Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Enligt HincRobur kommer uppgifterna om BW och festen i Radbyn från EN användare, disktrazan, som bara skrivit fyra inlägg totalt på Flashback.
Uppgiften kommer från två användare. Disktrazan (4 inlägg) och Motown (24 inlägg). Ingen av dem har skrivit i annan tråd.
Disktrazan:
- Bil: Opel; citat: "Angående den vita opeln så tror ja inte att den var B.W´s bil."
- Bilfärg: vit / ljus
- Avfärd: tidigt; citat: "ganska tidigt från festen"
- Druckit: Öl; citat: "Som jag även berättade för polisen så drack B.W öl"
- Sällskap; Shane; citat: "vet att bw samt "shane" åkte ner ihop"
- Sinnesstämning: ingen uppgift
Motown:
- Bil: SAAB 900; citat: "min MYCKET vaga sinnesbild säger mig en Saab 900"
- Färg: brunorange; citat: "när jag var i förhör, frågade polisen om vilken färg det var på BWs bil och jag svarade att den var brunorange, dvs bronsfärgad"
- Avfärd 01:55; citat "avvek från festen väldigt nära inpå stängning av Stadt ca 5-10 min innan 02.00 vilket jag tyckte var så märkligt då man i tidningarna kunde läsa att han hann in och dessutom träffade Helena"
- Druckit: Öl
- Sällskap; Shane; citat: "Minns inte om BW åkte själv om någon var med i så fall möjligen Shane (engelsman) men detta är ren spekulation."
- Sinnesstämning: ur balans; citat: "Han var allt annat än i balans den kvällen efter att ha blivit rejält dumpad av en tjej som framför ögonen på honom började hångla med sitt ex."