2023-03-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tisslatorparn skrev 4/1 2019 i tråden att C hade pekats ut som BW:s alibi. Då frågade jag om det var J:s syster som Tisslatorparn menade, men jag tror aldrig att jag fick något svar.

Du skrev: "Jag har hört att...", där av trodde jag att du avsåg någon du själv hört att det skulle vara.

Jag kommer inte ihåg vem det var som skrev i tråden om BW och tvättmaskinen, men man kan söka i tråden efter det. Eftersom det är flera som hävdat att BW var på festen i Radbyn, så torde utsagan om att BW varit med *vem det nu var* någon annanstans vara en av få utsagor som talar emot att han var med på festen med Shane. Vem/vilka som har korrekta uppgifter är svårt att säga.
Okej jag förstår.
Har en kamrat som var på festen i radbyn…han skulle aldrig ta miste eller ljuga om detta…finns ett flertal festdeltagare som sett BW där!
Vi måste försöka få reda på sanningen kring BWs alibi!
Även kring PUs alibi!
Även vad HMJ gjorde mellan 02.00 och 06.00🧐
Citera
2023-03-12, 17:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag noterar att BW återigen är i fokus, vilket är bra. Ingen rök utan eld.
Vem var BWs alibi egentligen..🤔
Jag har hört att en tjej som BW ”träffade” gett honom alibi efter påtryckningar av densamme.
Helenas kvarlevor mellanlagrades i Sandviken i väntan på att båt hämtas för vidare transport ut i Vänern. Det är ingen slump att hunden markerade där i en rishög intill vattenlinjen.
Att HMJ var alibit vet jag inte.
Däremot tror jag att det var PU som var med där vid ”städningen”, inte HMJ!
Jag tvivlar starkt på att KF gått till bottnen med detta mkt relevanta spår!!!

Är det något du hört eller är det din egen spekulation, att Helena placerades i Sandviken i väntan på båttransport? (Du skriver detta som ett påstående.)
Citera
2023-03-12, 17:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Okej jag förstår.
Har en kamrat som var på festen i radbyn…han skulle aldrig ta miste eller ljuga om detta…finns ett flertal festdeltagare som sett BW där!
Vi måste försöka få reda på sanningen kring BWs alibi!
Även kring PUs alibi!
Även vad HMJ gjorde mellan 02.00 och 06.00🧐

Ja, detta känns mer troligt utifrån att flera personer vittnat om detta. Men om personen skulle ljuga om att han och BW skulle ha tillbringat kvällen/natten på annat ställe - varför? Försök att leda bort misstankar från BW? (Och sig själv?)
Citera
2023-03-12, 17:58
Medlem
Citat:
Är det något du hört eller är det din egen spekulation, att Helena placerades i Sandviken i väntan på båttransport? (Du skriver detta som ett påstående.)
Sandviken är förhållandevis lugnt o tyst, även en fin sommarnatt…något otillgängligt för festande Mariestadsmänniskor…för tidigt för golfrunda samt badgäster och skogspromenad.
Strategiskt för att bli av med kropp samt nära vattnet…de ville köpa tid tills dess att båt fixades fram.
Mina egna spekulationer.
När jag hörde att hunden hittade spår just där blev det intressant!
BW, båt, sommarstuga Dillö och Ek*holm som körde på paket/bylte på söndagsmorgonen, försvunnen/bortslarvad båtnyckel.
Troligt scenario även om brottsplatsen sannolikt är Kohagen…bilresan till Sandviken ca. 2-3 min med bil.
I Sandviken kan man ”jobba” ostört med paketering och annan logistik…utan vittnen!!
Citera
2023-03-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ja, detta känns mer troligt utifrån att flera personer vittnat om detta. Men om personen skulle ljuga om att han och BW skulle ha tillbringat kvällen/natten på annat ställe - varför? Försök att leda bort misstankar från BW? (Och sig själv?)
Absolut…Hörde att MK blev skum efter detta…flyttade därefter till STHLM.
Citera
2023-03-12, 18:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag kommer inte ihåg vem det var som skrev i tråden om BW och tvättmaskinen, men man kan söka i tråden efter det. Eftersom det är flera som hävdat att BW var på festen i Radbyn, så torde utsagan om att BW varit med *vem det nu var* någon annanstans vara en av få utsagor som talar emot att han var med på festen med Shane. Vem/vilka som har korrekta uppgifter är svårt att säga.

Enligt HincRobur kommer uppgifterna om BW och festen i Radbyn från EN användare, disktrazan, som bara skrivit fyra inlägg totalt på Flashback.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-12 kl. 18:20.
Citera
2023-03-12, 18:12
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Sandviken är förhållandevis lugnt o tyst, även en fin sommarnatt…något otillgängligt för festande Mariestadsmänniskor…för tidigt för golfrunda samt badgäster och skogspromenad.
Strategiskt för att bli av med kropp samt nära vattnet…de ville köpa tid tills dess att båt fixades fram.
Mina egna spekulationer.
När jag hörde att hunden hittade spår just där blev det intressant!
BW, båt, sommarstuga Dillö och Ek*holm som körde på paket/bylte på söndagsmorgonen, försvunnen/bortslarvad båtnyckel.
Troligt scenario även om brottsplatsen sannolikt är Kohagen…bilresan till Sandviken ca. 2-3 min med bil.
I Sandviken kan man ”jobba” ostört med paketering och annan logistik…utan vittnen!!

