2023-03-13, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om du undlåter att göra ett nödvändigt arbete, som ex. att ta hand om dina egna barn, hushållsarbete etc... vad är då det för typ av "krav" kontra en partner som ska leva tillsammans med dig i just ett hushåll?

Jag tycker det fan är betydligt mer tydligt att "kravställarna" i världen mestadels har varit män.

Gör man mer än vad som borde åläggas av en ur rättviseaspekt, som ex. tar ut MER föräldraledighet, gör MER av obetalt hushållsarbete i ett gemensamt hushåll, betalar i sin helhet MER för att reproducera sig än den andre partnern, i form av förlorad ekonomi, förlorad självständighet etc etc... så ja då har man fullständig rätt att kräva något av denne partner samt av samhället i stort.

Samhällsdebatten riktat mot män från feministisk håll, med krav om att män ska ta sin del av div. obetalt arbete, samt sluta våldta, trakassera, mörda eller misshandla kvinnor är fullständigt berättigad.

Antifeministiska krav om att kvinnor ska hålla käften, sluta vara feminister, sluta "gnälla" etc... är det däremot inte.

På vilket sätt ställer män krav menar du? Att människor mördar varandra kan vi lämna utanför denna debatt.

Förlorad självständighet gäller för bägge könen. Men det är kvinnan som ska bestämma hur allt ska göras och blir det inte på dennes sätt så blir det gnäll gnäll gnäll. Att den som tar ut mest föräldraledighet tar mest smäll på ekonomin är korrekt, men mannen får ju pynta ut för kvinnans hemmagående med barnet så det är knappast så att mannen lever loppan. Där blir det även en fråga om man gillar att spendera tid med sitt barn eller inte. Gillar man det så vill kvinnorna inte ta ut mindre föräldraledighet och blir lacka för att de inte kan få mer föräldraledighet. Så jämställdhetskrafset är bara relevant när det passar deras egna intressen. Vi kan även se debattartiklar med att männen ska ta mer hushållssysslor, i nästa stund blir debatten "männen flyr undan ansvaret för barnen till matlagningen". Det är ett jävla gnäll och att inte fler män bara lämnar förhållandet och kör 50/50 veckor är bortom mitt förstånd. I det fallet blir det 100 procent jämställt men bägge får bestämma själv över hur saker ska göras. Det är bara kvinnor som hade ogillat det upplägget då de blir av min sin privata hushållsslav med tillhörande inkomst.
Citera
2023-03-13, 16:26
Avslutad
Citat:
Om du undlåter att göra ett nödvändigt arbete, som ex. att ta hand om dina egna barn, hushållsarbete etc... vad är då det för typ av "krav" kontra en partner som ska leva tillsammans med dig i just ett hushåll?

Jag tycker det fan är betydligt mer tydligt att "kravställarna" i världen mestadels har varit män.

Gör man mer än vad som borde åläggas av en ur rättviseaspekt, som ex. tar ut MER föräldraledighet, gör MER av obetalt hushållsarbete i ett gemensamt hushåll, betalar i sin helhet MER för att reproducera sig än den andre partnern, i form av förlorad ekonomi, förlorad självständighet etc etc... så ja då har man fullständig rätt att kräva något av denne partner samt av samhället i stort.

Samhällsdebatten riktat mot män från feministisk håll, med krav om att män ska ta sin del av div. obetalt arbete, samt sluta våldta, trakassera, mörda eller misshandla kvinnor är fullständigt berättigad.

Antifeministiska krav om att kvinnor ska hålla käften, sluta vara feminister, sluta "gnälla" etc... är det däremot inte.

Fy fan vilken bubbla du lever i.
https://www.scb.se/pressmeddelande/kvinnor-lagger-mer-tid-pa-hushallsarbete--man-pa-fordon-och-reparationer/

Det låter jävligt jämställt om man läser artikeln. Män lägger mer tid på reparationer o fix runt hemmet än kvinnor, som lägger mer tid än män på hushållsarbete tex. Men sånt räknas naturligtvis inte i en kvinnas värld.

