2023-03-14, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Bara ett påhitt. Våra tankar påverkas även av biologin och våra känslor. Finns inte många män, om ens någon, som önskar att bära ett barn. Inga män påverkas av någon ägglossning, menstruation eller klimakteriet. Kvinnor beter sig på ett sätt och män på ett annat. Kvinnor är mer vårdande än män. Det är därför de dominerar vården. Män är mer förtjust i att bygga och hålla på med maskiner. Det är därför de dominerar där.
Generellt är män bättre på matte än kvinnor, medan kvinnor är flitigare. Finns massvis med skillnader på i hur det tänker och agerar beroende på vilket kön det är. Nedärvda skillnader för att föra livet vidare.

Det är bara att se sig om i verkligheten. Sen finns det kvinnor som beter sig mer som män, och män som beter sig mer som kvinnor. Men generellt är det inte så.

Menar du att vi inte måste skära av kroppsdelar på småbarn? Det obehagliga med detta är att jag kan deras lingo. Jag hade en smart idé när jag var yngre, studera media... i Stockholm. Det är många många år sedan men det var jag och hela miljöpartiet/vänsterpartiets ungdomsförbund och lärare som var helt rabiata. Detta är endast en modern tappning av "The Sovjet man" Alla ska vara lika på alla plan för att vi ska kunna nå "frigörelsen" som ska uppstå någon gång efter revolutionen.

Är inte ditt fel att ideologin är så galen att allt jag skrev kunde ha kommit från någon professor i Sverige.
Citera
2023-03-14, 10:36
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerityHeathbar

Vad anser ni feminister och andra som tror att kön bara en social konstruktion om denna nya hemsida?
Hur kommer transpersoner att söka information tror ni?
Kommer Region Stockholm få kritik om någon som känner sig för en man går efter andra köns rekommendationer ?
Är Region Stockholm mossig som inte har med mer än två kön i sin forskning?

Det är ju skillnad på biologiskt kön och socialt kön, det vet typ alla.
Citera
2023-03-14, 10:44
Medlem
Du är väl inte enbart din kropp? Den behövs för att existera men själen har samtidigt sitt eget väsen. Man kan vara manlig eller kvinnlig inuti. Exempelvis biologiskt en man men ha mycket kvinna i sig eller tvärtom.
Citera
2023-03-14, 10:49
Avstängd
Visst är det märkligt att år 2023 har inte svensken lärt sig att det finns endast två kön..
Hane och hona.

Allt annat är hittepå.
Citera
2023-03-14, 18:31
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vet de som tycker att män och kvinnor ska tävla mot varandra att det finns skillnader mellan könen eller inte?

Ja eller nej weirdo?

Nej det vet ni uppenbarligen inte. Varför frågar du mig om vad ni i kulten vet och inte? Weirdo.
Citera
2023-03-14, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej det vet ni uppenbarligen inte. Varför frågar du mig om vad ni i kulten vet och inte? Weirdo.
Därför att det är du som gör påståendet såklart, weirdo.

Då kan vi ju gå tillbaka till frågan till vad vem man tycker ska tävla mot vem har att göra med om det finns olikheter mellan könen?
Citera
2023-03-14, 20:00
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Därför att det är du som gör påståendet såklart, weirdo.

Då kan vi ju gå tillbaka till frågan till vad vem man tycker ska tävla mot vem har att göra med om det finns olikheter mellan könen?

Nej det är inget påstående utan simning, tyngdlyftning, mma osv vet man inte om att det finns massiva skillnader mellan män och kvinnor eftersom män och kvinnor tävlar mot varandra och kvinnorna är chanslösa och får deras skallar inslagna. Är det verkligen så fruktansvärt jävla svårt att förhålla sig till verkligheten? Det är du och din kult som skapat detta så fråga inte mig om era absurda jävla idéer.
Citera
2023-03-14, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej det är inget påstående utan simning, tyngdlyftning, mma osv vet man inte om att det finns massiva skillnader mellan män och kvinnor eftersom män och kvinnor tävlar mot varandra och kvinnorna är chanslösa och får deras skallar inslagna. Är det verkligen så fruktansvärt jävla svårt att förhålla sig till verkligheten? Det är du och din kult som skapat detta så fråga inte mig om era absurda jävla idéer.
Det är du som gör påståendet att de som tycker att män och kvinnor ska tävla mot varandra inte vet att det finns skillnader mellan könen. Kan du berätta hur du gör den kopplingen?
Citera
2023-03-14, 22:09
Medlem
En transa med en hjärna kommer väl titta på sitt biologiska kön medans dom med en helt bränd hjärna kommer titta på vad dom "identifierar" sig som.
Citera
2023-03-14, 22:16
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
En transkvinna kan få sin prostata undersökt och en transman blir testad för livmodercancer (om alla delarna är kvar) etc.
Detta skulle vara oerhört roligt om det inte var så tragiskt. Istället för att acceptera personens biologiska kön som det vägledande och övriga delar som bara ett utslag av personens personlighet så försöker dagens HBTQP-grupper återgå till artonhundratalets uppdelning mellan könen.
Citera
2023-03-14, 22:32
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
På Flashback är hela feminismen en halmgubbe. Man hittar på att feminister förnekar kön och hatar män (hur nu det går ihop). Det är en antifeministisk metod, att få dem att se fjantiga ut så ingen vågar vara feminist. Och det funkar faktiskt. Folk har slutat kalla sig feminister just för att antifeministerna vunnit.

Som jag sa, det har varit en feministisk fråga att så mycket i sjukvården inklusive mediciner är framställda för män. Sedan om de funkar på kvinnor skitsamma.

Det här förtjänar att bumpas. Det är precis såhär det funkar här. Fyra-fem som hänger på forumet 24-7 och rapar upp sina vanföreställningar och halmgubbar i alla trådar i enlighet med hur de själva definierar feminism. Sen förväntas man debattera mot svamlet under följande idiotiska trådstart. Det är därför som feministforumet går på tomgång och är så tröttsamt.

Ungefär som om I&I dominerades av en handfull personer som skapar 95% av inläggen där de vill veta vad "ni i nazikulten som inte tror på holocaust och går omkring och heilar" tänker om ditten och datten.
Citera
2023-03-15, 08:07
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det är du som gör påståendet att de som tycker att män och kvinnor ska tävla mot varandra inte vet att det finns skillnader mellan könen. Kan du berätta hur du gör den kopplingen?

Verkligheten. Det är inte fiktiva kvinnor i romaner som får sina skallben inslagna. Ta dina piller retard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in