Fanns det inte redan på den tiden övernattningsstugor och platser för husvagnar vid klubbhuset? Veckan före midsommar bör väl många golfare varit på semester.
Citera
2023-03-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
]Fanns det inte redan på den tiden övernattningsstugor och platser för husvagnar vid klubbhuset?[/b] Veckan före midsommar bör väl många golfare varit på semester.
Jag kan ta den. Nej, det fanns inte då.
Citera
2023-03-12, 18:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Eftersom det är flera som hävdat att BW var på festen i Radbyn, så torde utsagan om att BW varit med *vem det nu var* någon annanstans vara en av få utsagor som talar emot att han var med på festen med Shane. Vem/vilka som har korrekta uppgifter är svårt att säga.

Det står mellan två:
Enligt Bratis hade BW varit bortrest och kom hem sent på kvällen.
Enligt disktrazan var BW på fest i Radbyn.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-12 kl. 18:59.
Citera
2023-03-12, 18:46
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Enligt HincRobur kommer uppgifterna om BW och festen i Radbyn från EN användare, disktrazan, som bara skrivit fyra inlägg totalt på Flashback.

Uppgiften kommer från två användare. Disktrazan (4 inlägg) och Motown (24 inlägg). Ingen av dem har skrivit i annan tråd.

Disktrazan:
- Bil: Opel; citat: "Angående den vita opeln så tror ja inte att den var B.W´s bil."
- Bilfärg: vit / ljus
- Avfärd: tidigt; citat: "ganska tidigt från festen"
- Druckit: Öl; citat: "Som jag även berättade för polisen så drack B.W öl"
- Sällskap; Shane; citat: "vet att bw samt "shane" åkte ner ihop"
- Sinnesstämning: ingen uppgift

Motown:
- Bil: SAAB 900; citat: "min MYCKET vaga sinnesbild säger mig en Saab 900"
- Färg: brunorange; citat: "när jag var i förhör, frågade polisen om vilken färg det var på BWs bil och jag svarade att den var brunorange, dvs bronsfärgad"
- Avfärd 01:55; citat "avvek från festen väldigt nära inpå stängning av Stadt ca 5-10 min innan 02.00 vilket jag tyckte var så märkligt då man i tidningarna kunde läsa att han hann in och dessutom träffade Helena"
- Druckit: Öl
- Sällskap; Shane; citat: "Minns inte om BW åkte själv om någon var med i så fall möjligen Shane (engelsman) men detta är ren spekulation."
- Sinnesstämning: ur balans; citat: "Han var allt annat än i balans den kvällen efter att ha blivit rejält dumpad av en tjej som framför ögonen på honom började hångla med sitt ex."
Citera
2023-03-12, 18:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Uppgiften kommer från två användare. Disktrazan (4 inlägg) och Motown (24 inlägg). Ingen av dem har skrivit i annan tråd.

Disktrazan:
- Bil: Opel; citat: "Angående den vita opeln så tror ja inte att den var B.W´s bil."
- Bilfärg: vit / ljus
- Avfärd: tidigt; citat: "ganska tidigt från festen"
- Druckit: Öl; citat: "Som jag även berättade för polisen så drack B.W öl"
- Sällskap; Shane; citat: "vet att bw samt "shane" åkte ner ihop"
- Sinnesstämning: ingen uppgift

Motown:
- Bil: SAAB 900; citat: "min MYCKET vaga sinnesbild säger mig en Saab 900"
- Färg: brunorange; citat: "när jag var i förhör, frågade polisen om vilken färg det var på BWs bil och jag svarade att den var brunorange, dvs bronsfärgad"
- Avfärd 01:55; citat "avvek från festen väldigt nära inpå stängning av Stadt ca 5-10 min innan 02.00 vilket jag tyckte var så märkligt då man i tidningarna kunde läsa att han hann in och dessutom träffade Helena"
- Druckit: Öl
- Sällskap; Shane; citat: "Minns inte om BW åkte själv om någon var med i så fall möjligen Shane (engelsman) men detta är ren spekulation."
- Sinnesstämning: ur balans; citat: "Han var allt annat än i balans den kvällen efter att ha blivit rejält dumpad av en tjej som framför ögonen på honom började hångla med sitt ex."

Ok då är det Bratis vs disktrazan & Motown.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-12 kl. 18:59.
Citera
2023-03-12, 19:25
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Jag kan ta den. Nej, det fanns inte då.

Tack för svar! Ja, då borde det varit lugnt o tyst där uppe. Tycker ändå att någon på Rödjan borde noterat om en bil körde fram och tillbaka mitt i natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in