2023-03-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok så det var i samband med "städningen" i Sandviken som PU skadade läppen och rev sig på buskarna? Jag som trodde nån ville få det till att dom påstådda skadorna var kopplade till Kohagen och HA's död
Jag tänkte oxå på detta…sönderriven med sprucken läpp.
Spruckna läppen kan ha med att Helena gjorde motstånd (naglar och/eller slag), knappast buskar.
Sönderriven däremot kanske buskarna orsakade…speciellt om PU bär kroppen i famnen och försöker gömma kroppen i stor rishög. Svårt att skydda sig med händerna om man bär en kropp i famnen!
Citera
2023-03-12, 15:27
Medlem
Är du verkligen så godtrogen? Fascinerande. Om det vore så enkelt som du skriver. Uppgifterna från festen i Radbyn är osäkra och dessutom säger det inget om BWs bil användes eller inte. Den fanns ju inte i Australien direkt utan i centrala Mariestad alltså en mycket kort bilfärd eller kortare promenad bort.

Vi kommer efter 30 år inte få veta alla detaljer kring brottet. Då tänker jag tex på vilken bil eller vilka bilar som användes i efterspelet. Det viktiga är att alla fått veta att det är BW och HeJu M*agnusson som är GWs gubbar. Läs gws beskrivning igen och du fattar att det inte finns några andra som passar in på allt.
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Du missar halva poängen. Om BW och HeJu är inblandade så kan de inte ha använd BW:s bil eftersom han var billös (skjutsad av Shane P). Däremot kan de mycket väl ha använt HeJu:s bil, men precis som Sculley säger så skulle Carina i så fall ha sett den ett antal gånger och den skulle ha varit bekant.
Citera
2023-03-12, 15:34
Medlem
Jag går inte djupare in på detta än det jag gått ut med i går. De är varandras alibi och det verkar dessutom som det stöds på något sätt av en närstående person till en av de två. För att vara övertydlig, alibit är falskt.
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Om jag får vara lite mer kritisk så undrar jag hur du hört att HeJu skulle vara BW:s alibi. Den allmänna meningen i tråden har tills nu varit, om jag inte är helt ute och cyklar, att BW:s alibi är en dam han varit med under natten. Dessutom uppger sig BW ha varit ensam om att träffa Helena utanför Stadt. Om HeJu varit med redan där så kan knappast HeJu undanhålla detta. Om å andra sidan BW följt med Helena till HeJu som står parkerad någonstans så blir det extremt farligt för honom att i tidningen få det att se ut som om de skiljdes framför Stadt.

Jag är därför mycket tveksam till att HeJu skulle kunna vara ett alibi för BW samtidigt som han skjutsat BW och Helena till Kohagen. Det blir för invecklat.
Citera
2023-03-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Är du verkligen så godtrogen? Fascinerande. Om det vore så enkelt som du skriver. Uppgifterna från festen i Radbyn är osäkra och dessutom säger det inget om BWs bil användes eller inte. Den fanns ju inte i Australien direkt utan i centrala Mariestad alltså en mycket kort bilfärd eller kortare promenad bort.

Vi kommer efter 30 år inte få veta alla detaljer kring brottet. Då tänker jag tex på vilken bil eller vilka bilar som användes i efterspelet. Det viktiga är att alla fått veta att det är BW och HeJu M*agnusson som är GWs gubbar. Läs gws beskrivning igen och du fattar att det inte finns några andra som passar in på allt.
PU körde ju sin vita Toyota Camry…större bil.
BW körde en liten ljus bil.
Dessutom vet ingen om GW avser HJM som BWs hjälpreda, eller hur?
Hursomhelst så är det inte uteslutet att PU varit delaktig i det operationella arbetet (städning osv)
Hata slumpen som professorn brukar säga🥸
Citera
2023-03-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Först, Judaland, du pratar om det sydöstra hörnet av golfbanan nu va ? Vad tror du istället om det sydvästra ? Där kommer en golfbilsväg upp från norr rakt ned och sneddar över en bunker och sedan till längst ner, där är en smal skogsremsa på c.a 37 meters bredd som gränsar till vägen Uddesticket. Kan det funnits en liten traktorväg bara denna bit genom denna lilla skogsremsa ? Gick BW och spelade golf visste han ju i så fall allt om detta i så fall.

Judaland eller någon annan insatt. Min fetning av KK12 där, fanns det då verkligen ingen väg emellan den fastigheten Mariestad Marieholm 14:1, som ligger bara ett stenkast norr om Rödjan, och Ekudden där Sjukhuset sen låg ? Jag tittar samtidigt på Eniros historiska flygfoto från 1967 så ser jag ett rak spår i skogen som är knappt 550 meter långt, till där Sjukhuset sedan byggdes tidigt 70-tal. Denna fastighet har ju mycket riktigt en anslutningsväg mot där vägen som kommer efter Rödjan böjer av rakt vidare mot Sandviken. Jag tänker då om det inte fanns det då liten skogsväg som var körbar från denna fastigheten mer raka vägen in till Mariestad ? Annars fick de ju då alltid åka omvägen via Rödjan. Tanke.
Jag talade om både sydvästra och sydöstra hörnen. Allra längst ner i sydväst gick det som sagt att cykla medan vägen som kommer ifrån Gummerstadsvägen i norr och löper i golfbanans östra kant vidare söderut var farbar med bil. Den slutar dock inom banans område, inom ganska precis samma sträckning som den hade då den fungerade som åkerväg förr i tiden. Mig veterligen kom man inte igenom skogen där trots det korta avståndet. Har för mig det är rätt bergigt och delvis sankt där också.
Golfbilar fanns högst en i Mariestad på den tiden, så något dedikerat vägnät för det ändamålet var inte påtänkt.

