Citat:
Ursprungligen postat av
vinkelhak
Men nu får du väl ge dig.
Gud HATAR synden, ALLA människor är syndare.
Gud ÄLSKAR människan som han skapat till sin EGEN AVBILD.
Gud ÄLSKAR ALLA människor, men kan inte, pga synden, ta emot dom i sitt eget rike, Guds Rike.
Gud är en BARMHÄRTIG Gud och den barmhärtigheten gäller ALLA människor han skapat till sin avbild.
Därför, för att bryta förbannelsen, utformade Gud en plan, att sända en räddare, en frälsare, en SON, som genom att vara en människa av kött och blod och FRI FRÅN SYND, offra sig själv och därmed ÖVERVINNA förbannelsen och med denna gärning RÄDDA alla människor som vänder sig till HONOM för beskydd.
Gamla Testamentet är berättelser som ska förbereda människan för detta. Judarna utsågs just för att dom var dom VÄRSTA syndarna, dom mest hårdnackade, och dom utsågs att VITTNA om denna Guds allsmäktiga plan och sprida den till ALLA. Dom utsågs, just för att dom var svårast, för att dom i slutändan kommer bli det bästa beviset på Guds härlighet och barmhärtighet. Dom utsågs dessutom för att genom deras gener frambringa FRÄLSAREN SJÄLV. Jesus var Jude.
Gud håller sina ord. Gud kan inte ljuga och kan inte ändra sig. Han är en allsmäktig Gud. Sina löften till Israel kommer han hålla och ett Kungarike i det landområde som han utlovat kommer att upprättas, med Jesus som Kung och vi (Kyrkan) kommer hjälpa honom att styra i detta rike.
Vänd om, tänk om. Att förkasta Guds utvalda folk, som Han utvalt FÖR DIN FRÄLSNINGS SKULL, är en oerhört allvarlig synd.
Jag skall lägga fiendeskap mellan din och djävulens säd.
Mina följare känner igen min röst. De som däremot inte lystrar till min röst är inte mina följare.
Ni Luciferdyrkare är av er fader djävulen -ingen sanning finns i honom. Han är en mördare. Smaka på den kärlekssalvan.
Ifall Guds Ord får bestå utan inblandning och förvanskning av luciferianerna så förblir Guds Ord sanning. Med inblandning av luciferianerna så tas brottstycken ur dess kontext och ex. mixar ihop alla till en och samma säd. Det är här du och dina judiska gelikar ständigt återkommer med er fördjävulska förvrängande syn på Guds Ord och sanning. Denna förvrängning är förutsättningen för att skapa en felaktig definitionslös tro som ger grund för Satan att framstå som God och sann och en trevlig kamrat.
Luciferianernas lögner är oförlåtliga och då främst deras skändliga nedvärderande av Guds Son Jesus Kristus med det imbecilla inlemmandet av Den Helige Ande varandes en jude.
Jude är benämningen på Luciferianerna.
Abraham är Israels stamfader, under Abrahams tid (och fram till c:a 600 fvt) var Abrahams ättlingar kända som Israeler tillhöriga stamtillhörigheten. Benämningen 'jude' var okänt och tillkom först efter Israels 'konkurs' med deporteringen till Babylon, då en spillra av det forna Israel satte igång projektet 'jude'. Och som framgår av GT så får de ständigt bannor för sin ogudaktighet.
Guds Profet Jeremia vittnar: judarnas lögnpenna har omintetgjort Guds Ord.
Ifall Abraham kom på besök idag och ni kallade honom för jude så skulle ni få det hett om öronen.
Judendomen är en Luciferdyrkan med Kabbalah och annan trolldom. De som utövar trolldom av olika slag får inte ärva Guds rike.
Guds utvalda folk är Israels folk SOM erkänner Jesus Kristus Guds Son OCH förkastar djävulens följe!