2023-03-04, 10:58
Medlem
Ljudkvaliteten är verkligen värdelös i senaste avsnittet. Som om det inte redan var svårt nog att lyssna på två förvuxna 12-åringar (även om jag får känslan av att Dulny sänker sin nivå för lyssnarnas skull, han har ju ändå suttit i riksdagen). Hur klarar folk att lyssna på skiten??
Citera
2023-03-04, 20:12
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noshoerning
Ljudkvaliteten är verkligen värdelös i senaste avsnittet. Som om det inte redan var svårt nog att lyssna på två förvuxna 12-åringar (även om jag får känslan av att Dulny sänker sin nivå för lyssnarnas skull, han har ju ändå suttit i riksdagen). Hur klarar folk att lyssna på skiten??
På vilket sätt är dom 12-åringar?
Citera
2023-03-04, 21:45
Medlem
Run3s avatar
Avsnitt 236. Herr D var på hugget och tog nästan programledarrollen. Trevligt att se att han kan leverera.

Om det är något jag ogillar med podden så är det när de snackar filmer. Har aldrig hört talas om filmerna de pratar om, och de bjuder inte på något intressant att säga om dem heller. Känns mest som att de berättar synopsis.

Rätt kul däremot är när de läser upp lyssnarmejl och ger synpunkter. T.ex. när killar mejlar in om sina relationsproblem. Det segmentet uppskattar jag.

Roligt också att Dulny har självdistans. I början av avsnittet, när de skulle prata AfS, så spelade han upp något klipp där han själv kritiseras för att inte ha barn. Säkert möjligt att han spelat samma ljudklipp tidigare i Vita Pillret utan att jag känner till det. Men ändå roligt att han inte tar det som sägs här på så stort allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Noshoerning
Dulny satt väl aldrig i riksdagen... Han var väl typ sekreterare eller något.
Citera
2023-03-08, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
På vilket sätt är dom 12-åringar?

De pratar mycket om dataspel och coola filmer.

Dulny har själv uttryckt en önskan om att "bli barnet" igen. Han kanske på god väg.
Citera
2023-03-13, 21:06
Medlem
Kackotopis avatar
Nu för tiden verkar det som att bara var tredje avsnitt är lyssnar värt, går från "bra" till totalt botten. Senaste kan vara bland det sämsta VP-avsnittet som jag lyssnat på hittills.
Citera
2023-03-13, 21:09
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Dulny har själv uttryckt en önskan om att "bli barnet" igen. Han kanske på god väg.

Inget fel med det OM det kommer lite nya tagningar, fast när det kommer till VP och det... har man hört det en gång så räcker det.
Citera
2023-03-13, 23:33
Medlem
Run3s avatar
Citat:

De pratar på tok för mycket om film och spel. Framförallt deras prat om film är bra tråkigt, då både Dulny och D ser på film. Däremot verkar vara Dulny spela spel, så blir inte lika mycket snack om det. Men i det stora hela kan de kapa bort det . Avsnitten är redan för långa och de skulle kunna vara mer respektfulla till lyssnarens tid.
Citera
2023-03-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
De pratar på tok för mycket om film och spel. Framförallt deras prat om film är bra tråkigt, då både Dulny och D ser på film. Däremot verkar vara Dulny spela spel, så blir inte lika mycket snack om det. Men i det stora hela kan de kapa bort det . Avsnitten är redan för långa och de skulle kunna vara mer respektfulla till lyssnarens tid.

Film och spel. Ja. Men kanske i första hand amerikanska TV-serier. Jag lyssnar nu på avsnittet där Christian medverkade och efter hans medverkan går man direkt in på film, TV-serier och lite kort om dataspel. Det sägs att Herr D sitter i soffan och tittar på de här serierna så att vi (lyssarna) inte ska behöva göra det. Jag antar att det är ett skämt. Vem i helvete skulle titta på den dynga herr D ägnar kvällarna åt?

