2023-03-12, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Så du menar om Loreen vinner kommer skatten höjas och det är anledningen till att du är emot hennes bidrag? Nu blev helt plötsligt allt en skattepolitisk fråga, tänkte inte på det…..
Ja, jag är emot alla arrangemang som tvångsbeskattas av hela svenska folket. Inte nog med det, när Estland vann så hade de inte råd om inte Sverige gick in och finansierade skiten 2002. Det fraktades över ljud- och ljusutrustning samt personal och jag vet folk som blev skogstokiga.
Citera
2023-03-12, 11:10
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Har inte sett mellot på åratal men tyckte det var roligt. 😊 Rätt låt vann också. Och kul programledare. Varierade låtar, gillade den med de svarta.

SVTs skribent som brukligt beklagar sig över för många manliga låtskrivare. Som om deras låter valts ut för att de är män. 🙄

Loreen uppenbarligen bäst sjungande artist. Undrar dock om hon går på droger? Verkar liksom frånvarande. Bölar hon konstant eller?

Problemet med låtskrivarna är ju att de är samma gäng som gör allt. Det skämtade ju till och med om det! Inför ett maxtak per låtskrivare så vi kan få lite mera variation..?
Citera
2023-03-12, 11:10
Medlem
Jag är så jävla glad och stolt att jag inte tittade eller följde detta jippo skit… tävla i musik, som är näst intill kass.. hur många kommer i ärlighetens namn ihåg vinnarlåtar från år till år .. inte många kan ja säga .. nä ett riktigt skitjippo som massmedia älskar… skriver spaltmeter om dessa mediokra låtar och artister… titta bara på musikexperten på aftonhoran, han med store kepsen på sne.. han dyker alltid upp när det blir dags för mello.. resten av året är han ganska osynlig.. Nä blir aldrig något som jag skall följa.. å snart är väl fjanten Björkman från USA tillbaka.. då det inte var så lätt där borta att starta något liknande…
Men snart är stora finalen då skall Sverige vinna igen….
Citera
2023-03-12, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Bästa med kvällen var 1 poäng till Paul.

Han kom allts top 2 sist i alla grupperna utom en där han kom tredje sist.

vad innebär 1 poäng tro i antal röster?
Citera
2023-03-12, 11:23
Medlem
Nån expert sade att invasionen inte skall påverka resultatet i årets Eurovision. Vet inte om jag är beredd att hålla med om det.
Citera
2023-03-12, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Någon som vet varför inte Cornelia Jacobs var där för att räcka över pokalen?

Det är väl brukligt att förra årets vinnare gör så?

just ja har du rätt i, varför?
Citera
2023-03-12, 11:25
Medlem
Sqrbankens avatar
Angående språk så är det kanske mest rättvisa om alla sjunger på tokien-alviska.
Citera
2023-03-12, 11:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
vad innebär 1 poäng tro i antal röster?

Skulle gissa på runt 800 000-1000 000 röster
Citera
2023-03-12, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Helt enig men SVT verkar inte oroa sig över problemet. Alla vet detta är riggat för etablissemanget och PK vänstern har på förhand bestämt bergsturken skalla representera Sverige. Enda vi kan hoppas på nu är diskning innan tävling pga plagiat och tvåan får åka.

vadå plagiat? på vadå?

bergsturk?
Citera
2023-03-12, 11:28
Medlem
På vilket språk sjunger Loreen? Det är fan ohörbart.
Citera
2023-03-12, 11:32
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
bergsturk?

Du ringde?

Loreen är inte bergsturk (kurd) utan berber, dvs från ett folkslag som bär en stor historisk skuld mot Sverige på grund av röverier och slavhandel (däribland sexuell) med svenskar/européer.
Citera
2023-03-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Hur gammal är Nordman? Har han åldrats med värdighet? Och det där med droger?

Nordman är en grupp som startade 1994, så Nordman är 29 år gammalt. Tycker nog ändå gruppen åldrats med värdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in