2023-03-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Det är egentligen barockt att s.k. "farliga", "tuffa" och "spännande" män (som ofta ur alla övriga aspekter är patetiska losers) får fler kvinnor och mer fitta än helyllemän med jobb, ordndad ekonomi och bostad. Och vem är det som ser till att det är så här? Inte är det männen, såvida dom inte våldtar. Det är naturligtvis kvinnorna som bestämmer att det skall vara så här.

Tja bestämmer o bestämmer, vi pratar preferenser och troligen instinkter här. Sen det är ju olika såklart, men endel kvinnor tycker om lite spännande män ja. En snål, tråkig fjant är inte alltid det en kvinna drömmer om liksom.

Lotta var nog en sån kvinna ja, tyckte om det maskulina, lite vilda. Sen är ju 99,99% av alla tuffa, maskulina män helt ofarliga för kvinnor. Psykopater kan lika gärna vara datanördar liksom. Det vet man inte.
Citera
2023-03-14, 16:04
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Tja bestämmer o bestämmer, vi pratar preferenser och troligen instinkter här. Sen det är ju olika såklart, men endel kvinnor tycker om lite spännande män ja. En snål, tråkig fjant är inte alltid det en kvinna drömmer om liksom.

Lotta var nog en sån kvinna ja, tyckte om det maskulina, lite vilda. Sen är ju 99,99% av alla tuffa, maskulina män helt ofarliga för kvinnor. Psykopater kan lika gärna vara datanördar liksom. Det vet man inte.

Jag känner mycket mer empati för de kvinnorna som råkar ut för en nörd som är psykopat för då har kvinnan inte aktivt sökt sig till smuts!

Jag gissar du själv föredrar anabola aggressiva män?
Citera
2023-03-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Jag känner mycket mer empati för de kvinnorna som råkar ut för en nörd som är psykopat för då har kvinnan inte aktivt sökt sig till smuts!

Jag gissar du själv föredrar anabola aggressiva män?

Nja, måste vara som kompisar isåfall då jag är man. Men nej, tycker inte om aggressiva människor alls.
Har alltid tyckt om tråkiga kvinnor också, blir mer kåt av en bibliotekarie än en filmstjärna liksom. Vi är olika och det måste respekteras.

Varför respekterar inte ni att Lotta valde en machoman? Och NEJ, hon visste inte hur farlig han var. Hon blev manipulerad från första sekund.
Citera
2023-03-14, 16:18
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Nja, måste vara som kompisar isåfall då jag är man. Men nej, tycker inte om aggressiva människor alls.
Har alltid tyckt om tråkiga kvinnor också, blir mer kåt av en bibliotekarie än en filmstjärna liksom. Vi är olika och det måste respekteras.

Varför respekterar inte ni att Lotta valde en machoman? Och NEJ, hon visste inte hur farlig han var. Hon blev manipulerad från första sekund.

Visste inte!?
Han hade väl dödat eller nästan dödar en person innan genom att hoppa på hans huvud! Misshandlat tidigare flickvänner o.s.v

Brodern är dömd för ett väldigt uppmärksammat mord.

Kom igen, lite koll måste man väl göra på en ny partner!
Senast redigerad av David_S 2023-03-14 kl. 16:46.
Citera
2023-03-14, 16:56
Medlem
Citat:
Jag är ju inte säker, men jag tror inte Lotta var kär i honom efter att hon dog.. Har inte läst nånstans att hon var synsk heller..

Om inte du är kapabel att skriva mer intelligenta inlägg än du gör är det bättre att du inte citerar mig. Det är så tråkigt att läsa vad såna som dig skriver. Det är så dumt att man nästan får ont i ögonen.

Sen får man inte säga att andra trollar på Flashback, då insinuerar du nämligen att jag är ett troll. Tror faktiskt man kan bli avstängd för sånt. Eller man kan det. Lycka till!