Lägg också märke till att bakning räknas in till hushållsgöromålen... Haha fyfan. Så det är inte frivilligt att baka och lite Overkill bland hushållsgöromålen alltså?

Fan vad blåsta svenska kärringar är. Ni fattar inte ett skit av verkligheten ni lever i, tragiskt.
Citera
2023-03-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Fy fan vilken bubbla du lever i.
https://www.scb.se/pressmeddelande/kvinnor-lagger-mer-tid-pa-hushallsarbete--man-pa-fordon-och-reparationer/

Det låter jävligt jämställt om man läser artikeln. Män lägger mer tid på reparationer o fix runt hemmet än kvinnor, som lägger mer tid än män på hushållsarbete tex. Men sånt räknas naturligtvis inte i en kvinnas värld.

Lägg också märke till att bakning räknas in till hushållsgöromålen... Haha fyfan. Så det är inte frivilligt att baka och lite Overkill bland hushållsgöromålen alltså?

Fan vad blåsta svenska kärringar är. Ni fattar inte ett skit av verkligheten ni lever i, tragiskt.

Ja och dessutom skiter väl jag i hur kärringarna här delar upp jobbet hemma med sin gubbe, om de nu har någon. Det är en familjeangelägenhet som bara berör dem.
Citera
2023-03-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
På vilket sätt ställer män krav menar du? Att människor mördar varandra kan vi lämna utanför denna debatt.

Förlorad självständighet gäller för bägge könen. Men det är kvinnan som ska bestämma hur allt ska göras och blir det inte på dennes sätt så blir det gnäll gnäll gnäll. Att den som tar ut mest föräldraledighet tar mest smäll på ekonomin är korrekt, men mannen får ju pynta ut för kvinnans hemmagående med barnet så det är knappast så att mannen lever loppan. Där blir det även en fråga om man gillar att spendera tid med sitt barn eller inte. Gillar man det så vill kvinnorna inte ta ut mindre föräldraledighet och blir lacka för att de inte kan få mer föräldraledighet. Så jämställdhetskrafset är bara relevant när det passar deras egna intressen. Vi kan även se debattartiklar med att männen ska ta mer hushållssysslor, i nästa stund blir debatten "männen flyr undan ansvaret för barnen till matlagningen". Det är ett jävla gnäll och att inte fler män bara lämnar förhållandet och kör 50/50 veckor är bortom mitt förstånd. I det fallet blir det 100 procent jämställt men bägge får bestämma själv över hur saker ska göras. Det är bara kvinnor som hade ogillat det upplägget då de blir av min sin privata hushållsslav med tillhörande inkomst.

Njae...förlorad självständighet i samband med reproduktion är betydligt mer ett kvinnligt dilemma än ett manligt.

Ja? varför lämnar nu inte fler män och kör raka 50/50 delad vårdnad, om det nu vore så missnöjda med
"gnäll", som du påstår.
Istället är detta mer vad kvinnor gör, ofta då med motiveringen att det var enda sättet att få mannen att ta sin del.
Citera
2023-03-13, 19:20
Avslutad
Shit, vad du är körd. Apapi. Tanten. Och du vet det. Det är bara det att en svensk "kvinna" aldrig kan ha fel. Eller ta något som helst ansvar för någonting, eller erkänna när de har fel.

Det går inte. För alla ni kärringar är helt fucked Up. Like it it not.
Citera
2023-03-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Det var en fin lista på saker en man ska göra för sin kvinna för att slippa gnäll. Nu kommer då frågan, vad har du för lista på vad en kvinna ska göra för sin man?

