Citat:
Ursprungligen postat av
Gedaj
Om jag inte missminner mig så hade en del av luftförsvaret skickats på övning i Kanada. Därför trafikflygplan kunde avvika från sin kurs och flyga ganska obehindrat mot New York. I normala fall hade ett sådant plan hunnits ikapp på några minuter.
Vilket fullständigt trams - den enda gång jag känner till när USAF försökt jaga i kapp ett flygplan över amerikansk mark var när golfproffset Payne Stewarts lilla privatflyg flög utan att identifiera sig - då tog det USAF 1 timme och 20 minuter att ens hinna ikapp den lilla lear jet’en. Och de lyckades inte stoppa den heller..
Tvärtom mot vad du påstår så hade USAF extremt dålig täckning av eget land..
Citat:
Blivit nerskjutet om det vägrade svara. Om vi nu ska utgå från den officiella förklaringen att någon flög in i Pentagon så var det rätt underligt också att de kunde krascha in i världens mest välbevakade byggnad.
Mer trams alltså.
På vilket sätt var det världens mest välbevakade byggnad och hur i hela friden menar du att de skulle ha försvarat sig? Är du till exempel ens medveten om att det ligger en internationell flygplats tvärs över gatan från Pentagon (Ronald Reagan AirPort)? Hur tänker du att man skulle skydda sig då? Skjuta ner alla passagerarflyg?
Citat:
De hittade inga lik kring Pentagon.
Vill du se bilder på brända lik fortfarande fastspända i flygplansstolar som hittades inne i Pentagon så behöver du bara säga till.
Citat:
Vid en riktig flygkrasch går inte gubbar omkring i slips och skjorta och plockar vrakdelar med bara händerna. Direkt efter det hade hänt så var dessa mystiska personer igång och röjde olycksplatsen. Plockade upp små plåtbitar och städade. Det är inte ens lagligt.
Berätta - vilken lag förbjuder slips vid räddningsarbete? Sluta tramsa sen
Citat:
Ingen ska försöka inbilla mig att de gjort detta om det funnits omkomna efter en flygolycka. Brukar vara kaos med sönderslitna kroppar. Ben, armar och huvuden som ligger utspridda. Förkolnade lik
Som sagt - säg till om du vill se eländet.
Citat:
Det vi kan säga med säkerhet är vad vi såg med egna ögon. Två flygplan kraschade in i byggnader. Resten är hörsägen med konstiga historier om upphittade pass och tygbitar från terroristerna. När propagandamaskinen är igång så gäller det att skilja mellan vad man faktiskt sett och vad de påstår. Tex rapporterade BBC om kollapsen av Building 7 innan det hade hänt. Ca 20 minuter innan stod reportern och snackade om det i direktsändning. Ovanför hennes axel syntes byggnaden sticka upp. Hon sa att den rasat men såg inte ut så. När de insåg sitt misstag bröts sändningen omedelbart.
En teori är att de strulade till det med tidsförskjutningen. London ligger före New York i tid.
Det är säkert en teori bland alla andra idiotteorier - faktum är dock att hon befann sig i new york när hon felaktigt sa att byggnaden hade rasat, så tramset om tidszoner är bara ännu en dumhet bland alla dumheter. Faktum är att brandmän hade varnat länge för att wtc7 riskerade kollaps vilket rapporterats friskt.
Citat:
En annan sak jag funderat över är att samtliga brandmän som jobbade i Building 7 överlevde. Inte en enda kom till skada.
Mer dumheter - alla brandmän hade dragits tillbaks från wtc 7 så ingen var i närheten när byggnaden kollapsade.
Citat:
Anmärkningsvärt med tanke på att de var där inne hela dagen.
En ren lögn.
Citat:
Just i rättan tid beordrades de ut och sen föll rasket ihop på några sekunder. Bra tajming. Enligt Larry Silverstein så blev brandmännen utkommenderade för att man redan förlorat så många liv. Han var tydligen orolig för att något skulle hända. Eller visste han?
Har inte svaret på alla frågor. Vet inte hur de gjorde med bombhundar. De ansvariga borde svara på frågorna.
Nej, du borde fundera över dina frågor först.