I övrigt pratar de relationer. Det är väldigt konstigt. Vad vet Herr D om relationer? Hans relation med Frida som han inledde i 40-årsåldern är väl hans enda relation någonsin?
Citera
2023-03-14, 17:03
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Film och spel. Ja. Men kanske i första hand amerikanska TV-serier. Jag lyssnar nu på avsnittet där Christian medverkade och efter hans medverkan går man direkt in på film, TV-serier och lite kort om dataspel. Det sägs att Herr D sitter i soffan och tittar på de här serierna så att vi (lyssarna) inte ska behöva göra det. Jag antar att det är ett skämt. Vem i helvete skulle titta på den dynga herr D ägnar kvällarna åt?

I övrigt pratar de relationer. Det är väldigt konstigt. Vad vet Herr D om relationer? Hans relation med Frida som han inledde i 40-årsåldern är väl hans enda relation någonsin?
Ok, kanske är TV serier också. Känner aldrig till vad de pratar om, förutom Last of us som de båda tröttnade på.

Relationer tycker jag är bland det bästa i podden. Ingen aning om vem Frida är, hur länge de varit tillsammans, eller om Herr D haft tidigare förhållanden. Tror ingen tror att Herr D eller Chris Dulny är några Casanovas. Ändå skickar lyssnarna in sina frågor till dem.
Citera
2023-03-14, 20:51
Medlem
Citat:

Dulny brukade använda begreppet flugmän för att beskriva vuxna karlar vars liv kretsar kring senaste datorspelet, tv-serien, Hollywood-filmen. Jag har aldrig skådat större flugmän än Dulny och Herr D.

Samma som begreppet hanrej som användes flitigt i Vita pillret om män som uppfostrar en annan mans avkomma. Vilket råkar vara precis vad Herr D gör.
Citera
2023-03-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Avsnitt 236. Herr D var på hugget och tog nästan programledarrollen. Trevligt att se att han kan leverera.

Om det är något jag ogillar med podden så är det när de snackar filmer. Har aldrig hört talas om filmerna de pratar om, och de bjuder inte på något intressant att säga om dem heller. Känns mest som att de berättar synopsis.

Rätt kul däremot är när de läser upp lyssnarmejl och ger synpunkter. T.ex. när killar mejlar in om sina relationsproblem. Det segmentet uppskattar jag.

Roligt också att Dulny har självdistans. I början av avsnittet, när de skulle prata AfS, så spelade han upp något klipp där han själv kritiseras för att inte ha barn. Säkert möjligt att han spelat samma ljudklipp tidigare i Vita Pillret utan att jag känner till det. Men ändå roligt att han inte tar det som sägs här på så stort allvar.

Dulny satt väl aldrig i riksdagen... Han var väl typ sekreterare eller något.

Står att han är tidigare riksdagsledamot på riksdagens hemsida:

https://riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/christoffer-dulny_0217339006825

Står att han representerade Västra Götaland. Har Dulny någonsin bott där? Han är ju stockholmare med undantag för några års juridikstudier i Örebro.
Citera
2023-03-15, 18:02
Medlem
DavidAllanCopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertosson
Står att han är tidigare riksdagsledamot på riksdagens hemsida:

https://riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/christoffer-dulny_0217339006825

Står att han representerade Västra Götaland. Har Dulny någonsin bott där? Han är ju stockholmare med undantag för några års juridikstudier i Örebro.

Han satt som riksdagsledamot en dag.

SD sätter sina riksdagslistor på nationell nivå, dvs de bestämmer i partitoppen vem som ska representera vilken valkrets, utan hänsyn till lokala förhållanden. Åkesson sitter väl t.ex för Jönköping eller nåt, trots att han aldrig bott där. Detta i kontrast till t.ex S som låter de lokala partiföreträdarna själva bestämma vilka de ska skicka till riksdagen.
Senast redigerad av DavidAllanCope 2023-03-15 kl. 18:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in