Jag insinuerar inte, jag konstaterar. Det är så lågt att trolla i ett så allvarligt ämne.
Du föräras min första block någonsin.
Citera
2023-03-14, 17:03
Medlem
Citat:
Visste inte!?
Han hade väl dödat eller nästan dödar en person innan genom att hoppa på hans huvud! Misshandlat tidigare flickvänner o.s.v

Kom igen, lite koll måste man väl göra på en ny partner!

Jo.. det låter lite konstigt, jag har inga problem att erkänna det. MEN då Lotta var en ostraffad, laglydig kvinna är min förklarning på det här att han manipulerade henne. Det är enda förklaringen som blir logisk i min hjärna. Stringtrosor, högklackat och en solbränna ändrar liksom inte på något. Jag tycker helt enkelt det är jävligt fattigt att sitta och upprepa sånt i det oändliga. Det är så korkat.
Citera
2023-03-14, 17:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Martin hade flickvänner på löpande band, medan jag känner många helyllemän som aldrig fått någon tjej.

Samtidigt vill inte de flesta normalt fungerande kvinnor ha dömda fängelsekunder och tunga missbrukare som pojkvänner. Det blir helt enkelt alldeles för många problem i en vardag som redan är fylld av utmaningar. Men hur LR resonerade kring allt detta är svårt att förstå.

En annan aspekt på det här fallet är att det är mycket svårt att förstå varför LR tvunget ville skaffa barn med en narkoman som befann sig mitt uppe i ett tungt missbruk? Återigen tycks hon ha saknat både konsekvenstänk och framförhållning, man kan fråga sig vad hon egentligen tänkte sig för framtid med en tung missbrukare?

De flesta kvinnor jag känner vill absolut inte att deras pojkvänner går på kokain, anabola steroider, marijuana, ecstasy, benso, alkohol och MDMA. Å andra sidan rör jag mig inte i såna kretsar.

LR däremot verkar inte ha tvekat speciellt mycket när hon sa att hon ville skaffa barn med MJ trots hans misshandel, hallucinationer, kontrollbehov och missbruk av olika droger.
Citera
2023-03-14, 17:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Visste inte!?

LR visste om allt detta innan hon gav sig in i relationen med MJ. Hon har absolut inte blivit lurad eller förd bakom ljuset. Inte heller har hon blivit manipulerad utan hon gick in i förhållandet med öppna ögon.

Att det sen finns knäppskallar som hävdar att LR blev manipulerad beror på att kvinnor i Sverige idag ska ej kritiseras för sina egna korkade beslut utan det är istället alltid en mans eller samhällets fel om det hela går åt skogen.
Citera
2023-03-14, 20:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jo.. det låter lite konstigt, jag har inga problem att erkänna det. MEN då Lotta var en ostraffad, laglydig kvinna är min förklarning på det här att han manipulerade henne. Det är enda förklaringen som blir logisk i min hjärna. Stringtrosor, högklackat och en solbränna ändrar liksom inte på något. Jag tycker helt enkelt det är jävligt fattigt att sitta och upprepa sånt i det oändliga. Det är så korkat.

De flesta anser inte att man är laglydig om man snortar kokain, förvarar knark och olagliga anabola substanser hemma. Eller om man ljuger för polisen och sjukvården.
Citera
2023-03-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
De flesta anser inte att man är laglydig om man snortar kokain, förvarar knark och olagliga anabola substanser hemma. Eller om man ljuger för polisen och sjukvården.

Är hon dömd för något av det här?
Citera
2023-03-14, 20:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Och NEJ, hon visste inte hur farlig han var. Hon blev manipulerad från första sekund.

Men snälla du….
De fick kontakt över Facebook där han hade lagt upp en BILD!

Hans ansiktstatueringar, anabolpumpade överkropp och rakade skalle. Där beskrev han också att han var nyligen villkorligt frigiven och hade suttit inne i 12 år. Vid 32 års ålder.

Behövs det någon mer kunskap egentligen…?
Citera
2023-03-14, 20:14
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Är hon dömd för något av det här?

Nej. Hon levde inte tillräckligt länge för att åka dit och bli dömd.
Men laglydig kan man nog inte beskriva henne som.
Hade hon fortsatt på samma sätt så hade hon nog åkt dit till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in