2023-03-13, 20:50
Medlem
Lite funderingar:
Är det nån här i tråden som vill/vågar tillstå att den har kontakt med MJ?
Själv har han ju f n ingen möjlighet att vara inne på Flashback och se vad som skrivs om honom och än mindre kan han kommentera nånting.

Finns det öht nån enda person som står honom nära?
Citera
2023-03-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
På tal om grandios självbild. Det måste vara jobbigt att vara den enda "som fattar" allt. Och att tvingas upprepa det hela tiden.
Istället för att föra ett resonemang.
Enklare då att cherrypicka "expertutlåtanden" från plitar. Du vet säkert att uppförandekoden i fängelser skiljer sig totalt från normen i samhället utanför?
Det här tvångsmässiga i att tala om för alla i omgivningen hur blåsta de är är tell no.1 för https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten.

Resonemang? Haha ni altså.

Resonerar om allt annat än det som spelar roll.

Vet inget om uppförandekoden i fängelser. Umgås inte med löskefolk.
Citera
2023-03-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Resonemang? Haha ni altså.

Resonerar om allt annat än det som spelar roll.

Vet inget om uppförandekoden i fängelser. Umgås inte med löskefolk.

Och ändå vet du exakt hur manipulativ MJ är och hur allt gått till i det här fallet? Då undrar jag bara ännu mer hur du besitter den kunskapen och varför din enda källa är ett pratminus utan kontext från en skvallerblaska?
Om man inte är övertygad om att du besitter den totala sanningen är man istället helt vilseledd.
Citera
2023-03-13, 21:17
Medlem
Citat:
Och ändå vet du exakt hur manipulativ MJ är och hur allt gått till i det här fallet? Då undrar jag bara ännu mer hur du besitter den kunskapen och varför din enda källa är ett pratminus utan kontext från en skvallerblaska?
Om man inte är övertygad om att du besitter den totala sanningen är man istället helt vilseledd.

Nej, jag vet inte EXAKT hur manipulativ MJ är. Lite svårt att veta när vi inte är bekanta. Men jag vet att han var manipulativ nog att lura Lotta.
Citera
2023-03-13, 21:30
Medlem
Citat:
Nej, jag vet inte EXAKT hur manipulativ MJ är. Lite svårt att veta när vi inte är bekanta. Men jag vet att han var manipulativ nog att lura Lotta.

Och vad är det för mått då? Om du inte samtidigt vet hur gärna Lotta ville bli manipulerad, bara som en koefficient.
Det är ju en av frågeställningarna. Hur det gick som det gick i deras relation.
Du kan ju tydligen själv skilja ut löskefolk? Fast 150 kg uppenbar anabolatorsk med fula tatueringar i ansiktet som muckar från kåken för kvinnomisshandel är det inte?
Citera
2023-03-13, 22:01
Medlem
Citat:
Och vad är det för mått då? Om du inte samtidigt vet hur gärna Lotta ville bli manipulerad, bara som en koefficient.
Det är ju en av frågeställningarna. Hur det gick som det gick i deras relation.
Du kan ju tydligen själv skilja ut löskefolk? Fast 150 kg uppenbar anabolatorsk med fula tatueringar i ansiktet som muckar från kåken för kvinnomisshandel är det inte?

Lite svårt att fatta logiken i det du skriver här. Omöjligt faktiskt.

Men altså jag känner ingen glädja av att sitta här och använda härskartekniker och vara elak. Användaren Develi har på ett nästan vetenskapligt sätt, i detalj, förklarat hur det här ligger till. Jag valde en lite annan approach, men inget hjälper. Tro vad ni vill.
Citera
2023-03-13, 22:20
Medlem
Citat:
Lite svårt att fatta logiken i det du skriver här. Omöjligt faktiskt.

Men altså jag känner ingen glädja av att sitta här och använda härskartekniker och vara elak. Användaren Develi har på ett nästan vetenskapligt sätt, i detalj, förklarat hur det här ligger till. Jag valde en lite annan approach, men inget hjälper. Tro vad ni vill.

