Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Det är ju väldigt märkligt att Alecta nyligen sålde av alla sina aktier i Swedbank och Handelsbanken som de varit kunder i över 70 år för att investera dem i SVB.
Jo tänk så det kan gå när man leker med andras pengar och har absolut noll ansvar =)
Det är just detta som är problemet med banker att de inte har någon anledning att bry sig om andras pengar eftersom det inte berör dem. Gör de vinst blir de själva rika och vid en total kollaps så förlorar de inte en ända krona så risken är så klart värd för dem att ta.