2023-03-12, 14:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Jag håller med dig. Mowtown och disktrzan kan vara ute för att vilseleda och samma sak gäller påståenden om BW:s alibi.

Bratis är däremot en användare i tråden som känns mer seriös. Bratis köper varken detta med mamman som vittne eller festen i Radbyn utan säger sig ha information från en vän till BW. Frågan är vad Bratis kan berätta mer om vad vännen sagt och eventuellt vem vännen är eller kanske inte är....

Jag håller med här, Bratis är en av få som jag litar på här i tråden.
Citera
2023-03-12, 14:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag noterar att BW återigen är i fokus, vilket är bra. Ingen rök utan eld.
Vem var BWs alibi egentligen..🤔
Jag har hört att en tjej som BW ”träffade” gett honom alibi efter påtryckningar av densamme.
Helenas kvarlevor mellanlagrades i Sandviken i väntan på att båt hämtas för vidare transport ut i Vänern. Det är ingen slump att hunden markerade där i en rishög intill vattenlinjen.
Att HMJ var alibit vet jag inte.
Däremot tror jag att det var PU som var med där vid ”städningen”, inte HMJ!
Jag tvivlar starkt på att KF gått till bottnen med detta mkt relevanta spår!!!

Jag vet inte vem BW:s alibi var/är. Jag har tänkt på en sak. Om uppgiften som någon kom med, att BW tidigt söndag morgon kom tillbaka till det s k "EM-huset" och körde en tvättmaskin med sina kläder, kom han då själv eller var han i sällskap med någon? Om han kom dit tillsammans med någon, kan ju den personen/personerna ha givit honom alibi. Var det MiKj som påstod att BW inte varit på festen i Radbyn, utan att BW och han hade varit någon annanstans tillsammans? Är detta hans (kontrollerade?) alibi?

Har du hört att denna tjej givit BW alibi från henne själv, eller är det ett rykte (alternativt att hon berättat detta direkt till någon som har talat om detta till dig)?
Citera
2023-03-12, 14:38
Medlem
Citat:
Jag har skrivit detta under intryck att uppgifterna om Radbyn är korrekta, vilket jag kort tid senare kom att tvivla på.

Jag gillar din kritiska inställning, men tänk på att alla uppgifter du säger är falska, inklusive att BW:s mamma är hans alibi, egentligen syftar till att misstänkliggöra honom. Att ha sin mor som alibi är ju inte det allra mest seriösa... Var mamman med vid Stadt?
Att BW var på festen i Radbyn är sant, han åkte ner till Stadt strax före 02.00, då Stadt stängde, tillsammans med SP…fyllekörning med en liten ljus (vit/beige) bil. Disktrazan var oxå på festen i Radbyn och BW var sur över att hans tänkta ”ragg” valde en annan kille där på festen!
Citera
2023-03-12, 14:39
Medlem
Citat:
Det är ingen slump att hunden markerade där i en rishög intill vattenlinjen.
Klipper i ditt inlägg lite och spekulerar i största allmänhet: Är det en slump att båda de hundmarkeringar vi känner till (Sandviken samt Ekudden) båda skett på ett ställe där organiskt avfall, ris och dylikt, dumpats?
Bara en parentes.
Citera
2023-03-12, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Klipper i ditt inlägg lite och spekulerar i största allmänhet: Är det en slump att båda de hundmarkeringar vi känner till (Sandviken samt Ekudden) båda skett på ett ställe där organiskt avfall, ris och dylikt, dumpats?
Bara en parentes.
Jag är inte sakkunnig beträffande sökhundar men dessa hundar brukar väl kunna skilja på doften av kompostavfall och doften av döda kroppar.
Jag läste någonstans att någon av dessa hundar var synnerligen meriterad, erfaren och skicklig…ingen vanlig vovve mao🧐
Citera
2023-03-12, 14:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag är medveten om att Sandviken är en återvändsgränd.

