Citat:
Bara ett påhitt. Våra tankar påverkas även av biologin och våra känslor. Finns inte många män, om ens någon, som önskar att bära ett barn. Inga män påverkas av någon ägglossning, menstruation eller klimakteriet. Kvinnor beter sig på ett sätt och män på ett annat. Kvinnor är mer vårdande än män. Det är därför de dominerar vården. Män är mer förtjust i att bygga och hålla på med maskiner. Det är därför de dominerar där.
Generellt är män bättre på matte än kvinnor, medan kvinnor är flitigare. Finns massvis med skillnader på i hur det tänker och agerar beroende på vilket kön det är. Nedärvda skillnader för att föra livet vidare.
Det är bara att se sig om i verkligheten. Sen finns det kvinnor som beter sig mer som män, och män som beter sig mer som kvinnor. Men generellt är det inte så.
Generellt är män bättre på matte än kvinnor, medan kvinnor är flitigare. Finns massvis med skillnader på i hur det tänker och agerar beroende på vilket kön det är. Nedärvda skillnader för att föra livet vidare.
Det är bara att se sig om i verkligheten. Sen finns det kvinnor som beter sig mer som män, och män som beter sig mer som kvinnor. Men generellt är det inte så.
Menar du att vi inte måste skära av kroppsdelar på småbarn? Det obehagliga med detta är att jag kan deras lingo. Jag hade en smart idé när jag var yngre, studera media... i Stockholm. Det är många många år sedan men det var jag och hela miljöpartiet/vänsterpartiets ungdomsförbund och lärare som var helt rabiata. Detta är endast en modern tappning av "The Sovjet man" Alla ska vara lika på alla plan för att vi ska kunna nå "frigörelsen" som ska uppstå någon gång efter revolutionen.
Är inte ditt fel att ideologin är så galen att allt jag skrev kunde ha kommit från någon professor i Sverige.