2023-03-12, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Nu har jag visserligen inte tittat på Melodifestivalen i år samt inte hört en enda låt, men som jag förstod det så var Loreen lågoddsare från start och tippad att vinna enligt varenda spelbolag. Jag tycker det är oförskämt tråkigt när lågoddsaren vinner, plus att det onekligen känns som att spelbolagen (och skivbolagen) styr. Med andra ord: Allt var uppgjort för att Loreen skulle vinna och det är inte kul.

Du kan ju tänka dig själv om du satsat 1000 kr på att Loreen ska vinna för du tänker det är ett säkert kort. Självklart röstar du som fan på Loreen då för att få upp siffrorna, och detta vet både spelbolagen och skivbolagen.

Om du på allvar tror att tävlingen var avgjord för att folk skulle vinna pengar är du ju seriöst efterbliven. Oddset justeras neråt efterhand eftersom låten är populär och hyllas i tidningar men framförallt för att det göra polls och undersökningar där favoriten presenteras innan tävlingen. Där vann Loreen samtliga gånger. Därav justeras oddset av spelbolagen.
Citera
2023-03-12, 08:58
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Uppenbart riggat med att öppna och stänga telefonröster, sen ska länder som Kroatien ge poäng, vi talar då om länder som kommer ge sina grannar från forna Jugoslavien 12: or och dylikt oavsett hur bra eller dåligt deras bidrag är. Detta kommer inte från mig som svensk utan min flickväns familj som är från Kroatien, eller som de själva uttryckte det vad är detta för dumheter?

Inte konstigt att melodifestivalen tappar siffror och ingen vill titta på det längre, de börjar likna barnprogrammet småstjärnorna som gick på TV i slutet på 90-talet på grund av all denna skit med autotune och samma pellejöns som skrivit 90% av låtarna, med en och samma mening som upprepas. Väldigt väldigt kreativt.

Helt enig men SVT verkar inte oroa sig över problemet. Alla vet detta är riggat för etablissemanget och PK vänstern har på förhand bestämt bergsturken skalla representera Sverige. Enda vi kan hoppas på nu är diskning innan tävling pga plagiat och tvåan får åka.
Citera
2023-03-12, 09:00
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Det var mycket väntat att storfavoriten Loreen med låten "Tatto" skulle vinna hela tjottaballongen i den Svenska finalen av mello 2023 och jag anser att hennes låt har en bra chans att komma på topp 3 i ESC-finalen som avgörs i Liverpool i England i maj 2023. Loreen kommer att få lika stor massmedial uppmärksamhet precis som Carola Häggkvist fick när hon vann den Svenska mellofinalen 1983 med låten "Främling" som blev en stor tophit på topplistorna under 1983 och Loreens låt "Tatto" lär nog rusa högt upp på topplistorna under år 2023.

Tror att en kombination mellan låtarna hade kunnat bli riktigt bra. ”Tattoo… vad döljer du för mig?”
Citera
2023-03-12, 09:04
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Sen öppnar hon käften och börjar tjattra...

Citat:
Ursprungligen postat av Cybrmind
Måste bara slå ett slag för Farrah.
Hon har alltid varit och kommer alltid vara Sveriges vackraste programledare.

Vackert hår, vacker kropp, vackra ögon och ett gudomligt leende!

Eeeh hur mår du med din måttstock. Benen ser ut som kossan Klara i Kalle Anka. Sen idiotien Rönndahl som mer för tankarna till en krigsfånge i sitt utseende. Nästan så man blir orolig om han är sjuk. Inga vidare skönheter. SVT måste ha helt ny projektledning och omstarta detta annars blir det graven. Kapa alla band med Live Nation och Blixten & Company eller All Things Live som dom heter. När grävande journalister får tag i hur dessa uppdrag fördelats ut pga kompis relationer genom åren kommer inte bara ett huvud att rulla. Blir väl t.o.m. nån som får krypa in. Allt med våra skattepengar.
Senast redigerad av Jenshall 2023-03-12 kl. 09:07.
Citera
2023-03-12, 09:10
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Ska bli väldigt kul att se Loreen vinna eurovision igen.

Nästan riggat då det i så fall blir 50-jubileum för Sveriges första vinst med ABBA. Även då i Storbritannien. Brighton vs Liverpool.
Citera
2023-03-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kunde lika gärna varit fågelkvitter med bakgrundsmusik och Loreen hade vunnit.

Stämmer nog. Med hennes scenframträdande blir allt fantastiskt. Hennes låt är inget märkvärdigt utan henne, hon gör den magisk. Hon är en stor artist.
Citera
2023-03-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Tror att en kombination mellan låtarna hade kunnat bli riktigt bra. ”Tattoo… vad döljer du för mig?”
Pefekt kombo
Citera
2023-03-12, 09:12
Medlem
Hej,

Kan någon sammanfatta melodifestivalen?

Jag har inte tittat eller brytt mig men tydligen måste man som svensk ha koll på den. Tydligen viktigt för att ha kompisar.

Tack!
Citera
2023-03-12, 09:12
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
plus att det onekligen känns som att spelbolagen (och skivbolagen) styr. Med andra ord: Allt var uppgjort för att Loreen skulle vinna och det är inte kul.

Har man följt oddsen så vet man att Jon Henrik, Maria Sur och M&M alla har varit nere på samma odds som henne, runt x4.5-x4. Maria Sur har även haft lägre odds än Loreen. Det som gjorde att Loreen sjönk berodde helt enkelt på att folk såg hennes framträdande och förstod att ingen skulle slå henne...
Citera
2023-03-12, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Underbart att Danny fick revansch! Hans amazing skulle vunnit 2012 håller lika bra idag. Istället var det Loreen som vann. Hon är bra artist men passar inte i Melodifestivalen, har för speciell stil.

Danny hade inte vunnit ute i Europa, det gjorde Loreen. Melodifestivalen blev annorlunda när öststaterna utan schlagertradition kom med. En del tycker att schlager var bättre, jag t ex föredrar mer udda musik och framträdanden i Mello, gärna med nationella drag. Schlager är för tråkigt för mig.

Om man tycker att Mello skall handla om schlager är Loreen för udda. Jag är trött på alla skuttande dansare och ljuseffekt som börjar likna varandra, Loreen bär hela scenen alldeles själv. Om Loreen vinner kommer vi att se mer konstnärliga framträdanden i stället för skuttande ungdomar nästa år.
Citera
2023-03-12, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nästan riggat då det i så fall blir 50-jubileum för Sveriges första vinst med ABBA. Även då i Storbritannien. Brighton vs Liverpool.

Fast tänk om det inte blir så att Loreen vinner. Man ska aldrig ropa ut en seger innan det är klart !

För övrigt är Eurovision för segt och det tar för lång tid att mangla igenom alla låtar.
Citera
2023-03-12, 09:32
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Hej,

Kan någon sammanfatta melodifestivalen?

Jag har inte tittat eller brytt mig men tydligen måste man som svensk ha koll på den. Tydligen viktigt för att ha kompisar.

Tack!

Enligt arabiska programledaren bör Palestina vara med nästa gång. Och den andra arabiskan vann. Sen klarade man kraven på TOTAL mångfald hos finaldeltagare: ett gäng svarta, en lebba, en transa, en flykting, normän, norlänningar Man får leta efter Björn Söders sammanfattning över detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in