vad jag menar? Du förstår inte vad jag menar med det och påstår att jag ljuger då? Lägg ner.
Nej egentligen visste jag inte vad du menade och gör det fortfarande inte, för även inom EU är det olika åsikter beroende på vilket land man avser. EU är inte enhetligt. Jag tror inte du förstår dig på Europa, det är det jag menar. Du tror det är som USA, det är det inte. De flesta länder är för att samarbeta med USA för det gagnar oss.
Att vi vill vända Ukraina mot oss är förstås för att de ska vända sig till väst och slippa vara en skitnation som är beroende på en ändå större skitnation. Många läder i EU var skitnationer när sovjet föll samman, men inte längre.
Det här är typiskt för allt du säger. Det är bara ryskt narrativ.
Allt du säger utgår från att försvara Rysslands krig. Likadant vill ryssarna förstås inte att vi ska någonting med USA att göra. Ryssland ska få göra som de vill och vi ska inte lägga oss i det, även när de hotar andra länder. Så varför ska jag tro dig. Inget du säger är i Sveriges eller EU:s intresse, bara Rysslands.
EU är inte heller någon form av lydrike till USA. Det är inte sant. Det är bara något du repeterar för att försöka göra det till en sanning. Du verkar inte förstå att länderna i EU vill samarbeta med USA för bådas bästa. Jag förstår det kan vara svårt att få in i en hjärna som är så fixerad att hata USA, att man ställer sig på Rysslands sida bara därför. Men återigen, går det inte att tro att det är för Europas bästa som du påstår, då du ensidigt tagit ställning för Rysslands sak.