Citat:
Ursprungligen postat av
David_S
MJ hade ju redan mördat en person, jag är övertygad om att det bara gjorde LR ännu kåtare på aset!
Det kan mycket väl vara så. Eller så kopplar det bara fel i huvudet på dessa kvinnor. De blandar ihop en "varm Alfa" - en stor och stark och trygg och juste man, som kan försvara sina närstående och sig själv med våld som en sista utväg, en sådan man som är åtråvärd för vilken kvinna som helst för att det är inbyggt i våra reptilhjärnor, med en "kall Alfa" - en stor och stark och aggressiv och empatilös man, som slåss och dödar bara för sitt eget nöjes skull. Där var Martin ett typexempel på kall Alfa, och även Valjakkala.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hans66
Jag vet inte om du spelar dum eller om du är korkad på riktigt? Du har nog aldrig träffat en psykopat eller en narcissist i det verkliga livet, för om du har gjort det så skulle du veta att en psykopat kan sälja sand i Sahara och is i Antarktis.
Juha Valkalja trippel mördaren som utrotade en hel familj i Åmsele på -80 talet fick inte en hög med kärleksbrev varje vecka, Det kom säckvis med kärleksbrev till honom varje vecka.
Lars-Inge Svartenbrandt fick tusentals kärleksbrev trots att han höll på att slå ihjäl sitt ex med en hammare.
Listan kan göras lika lång som till Haparanda och tillbaka till Skåne.
Du skriver att din målsättning är att varna andra kvinnor för att gå i Lottas fotspår,, Snälla, tror du verkligen att andra kvinnor som är i Lottas situation har möjligheten att läsa det du rapar ur dej utan att psykopaten deras ser det.
Det stämmer att det finns människor ("psykopater" eller inte, jag tror att det ordet används för lättvindigt) som kan sälja sand i Sahara. Men varken Martin eller Valjakkala är något exempel på det (Svartenbrandt vet jag inte, men i alla fall inte mot slutet av hans liv då han såg väldigt nedgången ut). Om man skulle öppna när det ringde på dörren, och där stode Martin eller Valjakkala med sina borstar de skulle sälja, så skulle man bli rädd av blotta åsynen, smälla igen dörren och regla den med alla låsen. Ingen av dem skulle ens få en chans att BÖRJA med sin svada. Det är helt enkelt inte sant.
Att de fick så många kärleksbrev från kvinnor beror på det jag skrev ovan, att vissa (förmodligen både lågbegåvade och störda) kvinnor blandar ihop en varm Alfa med en kall Alfa, och att dessa brottslingar var väldigt mycket i media ett tag. Och några kvinnor, den värsta sorten i detta sammanhang, kan som sagt också ha varit så galna, att de tyckte att själva det faktum att mannen redan dödat var upphetsande i sig.
Man ska inte försöka blanda ihop normala kvinnor med dessa, och påstå att en helt normal och harmonisk kvinna skulle ha kunnat falla för en sådan man som Valjakkala eller Jonsson - det stämmer helt enkelt inte. Tvärtom, en normal kvinna skulle springa en omväg vid blotta åsynen...