2023-03-16, 06:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Karln kan verkligen inte läsa rummet. Karin ligger där med smått panik och försöker stänga ute Viktor med nått skynke. Ber Tova att hålla sig nära henne. Men Viktor tänker i sann Johnny Bravo-anda att det här går ju riktigt bra, bäst jag fortsätter lite till.
Haha, det var absurt. Var det inte samma kväll som Julia åkte också? Han framstod som så billig och beräknande.
2023-03-16, 07:01
Medlem
Senast redigerad av kaffekopp2040 2023-03-16 kl. 07:04.
2023-03-16, 07:32
Medlem
2023-03-16, 07:44
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekopp2040

2023-03-16, 07:53
Medlem
Hur kunde Christoffers flickvän komma med bilen på sista torpet tävlingen och veta typ att han skulle åka ut?
2023-03-16, 07:55
Avslutad
2023-03-16, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Förnedrings-TV? Vad gör de i Farmen som är förnedrande? Du slänger dig med ord du inte förstå. Sebbe är egenföretagare o riskerar inget på jobbet. Nebba blev väl anmäld av familjen insmyg o övertalad att ställa upp. Oavsett, det finns alltid undantag och några som avviker.
Du beskrev själv på inlägget jag svarade på vilket sätt de blir förnedrade av tittarna. Men en stor del av förnedrings-tv är hur produktionen har som uppgift att fånga deras värsta sidor och klippa ihop saker på ett roligt sätt och förnedrande sätt, lägga till musik osv.
Ett perfekt exempel på det var i gårdagens avsnitt mot din kära Sebbe hur de klippte ihop honom när han satt och laddade inför matchen med bondepraktikan i handen och satt och stretchade sittandes i stolen. De har säkert bett honom att göra allt det där och vet att de ska skicka honom till tinget där han inte ens kommer behöva sin kunskap från bondepraktikan. Också sen när Anna frågade "nu har du kommit sist i två tävlingar i rad Sebbe hur känns det". Och de vet att han är en sån som inte gillar att förlora.

Ett annat exempel är från avsnittet innan, de filmar honom när han kammar skägget med lustig musik och "pekar" på hans narcissism och när han kollar om han har nått mellan tänderna så lägger de till skräckmusik..
Man skulle kunna fortsätt med exempel i evigheter. Men jag valde saker om din favorit i de två senaste avsnitten. Det är helt enkelt deras jobb att hitta brister hos deltagarna och försöka fånga det med kameran. Det är också sättet de ställer frågor i synk, försöka få fram behov som de märkt hos deltagarna. Exempelvis kan Sebbe ha fått frågan "Hur bra kan du bondepraktikan, kan du den bättre än alla?" För att de vet att han antagligen tycket det, sen visar de bara svaret när han sitter och säger: "jag är bäst av alla på bondepraktikan" också lustig musik på det och det ser ut som att han är ett skrytmongo, vilket han också är, men de lyfter fram det pga att det är just förnedrings-TV.
Normala människor som inte är blåsta och förstår det här ställer inte upp.

Det är du som inte verkar förstå vad förnedrings-tv är trots att du tittat på det manisk varje år. Och nej de har inte undantag för nån däremot kan de göra det mer mot dem deltagare där det finns nått att jobba med, de tysta kommer undan lite mer.

Här kan du läsa mer om förnedrings-TV där bland andra farmen nämns som ett exempel https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rnedrings-TV
För nån som påstår sig vara högutbildad och allmänbildad så är det förvånande hur lite du verka förstå om ditt största intresse.
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-16 kl. 08:56.
2023-03-16, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan60

Kanske blir det en tvist där alla får börja om?
Senast redigerad av Sodertjejen 2023-03-16 kl. 08:59.
2023-03-16, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
Du beskrev själv på inlägget jag svarade på vilket sätt de blir förnedrade av tittarna. Men en stor del av förnedrings-tv är hur produktionen har som uppgift att fånga deras värsta sidor och klippa ihop saker på ett roligt sätt och förnedrande sätt, lägga till musik osv.
Ett perfekt exempel på det var i gårdagens avsnitt mot din kära Sebbe hur de klippte ihop honom när han satt och laddade inför matchen med bondepraktikan i handen och satt och stretchade sittandes i stolen. De har säkert bett honom att göra allt det där och vet att de ska skicka honom till tinget där han inte ens kommer behöva sin kunskap från bondepraktikan. Också sen när Anna frågade "nu har du kommit sist i två tävlingar i rad Sebbe hur känns det". Och de vet att han är en sån som inte gillar att förlora.

