2023-03-01, 16:14
Medlem
DjPuttes avatar
Mitt tips inför finalen!
1: Loreen
2: M&M
3: Maria Sur
4: Smash Into Pieces
5: Nordman
Resten kommer vara statister men 1:an är betongsäker så är det...
Citera
2023-03-01, 16:21
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Mitt tips inför finalen!

Slänger in mitt tips också:
1. Loreen
2. Smash Into Pieces
3. M&M
4. Maria Sur
5. Theoz
Citera
2023-03-01, 16:27
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Mitt tips inför finalen!

Mina tips:

1. Loreen
2. M&M
3. Smash Into Pieces
4. Theoz
5. Maria Sur
Citera
2023-03-01, 16:29
Avslutad
Glöm inte att rösta bara, vill ni ha Loreen så rösta på henne. Vill ni ha någon annan så rösta på det bidraget. Ta inte för givet att ex vis Loreen vinner för ”alla andra kommer ändå rösta på henne”. Eller ett annat bidrag
Citera
2023-03-01, 18:32
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Denna tråd har blivit en enda stor hyllningskör och fanbase för Loreen. Hon måste få Nobelpris 2024.

Tråkigt när allt är så uppenbart. Hoppas oddsen har fel dock.

Hörde MM's låt på P4 Extra igår och den är sjukt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Inte förvånande att Loreen diskuteras flitigt då den är överlägsen både i scenframträdande och låtmässigt. Trodde själv inte på Loreen innan eftersom förväntningarna var skyhöga men hon lyckades uppfylla dessa imponerande nog.

M&M:s låt är bra men ställer du den mot Loreens framträdande så blir deras bidrag tämligen blekt.

Hoppas verkligen att oddsen inte stämmer i år och det blir en skräll. Det vore roligt, inte minst med tanke på alla som redan utnämnt henne till segare i Liverpool. Det kan vara farligt att ta ut segern i förskott.

För mig levde hon inte upp till förväntningarna. Alla hennes framföranden är likadana och fulla med PK-Statements. Gillar inte att hon viskar istället för sjunger och dessutom skriker hon bara rakt ut. MM´s röster däremot är grymma.
Citera
2023-03-01, 19:26
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Hoppas verkligen att oddsen inte stämmer i år och det blir en skräll. Det vore roligt, inte minst med tanke på alla som redan utnämnt henne till segare i Liverpool. Det kan vara farligt att ta ut segern i förskott.

För mig levde hon inte upp till förväntningarna. Alla hennes framföranden är likadana och fulla med PK-Statements. Gillar inte att hon viskar istället för sjunger och dessutom skriker hon bara rakt ut. MM´s röster däremot är grymma.

Kan inte hålla med dig där om rösten. Tycker hon sjunger både rent och hennes toner är mäktiga i en arena. Hon sjöng bara nån enstaka ton surt i lördags vilket förmodligen beror på att rösten är överansträngd. Vissa rörelser hon gör påminner mycket om EU-phoria men egentligen inte så konstigt då alla artister har sina egna rörelser som återkommer i varje framträdande.

De flesta artister i Sverige är vänster så man får nog leva med sådana budskap om man ska se på PK-mello.

M&M sjunger bra men deras röster låter som Eric Saade på tjack.
Senast redigerad av Snubchurp 2023-03-01 kl. 19:28.
Citera
2023-03-01, 19:39
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Kan inte hålla med dig där om rösten. Tycker hon sjunger både rent och hennes toner är mäktiga i en arena. Hon sjöng bara nån enstaka ton surt i lördags vilket förmodligen beror på att rösten är överansträngd. Vissa rörelser hon gör påminner mycket om EU-phoria men egentligen inte så konstigt då alla artister har sina egna rörelser som återkommer i varje framträdande.

De flesta artister i Sverige är vänster så man får nog leva med sådana budskap om man ska se på PK-mello.

M&M sjunger bra men deras röster låter som Eric Saade på tjack.

Nu skrev jag ju inte att hon sjunger surt, utan att hon viskar och skriker. Man kan vara PK och man kan vara PK.

MM's röster har en unik prägel anser jag, långt ifrån Saades nasala toner.
Citera
2023-03-01, 19:50
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Alla hennes framföranden är likadana och fulla med PK-Statements. G

Rada gärna upp alla pk-statements från Tattoo. Ska bli spännande att se! (Du kan använda spoilertaggen om listan blir alldeles för lång)
Citera
2023-03-02, 03:34
Medlem
Melodifestivalen är inte en tävling längre, det är en lekplats för stora artister. Vi ser nästan samma artister varje år. Det borde vara förbjudet att delta mer än en gång i denna “tävling”.
Senast redigerad av Johny1 2023-03-02 kl. 03:43.
Citera
2023-03-02, 07:15
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Mina tips:

1. Loreen
2. M&M
3. Smash Into Pieces
4. Theoz
5. Maria Sur

Jag har en annan ordningsföljd:
1. M&M
2. Smash Into Pieces
3. Loreen
4. Maria Sur
5. Theoz
Citera
2023-03-02, 08:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Jag har en annan ordningsföljd:
1. M&M
2. Smash Into Pieces
3. Loreen
4. Maria Sur
5. Theoz
Glöm det då Loreen har lite för mycket backning mot M&M:s fjortis bygge och alla vet om dett aredan, Enda som kan skaka om är Maria Sur men finner det föga troligt ens att någon kommer nära Loreen gissar hon tar hem det med hälften av 12rna & Int Juryn dock beror det på hur dem tänker ang Maria Sur!
Citera
2023-03-02, 10:21
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Glöm det då Loreen har lite för mycket backning mot M&M:s fjortis bygge och alla vet om dett aredan, Enda som kan skaka om är Maria Sur men finner det föga troligt ens att någon kommer nära Loreen gissar hon tar hem det med hälften av 12rna & Int Juryn dock beror det på hur dem tänker ang Maria Sur!

Håller med. Maria Sur var min favorit från början. Trodde verkligen inte Loreen skulle göra en Euphoria igen men nu är hon väldigt nära. M&M är rätt okej men skickar hellre Loreen alla dagar i veckan.

Den enda lilla risken som finns är att småbarnen blir hysteriska, anar oråd att Loreen ska vinna och spamar sönder hjärtrösterna så att M&M vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in