Samma saker, givetvis.
I ett förhållande ger man varandra kärlek, uppskattning, hjälps åt med det som behöver göras, lyssnar på varandra, visar varandra nyfikenhet, ömhet, vänskap, är lojala och trogna mot varandra, ger varandra utrymme till "egentid" och visar varandra tillit osv. Och om ens partner klagar över något så lyssnar man och försöker finna en kompromiss som fungerar för båda. Se varandra som kompanjoner och "snälltolka" varandra. Det handlar om ömsesidig vård och engagemang av relationen. Paret gör detta för varandra och för relationen.

Det räcker inte med att bara vara fin vid dejtingstadiet och i början av förhållandet. Detta behöver fortgå år ut och år in. Missar mannen eller kvinnan detta och börjar "lata till sig" och slutar ge kärlek/slutar vårda relationen, så kommer mannen eller kvinnan få en "gnällande kravmaskin" till partner.
Citera
2023-03-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det tror jag säkert då de mest feminina kvinnorna du känner är tjafsande bråkstakar, du har inga på riktigt feminina kvinnor att jämföra med så dina referensramar är helt absurda.

Ge dig. Du vet inte vilka kvinnor jag känner.
Av de kvinnor jag känner är flertalet mycket feminina till både det yttre och det inre.
Och de kan säga ifrån när så behövs.

Och man ska vara glad över om ens kvinna kan säga ifrån. Detta innebär att hon kommer våga säga ifrån när det handlar om saker som rör de gemensamma barnen (tex. om någon inte behandlar ens barn väl). Och det behöver både man och kvinna kunna, i synnerhet i dagens samhälle. Så en kvinna som kan säga till när så behövs, är bra mamma-material. Tror mig på mitt ord.
Citera
2023-03-14, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ge dig. Du vet inte vilka kvinnor jag känner.

Det är klart jag vet det, du berättade ju det nyss.
Citera
2023-03-14, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det är klart jag vet det, du berättade ju det nyss.

Bra att du för en gångs skull tar in vad man skriver till dig. Jag känner en hel del feminina kvinnor, både till det yttre och inre. Som kan säga ifrån om så behövs. Flertalet av dem är i långvariga relationer med sina män.

Och svenska kvinnor tillhör Sverige. Och därmed kommer svenska kvinnor försvaras i händelse av krig. Och de jag känner är definitivt värda att försvaras.
Citera
2023-03-14, 03:37
Medlem
Citat:

Män säger bara att det inte är ok att kvinnor sprider hat, är våldsamma och diskriminerar män.

Tala om för dina närmaste att kvinnor ska sluta bestämma över män och ta bort barnen från fädernas liv.

Och när ska kvinnor börja dra sitt strå till stacken och försvara män?
Citera
2023-03-14, 05:46
Medlem
Citat:
Bra att du för en gångs skull tar in vad man skriver till dig. Jag känner en hel del feminina kvinnor, både till det yttre och inre. Som kan säga ifrån om så behövs. Flertalet av dem är i långvariga relationer med sina män.

Problemet med dessa så kallade "feminina" kvinnor tycker de har anledning att säga ifrån oavsett hur hög piedestal de sitter på. Spelar ingen roll hur mycket simps fjäskar, de svenska kvinnorna anser ändå att de inte fått tillräckligt.

Citat:
Och svenska kvinnor tillhör Sverige. Och därmed kommer svenska kvinnor försvaras i händelse av krig. Och de jag känner är definitivt värda att försvaras.

Tillhör kvinnorna Sverige, de är alltså Sveriges ägodel?
Nåja, du är blatte och behärskar inte språket.

Lustigt också att du inte tänker försvara någon, det ska män göra. Så mycket med den rätten att bli försvarad.
Citera
2023-03-14, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Män säger bara att det inte är ok att kvinnor sprider hat, är våldsamma och diskriminerar män.

Tala om för dina närmaste att kvinnor ska sluta bestämma över män och ta bort barnen från fädernas liv.

Och när ska kvinnor börja dra sitt strå till stacken och försvara män?

Och jävlar du var kvinnor är "våldsamma" mot män. Och för att nu inte tala om hur mycket "diskriminering" just feministiska kvinnor utsätter män för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in