Du påstår att du inte vet något om hur det fungerar i ett fängelse, för att du inte umgås med det klientelet. Du kan då alltså särskilja. Och väljer sedan att inte umgås med uppenbart "löst folk"?
Men samtidigt försöker du påstå att klarlagt, helt uppenbart löst folk direkt från fängelset kan "manipulera" sig förbi samma ställningstagande och försvar hos någon annan?
För det är ju poängen och vad som hänt. BO har med all information självmant beblandat sig med urtypen av "löst folk". Där andra aldrig skulle sky elden kastar hon sig huvudstupa in med hull och hår.
Det är ett klarlagt faktum.
Att undra över och resonera kring det faktumet är inte konstigare än att fundera kring motpartens beteende.

Varför sitter du och använder usla härskatekniker om du inte har någon glädje av det? Vem tvingar dig?
Citera
2023-03-13, 22:59
Medlem
Citat:
Du påstår att du inte vet något om hur det fungerar i ett fängelse, för att du inte umgås med det klientelet. Du kan då alltså särskilja. Och väljer sedan att inte umgås med uppenbart "löst folk"?
Men samtidigt försöker du påstå att klarlagt, helt uppenbart löst folk direkt från fängelset kan "manipulera" sig förbi samma ställningstagande och försvar hos någon annan?
För det är ju poängen och vad som hänt. BO har med all information självmant beblandat sig med urtypen av "löst folk". Där andra aldrig skulle sky elden kastar hon sig huvudstupa in med hull och hår.
Det är ett klarlagt faktum.
Att undra över och resonera kring det faktumet är inte konstigare än att fundera kring motpartens beteende.

Varför sitter du och använder usla härskatekniker om du inte har någon glädje av det? Vem tvingar dig?

Det var kul ett tag, men man tröttnar på att skriva med WT. Lotta var en ostraffad, hederlig kvinna. Trådens hjälte MJ är inte det. Han är en manipulerande psykopat och mördare. En tragedi att han inte fick livstid.
Citera
2023-03-13, 23:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jaha? Så ett lösryckt citat från en plit ska definiera hans diagnoser, inte hans beteende genom livet och i det här fallet? Hela hans liv präglas av typ två, d.v.s. impulshandlingar, ansvarslöshet och oförmåga att planera etc. Han klarar inte av att hålla sig på mattan. Inte åt något håll, varav "övertrevlig och inställsam", alltså lätt att genomskåda. Mer borderline faktiskt.

Poängen är att det finns en anledning till att psykopati inte är en diagnos och att olika typer är väsensskilda. Det är ett felslut att börja i den änden och sedan försöka bygga en person eller ett scenario därifrån. Det har många gjort i tråden.

Jag vet att plitar som jobbar med intagna på klass 1 anstalter får lära sej snabbt att läsa av dom intagnas beteende och vilket humör dom är på. Så plitens "citat" tar jag som fakta.

MJ sitter inte för rattfylla eller bilstöld på någon öppen anstalt med dagisplitar som löser melodikrysset med saftpiloter eller skattefifflare.
Senast redigerad av firebird1974 2023-03-13 kl. 23:31.
Citera
2023-03-13, 23:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

MJ har inte lurat LR.

Däremot har kanske LR lurat sig själv att MJ var något att satsa på. Å andra sidan så hade hon kanske inte så många valmöjligheter?

Män med bra position i samhället ställer ofta höga krav på de kvinnor de ska dejta och umgås med. Det kan vara allt från utbildning, arbete, social ställning, bomiljö, representativ förmåga osv.

LR fick kanske hålla tillgodo med män som befann sig längre ned på den sociala trappstegen? Det kan till viss del kanske förklara varför hon blev så besatt av MJ?
Citera
2023-03-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon fick sin första omgång stryk efter 3 veckors förhållande, det var i slutet av februari.

I slutet av maj och i början av juni, dvs 3 månader senare skrev hon allt detta.

(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Hon kan lika gärna ha skrivit det där i rädsla och för att hålla honom lugn och på gott humör.
Vad skulle hon annars ha skrivit till honom tycker du? Killen var en osäkrad granat.
Hur tror du han hade reagerat om hon inte svarat på hans sms eller bett honom dra åt helvete?
Tror du MJ hade åkt hem till sin mamma och bölat?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2023-03-13 kl. 23:46.
Citera
2023-03-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Lite funderingar:
Är det nån här i tråden som vill/vågar tillstå att den har kontakt med MJ?
Själv har han ju f n ingen möjlighet att vara inne på Flashback och se vad som skrivs om honom och än mindre kan han kommentera nånting.

Finns det öht nån enda person som står honom nära?

Kan du var snäll och utveckla vad det är du vill ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in