2023-03-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Du förstår vad jag menar. Gör dig inte dummare än vad du redan är.

Ja det tror jag, Europa är starka nog att klara sig utan USA. Och hade vi inte försökt vända Ukraina till oss så hade vi inte haft kriget nu.

Du har fel igen i ditt antagande i sista stycket.
Ukraina skulle ha upphört och hela den ukrainska identiteten skulle ha utplånas med rysk övertagande
Och gud vet hur många ukrainska flyktingar vi skulle få här med ditt resonemang.
Sen nästa land som får besök av ryssen....
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Lilla Lithauen bidrar. Dom skickar ett paket på 450 miljoner euros och det ingår bland annat 155 mm ammunition.

Bra att dom små länderna har hjärta.

Estland, Lettland och Litauen toppar faktiskt listan av bidragsgivare till Ukraina om man räknar bidrag utifrån BNP.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Varför ska ukrainarna behöva lida under den ryska stöveln? Varför ska en korrupt skitnation förnekas rätten att lyfta sig, för att istället hänvisas till att fortsätta vara en (ännu mer) korrupt skitnation?
För att det är samma folk, ingen skillnad på ukrainare och ryssar.
Citera
2023-03-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Ukraina skulle ha upphört och hela den ukrainska identiteten skulle ha utplånas med rysk övertagande
Och gud vet hur många ukrainska flyktingar vi skulle få här med ditt resonemang.
Sen nästa land som får besök av ryssen....
Självklart inte, ryssarna vill ha en militärt neutral stat. Nu har dom annekterat områden för att dom inte lyckades avmilitarisera Ukraina. Dom kan inte ta Ukraina, hur tänkte du att dom ska fortsätta ta fler länder?
Citera
2023-03-16, 14:18
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Självklart. Ryssland har bedrivit folkmord i Europa i ett år nu. Hur tänker du att européer ska reagera på det?

I en undersökning innan jul så visade det sig att 97% av européer fördömmer Ryssland och tycker väldigt illa om ryssar på gränsen till hatar dom.

Ryssar kommer inte kunna besöka några andra länder än Kina, Indien och Nord Korea
Citera
2023-03-16, 14:18
Medlem
Citat:
För att det är samma folk, ingen skillnad på ukrainare och ryssar.

Så alla 'ryssar' ska lida under samma fana även fast dom själva inte vill?
Citera
2023-03-16, 14:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Logik al a NATO-fjortisar. Det är ryska plan dom kommer med. Och förmodligen har dom inte alla funktioner som dom ryska varianterna har.

Jojo.., hur är det med dominansen i luften utav ryssarna.., sen ett år tillbaka ?

Eller har ryssarna offrat sina sämsta plan och piloter först, och nu skall det hela ske ?
Citera
2023-03-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jojo.., hur är det med dominansen i luften utav ryssarna.., sen ett år tillbaka ?

Eller har ryssarna offrat sina sämsta plan och piloter först, och nu skall det hela ske ?
Som jag har förstått det så flyger dom knappt?
Citera
2023-03-16, 14:23
Medlem
Citat:
Jag blandar inte ihop något, men jag visste inte att jag behöver vara supertydlig, med Europa menar jag såklart EU. Men som sagt, gör dig inte dummare för du visste precis vad jag menade.

Varför vill vi vända en korrupt skitnation mot oss? Vi visste att det här skulle bli resultatet.

Vilka påståenden syftar du på då? Att Europa inte skulle vara en lydstat? Är det där jag behöver vara tydlig med vad jag menar? Du förstår inte vad jag menar med det och påstår att jag ljuger då? Lägg ner.

Du vet väl att Europa är en världsdel som består av allsköns stater? Vissa med i EU som Sverige. Vissa inte med, som Norge.
Och några är helt missanpassade, som Mordor.
Europa en lydstat? Nä du Ivan...
Citera
2023-03-16, 14:24
Medlem
Citat:
Logik al a NATO-fjortisar. Det är ryska plan dom kommer med. Och förmodligen har dom inte alla funktioner som dom ryska varianterna har.

De kör nog inte med fasttejpade konsument-GPSr i alla fall.

Inget fel på mycket av ryska prylarna så länge det underhålls och sköts på rätt sätt. Framförallt hade de en förmåga att bland alla försök till "high tech" prylar ändå lansera prisvärda och enkelt materiel som inte kräver så värst mycket av avändaren.
Citera
2023-03-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Så alla 'ryssar' ska lida under samma fana även fast dom själva inte vill?
Dom kan rensa upp i sitt träsk först och bli en anständig nation med minimal korruption. Sedan kan man bjuda in dom i EU. Vi har väl lite krav och standard som medlemsländerna ska uppfylla, inte sant? Uppfyll dom först, och sedan är ni jättevälkomna.
Citera
2023-03-16, 14:25
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

Ryska plan???? Finland, Polen, Ungern, Turkiet, Grekland, Rumänien, Norge, Baltstaterna har alla 5:e gen jakt och attackplan (F-35). Sverige har också sina JAS som är överlägsen vad ryssen har idag.

Vad har ryssen menar du som inte NATO planen har?

Och vad fan är NATO-fjortisar för något? Väx upp och skriv som en vuxen människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in