2023-03-11, 19:33
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Det er kanskje naivt av meg å tro det, men jeg håper da virkelig at politiet innhenter kryptohjelp fra de som innehar den beste kompetansen. Og jeg men fortsatt ar de som kontaktet TH hvis de er seriøse , bør henvende seg til politiet.

Det er ikke politiet som sitter på pengesekken. Hadde det vært noe håp om at AEH var i live, så kanskje den/de hadde hatt et annet syn på det. Å løse kryptorigget utgjør ingen forskjell i livet til AEH. Politiet mener hun er drept. Da blir bistand i saken kun business, ikke noe annet.
Citera
2023-03-11, 20:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Å løse kryptorigget utgjør ingen forskjell i livet til AEH. Politiet mener hun er drept. Da blir bistand i saken kun business, ikke noe annet.

Apropos kryptorigget, som jeg har tenkt en del på i det siste.

Noen brukere her inne klarte jo å finne transaksjonshistorien til BTC-rigget.

Man kan kanskje tenke seg at de/n som står bak dette, har "prøvekjørt" opplegget i forkant, med
andre adresser, og kanskje også andre beløp. Jeg lurer på om det er mulig å søke seg frem til et
slikt "dummy run", hvis det fins?
Citera
2023-03-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan ikke politiet utlove en dusør til den som løser kryptogåten?

Hvis en person løser kryptogåten, så kan det kanskje være interessant for politiet å gi vedkommende lignende oppdrag senere også og/eller en eventuell ansettelse?
innføre ny praksis. Spør en politiker. Støre?
Citera
2023-03-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Har inte norska polisen lyckats lösa detta fallet ännu??
ikke politiet. Kun z og andre på fb er på sporet. Mulig svenskene som har erfaring fra palmemordet kunne bidra litt.
Citera
2023-03-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Apropos kryptorigget, som jeg har tenkt en del på i det siste.

Noen brukere her inne klarte jo å finne transaksjonshistorien til BTC-rigget.

Man kan kanskje tenke seg at de/n som står bak dette, har "prøvekjørt" opplegget i forkant, med
andre adresser, og kanskje også andre beløp. Jeg lurer på om det er mulig å søke seg frem til et
slikt "dummy run", hvis det fins?
prøvekjøring er big risk og tviler litt.
Citera
2023-03-11, 20:29
Medlem
Citat:
Politiet/Kripos leier ofte inn sivile teknikere/ingeniører til ulike oppdrag. Disse må i alle tilfeller sikkerhetsklareres etter politiets krav. Det vil være en "strek i regninga" til politiet dersom de leier inn teknisk kompetanse fra folk med en bakgrunn eller nasjonalitet som strider mot politiets krav til sikkerhetsklarering.

Dessuten ville aldri politiet være i nærheten av å kunne betale ut 10 millioner kroner. Verken for utført arbeid eller i noen form for dusør. Løsningen er ikke en gåte, det krypografi og dataanalyse. Store mengder data, hvilket gjør det ekstra komplisert.

Hvis det var jeg som satt på slik inngående krypto kompetanse, at jeg kunne tilby TH å løse kryptofloka mot betaling.. Så hadde jeg vært så genuint interessert i mitt fag, at jeg hadde løst det på forhånd. Altså, dersom TH sa go, så hadde jeg svaret med en gang å bare kunne innkassere pengene fordi jobben var gjort Ser ikke bort fra at det sitter noen der ute, som har jobbet hardt med dette.
Citera
2023-03-11, 20:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
prøvekjøring er big risk og tviler litt.

Vel, hvis det er brukt et script eller noen slags form for "auto trading", ville
man vel nesten være nødt til å sikre seg at opplegget faktisk leverte det man
trengte. Hvis det stemmer at de/n bak ikke nødvendigvis er så veldig dreven
med krypto, ville det kanskje være mer risikabelt å stole på at det fungerte
når det kom til stykket.

Hvordan skulle en testkjøring gjennomføres? Jeg kunne tenkt meg at man
laget et opplegg som var likt i teorien, men der man brukte andre summer, og
kanskje en annen falsk id (hvis nødvendig).

Politiet har vel også lurt på hvorfor det ble opprettet kontoer på tre forskjellige
vekslingsbørser, men at kun den tredje og siste (Huobi) ble brukt til oppsettet.

Hvorfor ble det laget kontoer på KuCoin og Binance i tillegg, når de ikke ble brukt?
Citera
2023-03-11, 20:45
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RREd48/kilder-til-vg-hagen-familien-fikk-nytt-pengekrav-har-betalt-millioner-for-livsbevis
Er dette det eneste vi fikk høre om de 10mill TH betalte "motparten" Uten at politiet fikk vite noe?
Citera
2023-03-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Har inte norska polisen lyckats lösa detta fallet ännu??

Fallet är komplicerat och därmed tar det lång tid.
Citera
2023-03-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RREd48/kilder-til-vg-hagen-familien-fikk-nytt-pengekrav-har-betalt-millioner-for-livsbevis
Er dette det eneste vi fikk høre om de 10mill TH betalte "motparten" Uten at politiet fikk vite noe?

VG: Hevder Hagen-familien har betalt millionbeløp for å få livsbevis

VG skriver at utbetalingen skal ha blitt sendt til en konto som politiet foreløpig ikke har klart å spore.

Familien Hagen skal ha sendt flere meldinger etter at de sendte pengene for å få livsbevis, noe de enda ikke har fått.

Verken familiens bistandsadvokat eller Øst politidistrikt ønsker å kommentere saken overfor avisen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/vg-hevder-hagen-familien-har-betalt-millionbelop-for-a-fa-livsbevis/s/12-95-3423823076
Citera
2023-03-11, 21:22
Medlem
Citat:
Da må du nok lese dommen på nytt. PSS er dømt fordi han er vært en uforsiktig cowboy, og ikke fordi politiet har gjort noe utstrakt godt teknisk arbeid.

Politiet har for.eksempel ikke klart å finne ut hvem som har solgt 18,44 BTC for 1,7 mill NOK i cash, selv om løsningen lå rett foran øynene deres. Den personen er ute å sprader i gatene uten noe som helst heat på seg. Det er slett politiarbeid. Både teknisk og etteretningsmessig.

vil noen være så snill å sende meg dommen til pss?
Citera
2023-03-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Fallet är komplicerat och därmed tar det lång tid.

Ta hjälp av FBI så fixar det sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in