2023-03-15, 08:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Verkligheten. Det är inte fiktiva kvinnor i romaner som får sina skallben inslagna. Ta dina piller retard.
Du svarar fortfarande inte på frågan, retard.

Känner de som vill att kvinnor ska få skallbenen inslagna inte till att det finns skillnader mellan könen?
Citera
2023-03-15, 08:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Detta skulle vara oerhört roligt om det inte var så tragiskt. Istället för att acceptera personens biologiska kön som det vägledande och övriga delar som bara ett utslag av personens personlighet så försöker dagens HBTQP-grupper återgå till artonhundratalets uppdelning mellan könen.

Det är för att man accepterar personens biologiska kön och ser det som medicinskt vägledande som en transkvinna kan få en prostataundersökning, Einstein.

Hur var uppdelningen på 1800-talet då?
Citera
2023-03-15, 09:32
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Hur var uppdelningen på 1800-talet då?
Mannen hade sin plats i samhället, kvinnan hade sin. Idag kan män ha "kvinnojobb" och vise versa utan att någon reagerar speciellt mycket över det.

Om nu en man identifierar sig mer med sin kvinnliga sida så låt honom göra det utan att pressa in honom i facket "kvinna".
Citera
2023-03-15, 09:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Mannen hade sin plats i samhället, kvinnan hade sin. Idag kan män ha "kvinnojobb" och vise versa utan att någon reagerar speciellt mycket över det.

Om nu en man identifierar sig mer med sin kvinnliga sida så låt honom göra det utan att pressa in honom i facket "kvinna".

Ja men då är det socialkonservativa som försöker återgå till 1800-tal.

Vill en man vara i kontakt med sin kvinnliga sida så får han vara det. Identifierar sig en biologisk man som kvinna så får hon göra det. Bra så!
Citera
2023-03-15, 10:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du svarar fortfarande inte på frågan, retard.

Känner de som vill att kvinnor ska få skallbenen inslagna inte till att det finns skillnader mellan könen?

Nej klart ni inte gör. Ni förnekar verkligheten. https://m.youtube.com/watch?v=mtfDKxHEBu4
Citera
2023-03-15, 10:36
Avslutad
Öh, ja. Det är en självklarhet för alla som praktiserar logiskt tänkande. Eftersom mäns och kvinnors hjärnor skiljer sig vida åt kommer substanser som tillförs att ha olika skillnad och effekt.
Citera
2023-03-15, 10:42
Avslutad
Citat:
Nej klart ni inte gör. Ni förnekar verkligheten. https://m.youtube.com/watch?v=mtfDKxHEBu4
Och vad är kopplingen mellan att vilja att nån ska få skallen inslagen och att inte veta att det finns skillnader mellan könen, weirdo?
Citera
2023-03-15, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Det är ju det här jag kritiserar med genusvetenskapen. Den vill ju lite i det förtäckta instruera folk i ämnet.

Jag menar att om vi istället skiter både genusvetenskap och mantran om att könsroller är en social konstruktion så faller folk in i de roller som känns narurligt. Och det bästa är då att de inte ens behöver tänka på det. Det är just övertänket som leder till tveksamheter kring jaget.

Det är samma sak med allt prat om värdegrunder - och tanken är säkert god, men om du inte själv genom sociala interaktioner kan lära dig vad som fungerar och inte fungerar hjälper det inte att fröken, platschefen eller programledaren knackar in orden i ditt huvud. Det blir som attt lära sig rabbla en gångertabell, du lär dig orden men inte vad det innebär i verkliga livet.

Detta var så bra skrivet att jag har sparat det och kommer att citera det i framtida inlägg på forumet.

Feminismen och PK är rädd för vad folk gör och lever efter utan alla deras pekpinnar konstant i huvudet. För då faller folk i majoritet in i det som känns naturligt och meningsfullt för dem, där män och kvinnor gör olika livsval och har olika drivkrafter. Detta gillar man inte, eftersom det gör alla nya idéer meningslösa och avslöjar det som nonsens inget samhälle egentligen behöver. Jag har varit inne på det själv i mina inlägg här över åren.

Man lär sig att rabbla det politiskt och vad man "ska" tro på, men det är sällan det är så ute i livet när folk väljer.

Övertänka. Överanpassning. Samma sak för att ta ifrån folk sitt kön, sin identitet och göra de rädda och osäkra, för att passa en knäpp ideologi som vill utplåna en del av din mänsklighet och din människa.

Allt jag tar upp kan appliceras på områden som kapats av PK-samhället. Där man försöker skrämma in vad som är rätt snarare än att låta folk vara och inte besatt tänka på det för att det ska kunna fungera. Då fungerar det ju inte om det är vad det kräver. Det är liksom ingen militär operation, utan livet, ju. I vilken biologi spelar största rollen.
Citera
2023-03-15, 11:42
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kione211
Finns länk?
Jag tar risperidone och undrar vad som står om den?
Jag känner mig impotent, det gör nog inte kvinnor.
Dina prolaktin nivåer har dragit iväg. Byt neuroleptika eller sänk dos.
Citera
2023-03-15, 14:11
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vad är kopplingen mellan att vilja att nån ska få skallen inslagen och att inte veta att det finns skillnader mellan könen, weirdo?

Ni tror att det finns män med fitta och kvinnor med kuk. Kopplingen är er totala mentala störning och förnekandet av verkligheten. Är du helt jävla väck eller?
Citera
2023-03-15, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Jo. Men de biologiska skillnaderna borde få genomslag på beteendenivå.

Det är just det som det får.

Varför bärs Ullared upp av shoppande kvinnor?
Även om man tog bort alla män som gillar att shoppa på varuhuset skulle fortfarande Ullared vara en miljardindustri.
Varför är intresset teknik och bilar så mycket större hos män?
Varför är nästan alla vaktmästare män?

Pratar vi mer råa beteenden, så kan man fundera på varför det inte finns några kvinnliga fönstertittare, kvinnor som samlar på kalsonger, eller vill lukta på smutsiga kalsonger. Eller varför män tänder på tjocka kvinnor när det omvända (kvinnor som aktivt söker efter en partner där storleken måste vara större) är mycket mindre vanligt.

Biologiskt kön och dess skillnader har stor inverkan på intressen och yrkesval, och sexuella mönster och preferenser.

Generella sanningar existerar.
Senast redigerad av GenesisP 2023-03-15 kl. 14:38.
Citera
2023-03-15, 14:39
Avslutad
Citat:
Ni tror att det finns män med fitta och kvinnor med kuk. Kopplingen är er totala mentala störning och förnekandet av verkligheten. Är du helt jävla väck eller?
Och de som vill att kvinnor ska få skallen inslagna, vad tror de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in