2023-03-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Som vanligt när de svaga kärringarna gör sådär så är det för att göra livet jävligt för gubben
Är minst lika vanligt att gubben gör samma sak.

Bara några exempel i Sverige på senare tid:

-Pappan som tände eld på huset och lät sina barn bli innebrända samtidigt som han själv flydde branden och smsade mamman: "Hämnden är ljuv!"

- Pappan som sköt ihjäl sina små söner och sen sig själv i livesändning på Facebook. Anledningen var att han var arg på barnens mamma

- Pappan som dödade sin åttaåriga son under umgänge, precis innan mamman skulle hämta honom

- Pappan som kastade ner sin lilla dotter i ett kraftverk
Senast redigerad av Tesla83 2023-03-15 kl. 23:37.
Citera
2023-03-16, 04:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83

-Pappan som tände eld på huset och lät sina barn bli innebrända samtidigt som han själv flydde branden och smsade mamman: "Hämnden är ljuv!"

- Pappan som sköt ihjäl sina små söner och sen sig själv i livesändning på Facebook. Anledningen var att han var arg på barnens mamma

- Pappan som dödade sin åttaåriga son under umgänge, precis innan mamman skulle hämta honom

Fast nu handlar den här tråden om en mamma som är misstänkt för att ha dödat sina två söner.

https://www.expressen.se/nyheter/svenska-och-hennes-tva--barn-hittade-doda-i-london/

Troligtvis ville hon hämnas på exmaken? Han hade tydligen skaffat en ny yngre kvinna?
Citera
2023-03-16, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Det är ju helt efterblivet tänkt. Man har ju fri vilja och denna mamma valde själv detta.

Precis. Människans fria vilja är grundläggande. Livet på jorden ska uppenbarligen vara svårt. Barnen skulle inte ha mördats om Gud varit med dem…. Ingen skulle i så fall ha Gud med sig eftersom alla lever och dör. Jesus själv led svårt.
Citera
2023-03-16, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Om gud velat ta hand om barnen så hade han sett till att de inte mördades.

Trollgubbe. Livet på jorden ska uppenbarligen vara svårt. Barnen skulle inte ha mördats om Gud varit med dem? Ingen skulle i så fall ha Gud med sig eftersom alla lever och dör. Jesus själv led svårt.
Citera
2023-03-16, 08:56
Avslutad
Vilken självisk hora alltså. Döda barnen. Fy fan.
Citera
2023-03-16, 09:28
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Precis. Människans fria vilja är grundläggande. Livet på jorden ska uppenbarligen vara svårt. Barnen skulle inte ha mördats om Gud varit med dem…. Ingen skulle i så fall ha Gud med sig eftersom alla lever och dör. Jesus själv led svårt.
Att vi lever och dör är något man alltid kan räkna med. Om deras liv blev kort eller långt spelar väl ingen roll för Gud? Deras mamma valde att avsluta deras liv för att hon var fysiskt starkare än dom. Varför skulle det inte varit möjligt om Gud var med barnen?
Citera
2023-03-16, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu handlar den här tråden om en mamma som är misstänkt för att ha dödat sina två söner.

https://www.expressen.se/nyheter/svenska-och-hennes-tva--barn-hittade-doda-i-london/

Troligtvis ville hon hämnas på exmaken? Han hade tydligen skaffat en ny yngre kvinna?
Jag svarade ju på ett inlägg där någon skrev att det är vanligast att mammor dödar sina barn.
Citera
2023-03-16, 12:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag svarade ju på ett inlägg där någon skrev att det är vanligast att mammor dödar sina barn.

Fast nu började du rada upp helt andra fall där pappor dödat sina barn som om det skulle ursäkta det aktuella fallet i London där en mamma dödat sina två barn.

Vi lär inte heller få se några fackeltåg eller krav på en "lex London" eftersom GM är kvinna, det finns alltid en massa ursäkter när kvinnor begår hemska brott eller beter sig idiotiskt. Det är ju bara att titta på media, de har skrivit rätt lite om fallet i London. Aftonbladet har inte skrivit nåt alls vad jag kan se men när det gäller ett annat aktuellt fall i Luleå har man frossat. Expressen är bättre här faktiskt.

https://www.expressen.se/nyheter/vannen-jag-ar-chockad-over-vad-som-hant/
Citera
2023-03-16, 12:59
Medlem
Citat:

Är mycket vanligare att gubben knäpper kärringen i samma veva..
Citera
2023-03-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu började du rada upp helt andra fall där pappor dödat sina barn som om det skulle ursäkta det aktuella fallet i London där en mamma dödat sina två barn.

Vi lär inte heller få se några fackeltåg eller krav på en "lex London" eftersom GM är kvinna, det finns alltid en massa ursäkter när kvinnor begår hemska brott eller beter sig idiotiskt. Det är ju bara att titta på media, de har skrivit rätt lite om fallet i London. Aftonbladet har inte skrivit nåt alls vad jag kan se men när det gäller ett annat aktuellt fall i Luleå har man frossat. Expressen är bättre här faktiskt.

https://www.expressen.se/nyheter/vannen-jag-ar-chockad-over-vad-som-hant/
Det gjorde jag därför att jag som sagt svarade på ett inlägg där någon påstod att det är typiskt mammor att döda barn för att hämnas på pappan.
Därför gav jag några exempel på relativt nya svenska fall där pappan gjort samma.
Om du läser mina tidigare inlägg om denna händelse så ser du att jag skrivit att Det absolut inte finns någon ursäkt för denna mammans handlingar
Citera
2023-03-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Är mycket vanligare att gubben knäpper kärringen i samma veva..
Mycket vanligare? Det är det inte. Har du några exempel där detta skett?
Citera
2023-04-06, 17:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
(FB) Svensk kvinna och barn hittade döda i London (2023-03-12)

Tänk om media och kvinnojourerna kunde engagera sig lika mycket i det här fallet? Kan deras ointresse möjligen bero på att MGM är kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in