2023-03-13, 17:22
Medlem
Trollet420s avatar
Det märks på bitcoin att dollarn tappar värde eller att de startat trycka en massa pengar. Mina gruv aktier är uppe i snitt 6% har ganska många alla på plus idag. Men räknar med att det kommer dyka inom en snar framtid. Känslan var väl så innan denna planerade stöld av folks pengar..
Citera
2023-03-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betuturc
Varför säger man 9 miljarder kr försvinner i Sverige?

Pengarna kanske försvann från Sverige. Men pengar försvinner inte utan hamnar alltid i någons ficka.
Citera
2023-03-13, 17:26
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Pengarna kanske försvann från Sverige. Men pengar försvinner inte utan hamnar i alltid i någons ficka.

Så är det inte. Om värdet på ett bolag minskar eller konkar helt så försvinner helt enkelt pengar. Borta.
Citera
2023-03-13, 17:28
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzofiga
Told you! Guld och Silver,institutioner köper som galna..dom är inte dumma i huvudet...

Har redan fysiskt guld så det räcker.
Citera
2023-03-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare
Pyramidspelet går mot sitt slut. Inflationen kommer spåra. Politiker kan inte ljuga mer utan att den dummaste delen av befolkningen (majoriteten) fattar att någonting är fel.

De kan inte ljuga men de kan fortsätta trycka pengar och skylla ifrån sig.
Höjer de räntan så får FED själva ta skulden därför kommer vi få se en pivot väldigt snart.

Och vad händer på obligationsmarknaden idag? Vi kan mycket väl klara oss något halvår till sedan smäller det till igen på samma sätt som lehman föll något halvår efter bear stearns.
Citera
2023-03-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Så är det inte. Om värdet på ett bolag minskar eller konkar helt så försvinner helt enkelt pengar. Borta.
Nej pengar försvinner inte utan har hamnat i någon annans ficka. Vid konkurser hamnar pengarna ofta i bankens ficka. Pengar försvinner inte utan flyter runt därute i pengahavet för alla att fiska efter.
Citera
2023-03-13, 17:41
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nej pengar försvinner inte utan har hamnat i någon annans ficka. Vid konkurser hamnar pengarna ofta i bankens ficka. Pengar försvinner inte utan flyter runt därute i pengahavet för alla att fiska efter.
Jäpp, antagligen hade nån insider som visste om det puts på skiten och tjänade multum.

Money does not go to money heaven som nevada greg säger.
Citera
2023-03-13, 17:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nej och jag ser inte riktigt vad det skulle tjäna mig heller. För om det är så illa som samma personer säger så mår jag knappast bättre med likvida medel på mitt Avanza eller SHB konto. Inte ens om jag tar ut det i kontanter har jag väl någon gläjde av det om allt går åt skogen.
Då kanske doomers föreslår att jag ska köpa fysiskt guld för allt. Men om vi på riktigt menar att jag ska sälja alla värdepapper och sätta mig på tåget till Stockholm och köpa fysiskt guld, då är vi en helt annan verklighet. Ska jag följa såna råd då hade jag lika gärnat kunna ta livet av mig när pandemin började 2020.

Fysisk guld är en huvudkudde så man sover gott. Inget som ger avkastning.

Vi får se om finanssektorn lärt sig något sedan 2008? Själv är jag som sagt tidigare tveksam. De brukar ju ha ett 3 månaders perspektiv i U.S. Kvartalsrapporter o bonusar baseras på det.

Släpper fästet så kan vi tappa värden på 50% eller mer över lag.

Det är på tiden DI ger ut en solidites lista på börsbolagen med de 50 bästa o de 100 sämsta.

Hur står det till med Oscar Properties, Samhällsbyggarna mfl?

Hur mår detaljhandeln o dess aktörer?

Hur står sig de gamla svenska industriföretagen?

Hur mycket grön luft är det i SSAB?
Citera
2023-03-13, 17:50
Medlem
Börserna upp i USA nu. Räkna med plus minst 2% i Stockholm i morgon.
Citera
2023-03-13, 17:54
Medlem
doncroces avatar
2 stora banker imploderar, 30 banker handelsstoppas och börserna går upp.
Citera
2023-03-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Vi får se om finanssektorn lärt sig något sedan 2008? Själv är jag som sagt tidigare tveksam. De brukar ju ha ett 3 månaders perspektiv i U.S. Kvartalsrapporter o bonusar baseras på det.
Har finanssektorn någonsin lärt sig något sedan <valfri finansiell kollaps>? Har de någon anledning att lära sig något så länge politiker kommer rusande med skattebetalarnas pengar så fort det smäller?
Citera
2023-03-13, 18:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
2 stora banker imploderar, 30 banker handelsstoppas och börserna går upp.

Gissar att det är in i de ”trygga” avkastningsaktierna kapitalet flyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in