2023-03-13, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilovesummer
Löser ni hälsprickor?
viktigaste är att du smörjer flitigt och sen filar försiktigt, det kan vara svamp angrepp i sprickorna så ser du tendenser till svamp så behandla dom med salva--rådgör med apoteket,
Citera
2023-03-13, 02:52
Medlem
GormDenGamles avatar
Tuggar du ibland av tånåglarna?
Sparar du de värsta tånaglarna i ett skrin?
Citera
2023-03-13, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
jag har både sett barn (då tillsammans med någon förälder) dit
från det i varierade ålder uppåt för att få hjälp med alltifrån nageltrång
till att någon gjort illa en tånagel i en olyckshändelse.

En medicinsk fotvårdare kan hjälpa till med mycket när det gäller fötter
och är något som personer i alla åldrar kan vara hjälpt utav.
Alltifrån ett enstaka besök till mera långvarigt återkommande.
jaha.det var intressant, tack för att du berättade.
Citera
2023-03-13, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GickInteAttAnsluta
Hej! Jag har en fotfetisch och har därför valt att förena nytta med nöje och öppnat en fotvårdssalong. I mitt yrke möter jag människor som har fotrelaterade problem / smärtor. Många av mina kunder började hos mig direkt då jag kände dem från min tid inom hemtjänsten. Därför visste jag att jag skulle få ekonomin i ordning ganska snabbt. Det gjorde att jag vågade satsa.

Jag njuter så av att få hjälpa dessa människor med den attraktivaste kroppsdelen vi har. Jag förstår att väldigt många är väldigt nyfikna och förmodligen går i tankarna att göra samma resa som jag! Så vad väntar ni på? Ställ era frågor! Jag svarar på allt men håller hårt på integriteten.

Tåflirt från lilla jag 😉

Vad anser du om en sådan fothyvel? Kan foten (huden) ta skada av den? Testat en sån och det funkar rätt bra. På den värsta förhårdnaden. Däremot är jag rädd att det ska uppstå någon irritation eller att jag skadar översta lagret på huden. Den är ju ändå rätt vass, men är inställd så den tar bara tunna lager.
Citera
2023-03-13, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Vad anser du om en sådan fothyvel? Kan foten (huden) ta skada av den? Testat en sån och det funkar rätt bra. På den värsta förhårdnaden. Däremot är jag rädd att det ska uppstå någon irritation eller att jag skadar översta lagret på huden. Den är ju ändå rätt vass, men är inställd så den tar bara tunna lager.
det översta lagret är döda keratinocyter och dom tar inte skada--lycka-till.
Citera
2023-03-13, 02:55
Medlem
Mullrets avatar
Det finns ju ställen där fiskar äter av lös hud från fötterna. Man sitter med fötterna i ett typ, akvarium.

Någon kommentar till det?
Citera
2023-03-13, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Det finns ju ställen där fiskar äter av lös hud från fötterna. Man sitter med fötterna i ett typ, akvarium.

har gjorts försök på sjukhus här också med det-
Citera
2023-03-13, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Fiskbehandling är en exfolierande behandling för fötterna som utförs med hjälp av fiskar i ett särskilt akvarium. Det låter kanske lite märkligt men det är klart värt att testa.

Har du hört talas om det?
I Turkiet och Mellanöstern har man använt den här metoden i många år, men det är först på senare tid som det också har blivit populärt i Europa. Det hela går ut på att du badar fötterna i en balja med små fiskar i cirka 20–30 minuter. Under tiden äter fiskarna upp nagelband, liktornar och förhårdnader och avlägsnar död hud.

Vilken sorts fiskar är det?
Garra Rufa-fisken eller doktorsfisken som den också kallas kommer från regionen Kangal i centrala Turkiet. Fiskarna saknar tänder och använder sina små sugande munnar för att äta alger, eller i det här fallet hud från våra fötter.

Är det obehagligt?
Nej, det är ett naturligt sätt att peela fötterna och samtidigt får du en lätt massage! I början kan det kittla lite, men när du vänjer dig känns det riktigt behagligt.

Är det säkert?
Den övergripande risken för infektioner är sannolikt låg om du besöker ett spa med god hygienstandard. Vi rekommenderar att du bara besöker spaverksamheter med korrekta tillstånd. Om du har skärsår, infektioner, blåsor eller vårtor på händer och fötter eller om du har symtom på diabetesfot bör du undvika den här behandlingen.

Hämtat: https://www.scholl.se/allt-om-fotter...iskbehandling/

Gjort det en gång på spa, kittlades lite. Men stor skillnad efteråt. Det var dyrt, men en bra upplevelse.
Citera
2023-03-13, 03:40
Medlem
Intressant tråd haha..
Hur som helst, haft en fotvårta i minst 15år.
Bestämde mig för ca 2 år sen att göra en attack på denna. Började blöda och nu har jag två jävla vårtor. De sitter i fotsulan rakt under ”halgusvalgusleden”. (Inte så bra förklaring kanske)
Men dessa vårtor har nu lett till att jag får en förhårdnad knöl liksom bredare än foten.
Frågan är hur jag attackerar dessa förbannade vårtor för att lyckas!
Satan så less på dom!
Citera
2023-03-13, 04:07
Citat:
Ursprungligen postat av Valle75
viktigaste är att du smörjer flitigt och sen filar försiktigt, det kan vara svamp angrepp i sprickorna så ser du tendenser till svamp så behandla dom med salva--rådgör med apoteket,

Citat:
Ursprungligen postat av Elocone

Ja det kan dom göra.
Okej tack så mycket
Citera
2023-03-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Tuggar du ibland av tånåglarna?
Sparar du de värsta tånaglarna i ett skrin?

Det är en vanlig fråga och något som många tror är standard. Kan inte tala för alla fotfetischister som jobbar med medicinsk fotvård utan enbart för mig själv. Men för mig beror det på hur "busig" jag känner mig. Naturligtvis aldrig när kunderna ser.
Citera
2023-03-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliff75
Intressant tråd haha..
Hur som helst, haft en fotvårta i minst 15år.
Bestämde mig för ca 2 år sen att göra en attack på denna. Började blöda och nu har jag två jävla vårtor. De sitter i fotsulan rakt under ”halgusvalgusleden”. (Inte så bra förklaring kanske)
Men dessa vårtor har nu lett till att jag får en förhårdnad knöl liksom bredare än foten.
Frågan är hur jag attackerar dessa förbannade vårtor för att lyckas!
Satan så less på dom!

Oj! Detta låter inte alls bra. Har du kontaktat din närmaste fotvårdssalong? Alternativt sjukvården? Kan du skicka bilder? Har du möjlighet att ta en bild när dina fötter är på en mjuk matta är det extra uppskattat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in