2023-03-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreadden
Bästa på hela kvällen var väl när tittarnas röster summerades. Tone en poäng, höll på att garva läppen av mig...

Tone fick inte 1 poäng. Det var han Ray som fick 1 poäng.
Citera
2023-03-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Hon är helt i sin egen klass, hon gör konst, inte bara musik. Själva låten är ingenting utan hennes insats. I Sverige älskar man schlager, man förstår inte riktigt Loreens storhet. Öster om Sverige är det ingen som gillar schlager. Nuförtiden är det aldrig en schlagerlåt som vinner, vinnande låt är alltid udda som sticker ut på ett positivt sätt. Jag tror att det kommer att gå bra för Loreen. Hon kanske är för bra för Sverige, därför kommer ni med en massa konstig kritik här.

Jag kommer ihåg när statement åkte ut som var en ganska otrolig scenshow och med hennes mest fantastiska röstuppträdande. Att statement åkte ut så snabbt var ju märkligt. Men jag tror det var allt rabalder om tanten med väskan och hennes släkt som inverkade ganska mycket. Loreen franståd som osympatisk får man nog ändå lite säga. Sedan är den lite mer ryckig än en vanlig Loreen låt men den är helt fantasstik enligt mig.

Men det de som är intresserade av tävlingen utomlands har nästan noll förståelse för att hon åkte ut och ser oss nog lite som hillbillies som inte förstår när vi har något mer än take me to your heaven eller något sådant.
Citera
2023-03-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreadden
Bästa på hela kvällen var väl när tittarnas röster summerades. Tone en poäng, höll på att garva läppen av mig...

Vet du något som är ännu roligare? Att du trodde att Tone fick 1 poäng när det i själva verket bara var Paul Ray som fick 1 poäng av tittarna. Tone fick 5 poäng.
Citera
2023-03-11, 22:52
Medlem
Kalsongsystemets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Har den generationen det?

Vem pratar vi om här?
Citera
2023-03-11, 22:53
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Mina tips:

1. Loreen
2. M&M
3. Smash Into Pieces
4. Theoz
5. Maria Sur

Min tippning från den 1 mars var okej men inte fulländad.
Citera
2023-03-11, 22:53
Avslutad
Kunde lika gärna varit fågelkvitter med bakgrundsmusik och Loreen hade vunnit.
Citera
2023-03-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongsystemet
Vem pratar vi om här?
Hon som visade hela magen. Vet inte vad hon heter. Inte min typ av musik. En yngre tjej.
Citera
2023-03-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miohmamma
Fräsch?

Måste va bland det fulaste som har stått på scenen, ser ju ut som hon har fått ett tåg i ansiktet.
En sminkad gris är fortfarande en gris..

1 minut efter hon vann nu så va dom ju fram med sminklådan och spacklade.

Edit: Ja glömde nämna att det finns hästar med mindre käft

Tränad som en välsvarvad 19-åring, trots sin ålder.
Det är hett.

Bäst ikväll var dock Danny med sin mellanakt. Där snackar vi show och röst.
Senast redigerad av M.J.A 2023-03-11 kl. 23:07.
Citera
2023-03-11, 22:56
Medlem
Loreen verkar ju helt jävla bäng. Vad går hon på? Seriöst? Har hon rökt på?
Citera
2023-03-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Tone fick inte 1 poäng. Det var han Ray som fick 1 poäng.

En välförjänt 1. Juryn såg något som jag inte ser alls i den låten. Rythm of my show och Royals var de två jumbolåtarna enligt mig… förresten kanske Mariettes låt också. Inget ont om artisterna dock även om Mariette börjar bli lite tröttsam att se och höra.

Sur har fått oförtjänt kritik av några fjantar med noll inlevelse förmåga både i att hon har en riktigt bra röst och sjunger också om ett öde som många har nu som i varje fall berör mig. Kan man skildra det bra i musik så är det rörande och det är väl inget konstig med det. Det gör till exempel inte Ukrainas bidrag detta år och det berör inte på andra plan heller.

I övrigt värdig vinnare och bra tvåa och trea. Den trion var klart bäst i år.
Citera
2023-03-11, 22:58
Medlem
Var tog folkets röster vägen??
Citera
2023-03-11, 22:59
Medlem
Loreens låt var bara tråkig att lyssna på. Kiana skulle ha vunnit, det var en bra och glad låt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in