2023-03-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett snabbt svar på att ryssarna prejade ner reaper`n ?

Ja och nu sägs det faktiskt att planen redan har lämnats över. Dom första 4 st alltså.
Citera
2023-03-16, 13:55
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Aeroflot Flight 90, Korean Air Lines Flight 902, Korean Air Lines Flight 007 för att inte nämna Malaysia Airlines Flight 17 som även om det inte var Ryssland som tryckte på avtryckaren definitivt inte hade skjutits ner om det inte vore för Ryssland gett missilen till skjutglada pedofilbögar.

Malaysia Airlines Flight 17 sköts ned av Ryssar.
Citera
2023-03-16, 14:00
Medlem
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/11spd0p/the_extremely_unpleasant_situation_for_the_3/

Träff på BM-27 Uragan som i sin tur förstör två andra BM-27 Uragan. Kostnadseffektivt.
Citera
2023-03-16, 14:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja och nu sägs det faktiskt att planen redan har lämnats över. Dom första 4 st alltså.

Se där ja, Putins migrän blir värre.

Har ju nog legat i korten ett par månader om flygleveranser. Har lite tänkt på att västländerna önskar en ursäkt för att göra det. Men om planen alleredan har lämnats över faller min teori..(kanske leveranserna utav planen skulle ske innan den tilltänkta ukrainska motoffensiven ?)

För i sak så kostar ju detta krig även fasligt med pengar för väst även, och desto snabbare Putin inser att det är kört, så desto mindre dyrt blir det även för väst.
Senast redigerad av Snapcount 2023-03-16 kl. 14:04.
Citera
2023-03-16, 14:04
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det verkar redan överspelat, USA sa att dom avskriver det som ett misstag. Det är bara NATO-fjortisarna som har fått sin stolthet sårad och vill ha skadestånd och formell ursäkt.

Du måste förstå att om man spionerar för krigande parts räkning så får man räkna med att det kan leda till en reaktion, oavsett om det är på internationellt luftrum. Krigsdeklaration? Kriget började för länge sedan, släpp sargen.
USA antydde att de kunde acceptera om Ryssland erkänner att det var ett misstag.

USA släppte inspelningen som tydligt visar att Ryssland ljuger och avsiktligt attackerade. Om Ryssland inte är villiga att erkänna sin tabbe så kommer det tveklöst bli fler konsekvenser.

USA har nu juridiskt vad som krävs för att utlösa artikel 5.
Citera
2023-03-16, 14:06
Medlem
Lilla Lithauen bidrar. Dom skickar ett paket på 450 miljoner euros och det ingår bland annat 155 mm ammunition.

Bra att dom små länderna har hjärta.
Citera
2023-03-16, 14:10
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
USA antydde att de kunde acceptera om Ryssland erkänner att det var ett misstag.

USA släppte inspelningen som tydligt visar att Ryssland ljuger och avsiktligt attackerade. Om Ryssland inte är villiga att erkänna sin tabbe så kommer det tveklöst bli fler konsekvenser.

Ja vi får hoppas Biden sätter hårt mot hårt mot Putain. Vill se Putain kräla inför mäktiga NATO och sedan hänga från en gren i Kreml.
Citera
2023-03-16, 14:11
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
President Duda, Polen, säger att 4 st Mig-29 kommer att överlämnas till Ukraina inom några dagar.

Resterande skall servas och överlämnas efter hand. Dom skall ersättas med Koreanska plan och Amerikanska F-35. Tidsplanen föreligger inte men jag tror inte man släpar benen efter sig utan det går nog att leverara innan ersättningsplanen är på plats.

Vi får se.

Jag såg någonstans att också Slovakien kommer att lämna över Mig-29r till Ukraina.

Fantastiskt bra, Putains grannar kommer alla ha 5:e gen jakt och attackplan medans ryssen för köra gamla rostiga SU-27r
Citera
2023-03-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen

Ryssland säger att dom tog ner den för att den flög för nära Ryssland. Så dom tog ner den avsiktligt, dom har inte sagt något annat. Hur har dom ljugit? Har du källa på det?

Och har du källa på att USA antydde att de kunde acceptera om Ryssland erkänner det som misstag?

Och? Vem bryr sig? Do it.
Citera
2023-03-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag blandar inte ihop något, men jag visste inte att jag behöver vara supertydlig, med Europa menar jag såklart EU. Men som sagt, gör dig inte dummare för du visste precis vad jag menade.

Varför vill vi vända en korrupt skitnation mot oss? Vi visste att det här skulle bli resultatet.

Vilka påståenden syftar du på då? Att Europa inte skulle vara en lydstat? Är det där jag behöver vara tydlig med vad jag menar? Du förstår inte vad jag menar med det och påstår att jag ljuger då? Lägg ner.

Varför ska ukrainarna behöva lida under den ryska stöveln? Varför ska en korrupt skitnation förnekas rätten att lyfta sig, för att istället hänvisas till att fortsätta vara en (ännu mer) korrupt skitnation?
Citera
2023-03-16, 14:13
Medlem
Snapcounts avatar
Prigozin skapar rubriker :

Den russiske leiesoldatgruppen Wagner skal ha utlovet en dusør på 15 millioner dollar til den som tar livet av den italienske forsvarsministeren Guido Crosetto. Grunnen skal være at Crosetto ga Wagner-gruppen skylden for den økte bølgen av migranter til Italia.

Det kommer frem i en italiensk etterretningsrapport, melder flere italienske nyhetsmedier.

https://www.aftenposten.no/verden/i/eEv3AK/direktestudio-krigen-i-ukraina?pinnedEntry=72358

Tror inte han kommer att överleva kriget. Han vet för mycket, blir dock en hedervärd "hjärtinfarkt", istället för balkonghoppande misstänker jag.
Citera
2023-03-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Fantastiskt bra, Putains grannar kommer alla ha 5:e gen jakt och attackplan medans ryssen för köra gamla rostiga SU-27r
Logik al a NATO-fjortisar. Det är ryska plan dom kommer med. Och förmodligen har dom inte alla funktioner som dom ryska varianterna har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in