Men säg så här: En av dina vänner har sanolikt blivit bortförd och du och dina vänner vill leta efter henne. Funderar inte ni då på i vilka rimliga riktningar din vän kan ha blivit bortförd? Så vitt jag förstår är Ekudden avförd som rimligt område när BW klagar över att polisen inte letar mer och då är den tårtbit han pekar ut en tårtbit som ganska många skulle se som rimlig.

Ja det var ett smart drag av BW att peka ut den tårtbiten om han och HMJ dumpade kroppen i Vänern med en båt som låg förtöjd vid Ekuddens småbåtshamn, bakom Helena's bostadsområde.
Citera
2023-03-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag vet inte vem BW:s alibi var/är. Jag har tänkt på en sak. Om uppgiften som någon kom med, att BW tidigt söndag morgon kom tillbaka till det s k "EM-huset" och körde en tvättmaskin med sina kläder, kom han då själv eller var han i sällskap med någon? Om han kom dit tillsammans med någon, kan ju den personen/personerna ha givit honom alibi. Var det MiKj som påstod att BW inte varit på festen i Radbyn, utan att BW och han hade varit någon annanstans tillsammans? Är detta hans (kontrollerade?) alibi?

Har du hört att denna tjej givit BW alibi från henne själv, eller är det ett rykte (alternativt att hon berättat detta direkt till någon som har talat om detta till dig)?
Nej, ryktet om tjejen som gav alibit (C) kom ju från dig.
Jag tror BW kom ensam till EM-huset för att köra en maskin…ska försöka luska lite.
Om det är MK som sagt att han o BW varit någon annanstans tillsammans vet jag ej…men denna uppgift låter som en efterkonstruktion.
Citera
2023-03-12, 15:01
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Jag är inte sakkunnig beträffande sökhundar men dessa hundar brukar väl kunna skilja på doften av kompostavfall och doften av döda kroppar.
Jag läste någonstans att någon av dessa hundar var synnerligen meriterad, erfaren och skicklig…ingen vanlig vovve mao🧐

Ja, det var en erfaren räddningshund. Men i Sverige tränas räddningshundar endast för att hitta levande människor med hjälp av luftburen vittring, inte döda.
Citera
2023-03-12, 15:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag har hört att en tjej som BW ”träffade” gett honom alibi efter påtryckningar av densamme.
Helenas kvarlevor mellanlagrades i Sandviken i väntan på att båt hämtas för vidare transport ut i Vänern. Det är ingen slump att hunden markerade där i en rishög intill vattenlinjen.

Det stämmer till viss del men det här exet gav honom inte alibi. Däremot lämnade hon felaktiga uppgifter till polisen gällande hur BW var som person efter påtryckningar från honom. Hon vågade inte berätta att han i själva verket var en kontrollerande och hotfull natur och att han tidigare hade misshandlat henne.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-12 kl. 15:13.
Citera
2023-03-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ja, det var en erfaren räddningshund. Men i Sverige tränas räddningshundar endast för att hitta levande människor med hjälp av luftburen vittring, inte döda.
Okej…jag trodde vi även hade likhundar i Sverige…Kim Wall-fallet hade varit olöst om ej dessa hundar ”hjälp till”…har för mig att danskarna fick låna vovve från Sverige.
Men jag vill nog tro att räddningshundar kan skilja på gammal kompost och nyligen död människa🤔
Citera
2023-03-12, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det stämmer till viss del men det här exet gav honom inte alibi. Däremot lämnade hon felaktiga uppgifter till polisen gällande hur BW var som person efter påtryckningar från honom. Hon berättade inte att han i själva verket var en kontrollerande och hotfull natur och att han tidigare hade misshandlat henne.
Detta var synnerligen intressant ny info…bra där Pudelfrillan!
Citera
2023-03-12, 15:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ok så det var i samband med "städningen" i Sandviken som PU skadade läppen och rev sig på buskarna? Jag som trodde nån ville få det till att dom påstådda skadorna var kopplade till Kohagen och HA's död
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in