Ang fastigheten Marieholm 14:1 så fanns det mig veterligen ingen annan väg. Det du ser på kartan är en uppbyggd vall (närmast öster om fastigheten) samt vidare en kraft/teleledningsgata.
Citera
2023-03-12, 15:41
Medlem
Håller med. Vi kanske aldrig komma att få veta med säkerhet, tyvärr. Det kan finnas olika praktiska förklaringar bla även att (en av GM) försökte leta efter Helenas ägodelar som tappades på lekplatsen. GM har under brottet tagit stora risker genom att bla köra på en gång och cykelbana. Så att parkera där också var nog inte deras största huvudbry där och då.
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Men de gjorde ändå ett kalkylerat val under nämnda omständigheter och kommer fram till att bilen för att döljas bäst parkeras där Carina ser den? Jag lutar nog åt att det är orimligt att bilen ställts där i avsikt att den inte ska synas utan den står där utav praktisk anledning - om den över huvud taget har med försvinnandet att göra, vilket jag också tillåter mig tvivla på.
Citera
2023-03-12, 15:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
PU körde ju sin vita Toyota Camry…större bil.
BW körde en liten ljus bil.
Dessutom vet ingen om GW avser HJM som BWs hjälpreda, eller hur?
Hursomhelst så är det inte uteslutet att PU varit delaktig i det operationella arbetet (städning osv)
Hata slumpen som professorn brukar säga🥸

För mig är det helt uteslutet.
Citera
2023-03-12, 15:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tänkte oxå på detta…sönderriven med sprucken läpp.
Spruckna läppen kan ha med att Helena gjorde motstånd (naglar och/eller slag), knappast buskar.
Sönderriven däremot kanske buskarna orsakade…speciellt om PU bär kroppen i famnen och försöker gömma kroppen i stor rishög. Svårt att skydda sig med händerna om man bär en kropp i famnen!

Nej! jag var bara ironisk ang PU's påstådda skador.

Misstankarna riktade mot PU är enligt mig trådens största vilseledning.
Citera
2023-03-12, 15:56
Medlem
Ja för mig är det också uteslutet. PU är en perfekt person att peka på men han har inget med det här att göra.
Citat:
Citera
2023-03-12, 16:01
Medlem
Citat:
PU ska alltså enligt uppgift från PK och med SE som vittne kommit upp till lägenheten på Bråten..han är sönderriven med sprucken läpp…han är förtvivlad och uppriven och säger att han gjort något hemskt. PK är inte trovärdig men SE är vittne!
Han ska ha rengjort skuffen på Camryn med Klorin (skvaller).
Han gick under jorden efter detta och höll sig undan.
Han har själv sagt att han ej vet vem BW är.
Han har sagt att han ej visste vem Helena var!
Han tog samma centralstimulerande droger (samt anabola) som BW.
Krångla inte till det i onödan….Ockhams rakkniv.
PU är inblandad…BW oxå!
Citera
2023-03-12, 16:15
Medlem
GW säger ”de är två (GM). Det går inte annars.” Finns det någon som har listat ut hur han vet det så säkert? Jag menar GMs strapatser i kohagen samt dumpandet av kroppen i Vänern är mycket mycket svåra att uföra ensamt. Men en mycket stark person skulle nog kunna klara den ”bedriften”. Ändå är GW tvärsäker på två GM (bw + hmj). Jag har en idé om hur han kan ha räknat ut det men välkomnar förslag.
Efterlyser även info om bw och/eller hmj rökte 1992 och i så fall vilket cigarettmärke?
Citera
2023-03-12, 17:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej, ryktet om tjejen som gav alibit (C) kom ju från dig.
Jag tror BW kom ensam till EM-huset för att köra en maskin…ska försöka luska lite.
Om det är MK som sagt att han o BW varit någon annanstans tillsammans vet jag ej…men denna uppgift låter som en efterkonstruktion.

Tisslatorparn skrev 4/1 2019 i tråden att C hade pekats ut som BW:s alibi. Då frågade jag om det var J:s syster som Tisslatorparn menade, men jag tror aldrig att jag fick något svar.

Du skrev: "Jag har hört att...", där av trodde jag att du avsåg någon du själv hört att det skulle vara.

Jag kommer inte ihåg vem det var som skrev i tråden om BW och tvättmaskinen, men man kan söka i tråden efter det. Eftersom det är flera som hävdat att BW var på festen i Radbyn, så torde utsagan om att BW varit med *vem det nu var* någon annanstans vara en av få utsagor som talar emot att han var med på festen med Shane. Vem/vilka som har korrekta uppgifter är svårt att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in