Ett annat exempel är från avsnittet innan, de filmar honom när han kammar skägget med lustig musik och "pekar" på hans narcissism och när han kollar om han har nått mellan tänderna så lägger de till skräckmusik..
Man skulle kunna fortsätt med exempel i evigheter. Men jag valde saker om din favorit i de två senaste avsnitten. Det är helt enkelt deras jobb att hitta brister hos deltagarna och försöka fånga det med kameran. Det är också sättet de ställer frågor i synk, försöka få fram behov som de märkt hos deltagarna. Exempelvis kan Sebbe ha fått frågan "Hur bra kan du bondepraktikan, kan du den bättre än alla?" För att de vet att han antagligen tycket det, sen visar de bara svaret när han sitter och säger: "jag är bäst av alla på bondepraktikan" också lustig musik på det och det ser ut som att han är ett skrytmongo, vilket han också är, men de lyfter fram det pga att det är just förnedrings-TV.
Normala människor som inte är blåsta och förstår det här ställer inte upp.

Det är du som inte verkar förstå vad förnedrings-tv är trots att du tittat på det manisk varje år. Och nej de har inte undantag för nån däremot kan de göra det mer mot dem deltagare där det finns nått att jobba med, de tysta kommer undan lite mer.

Här kan du läsa mer om förnedrings-TV där bland andra farmen nämns som ett exempel https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rnedrings-TV
För nån som påstår sig vara högutbildad och allmänbildad så är det förvånande hur lite du verka förstå om ditt största intresse.
Det står ”fanns” i serier som Farmen. Dåtid. Det har hänt saker med Farmen. Jag har försökte påpeka det för dig men du är fast i Blondies och Qristinas tid. Vad är det, 15-20 år sen? När det nu t o m står i dåtid i Wikipedia, kan du då acceptera att programmet har förändrats? Eller har du fortfarande rätt och vet bäst?

Att du förnedrar vanliga människor genom att lägga upp bilder på deras könsorgan genom kläderna och kommenterar deras kroppsliga handikapp på ett hånfullt sätt gör det inte till förnedringsTV. Det säger bara något om dig. Att mjölka kossor, äta gröt eller delta i kamper är inte förnedrande så Farmen är inte förnedringsTV.
2023-03-16, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det står ”fanns” i serier som Farmen. Dåtid. Det har hänt saker med Farmen. Jag har försökte påpeka det för dig men du är fast i Blondies och Qristinas tid. Vad är det, 15-20 år sen? När det nu t o m står i dåtid i Wikipedia, kan du då acceptera att programmet har förändrats? Eller har du fortfarande rätt och vet bäst?

Att du förnedrar vanliga människor genom att lägga upp bilder på deras könsorgan genom kläderna och kommenterar deras kroppsliga handikapp på ett hånfullt sätt gör det inte till förnedringsTV. Det säger bara något om dig. Att mjölka kossor, äta gröt eller delta i kamper är inte förnedrande så Farmen är inte förnedringsTV.
Herregud människa det var antagligen för att just den meningen skrevs under en period när farmen inte sändes (antagligen mellan 2004-2013) Det betyder inte att den som skrev det inte tycker att farmen är förnedrings-tv längre
Så du menar att allt det där jag har beskrivit inte stämmer och inte är förnedrande för deltagarna? Förresten svara inte. Jag förstår nu mer och mer att du antagligen lider av nått. Fortsätt lev du i din fantasivärld.
Edit: Dessutom får du uppdatera sidan och läsa igen, för nu står det rätt "finns"
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-16 kl. 09:37.
2023-03-16, 09:31
Medlem
...
Senast redigerad av GregersWerle 2023-03-16 kl. 09:38.
2023-03-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Han har väl vattenvana då han slängde vatten på gubben som lämnade farmen.

Undrar just om Tattar-Näbba uppehöll sin tunisiska tradition med alla utslagna Farmare?

"Ja, dä va trökit att du skulle åka ut så här nära finalen män du...HÄR får du en hink vatten över dig"!
"Vafan gör'u? Du är ju helt jävla dum huv'et? Nu får jag ju sitta i pissvåta kläder när jag åker hem! Du kan ge dig jävelen på att det här betyder att vi kommer att ses igen! Då skall jag "water-boarda" dig din jävel"!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in