2023-03-11, 19:40
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hehe, exakt som SVB då, rakt upp fram till november 2021. Ofattbart kort spann från toppen till noll.

Det är ändå nästan 1.5 år. Lehman Brothers började dippa i december 2006 och kraschen var i oktober 2008.

Så om Avanza är i fara så bör det vara tidigast början på 2025.
Citera
2023-03-11, 19:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagevarnamnet
ingenting är säkert just nu
Kolla på DAI och USDC tex
USDC hör ihop med SVB, verkar som om de som äger USDC kan förlora sina pengar eftersom circle hade 30 miljarder kr på sitt SVB-konto i torsdags:
https://www.reuters.com/business/crypto-firm-circle-reveals-33-bln-exposure-silicon-valley-bank-2023-03-11/
Citera
2023-03-11, 19:42
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Bubbla, Lån, och Förnekelse är de gemensamma dragen. Jag skulle även kunna prata om tulpaner, då är vi nere på 1630-talet, men den eran har ändå relevans eftersom den upprepats oavbrutet i 100-tals år så är det tydligen en mänsklig svaghet som avslöjas här.

QUOTE=Upplyften|83774276] Din slutplädering blir alltså att SVB kommer att ta ner det globala ekonomiska systemet för gott ? Bra. Då har vi rett ut det. Ursäkta om jag tycker att det är lite väl melodramatiskt och kommer med kvasiintellektuella trötta historiska referenser som verkar vara plockade på måfå för att bevisa en poäng som inte går att bevisa i dagsläget. Man är otroligt trött på det. Du är den typen som hela tiden ser spöken i backspegeln och baserar hela din inskränkta nutida analys på.[/quote]
Senast redigerad av Upplyften 2023-03-11 kl. 19:51.
Citera
2023-03-11, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det där måste vara tidernas sämsta råd. Fånga aldrig upp en fallande kniv, brukar det heta. Dom är KURSADE och FED har tagit över ruljansen för att pytsa ut återstående tillgångar till de ägare som står kvar.
Aldrig hört förut, men den sitter som en käftsmäll. Mycket träffande beskrivning.
Citera
2023-03-11, 19:45
Medlem
Citat:
USDC hör ihop med SVB, verkar som om de som äger USDC kan förlora sina pengar eftersom circle hade 30 miljarder kr på sitt SVB-konto i torsdags:
https://www.reuters.com/business/crypto-firm-circle-reveals-33-bln-exposure-silicon-valley-bank-2023-03-11/

Det straffar sig att sälja sina bitcoin för att sitta "säkert" i en centraliserad stablecoin.
Citera
2023-03-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Excellent......

The great reset går därmed enligt planen och Klaus Schwab är nöjd. Ju snabbare världsekonomin kraschar desto snabbare kan man införa den nya elektroniska valutan och installera en världspresident i den "unipolar world" som man drömmer om.

Ja. Och allt medan pöbeln sover, avfärdar allt som ”konspirationsteorier” eller oroar sig för ”global warming”. Detta är något att vara orolig över på riktigt om man vill leva i någon som helst illusion av frihet. Efter E-valutan är inte steget långt till sociala kreditpoäng ala Kina. Värsta mardrömmen….
Citera
2023-03-11, 19:52
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Det är ändå nästan 1.5 år. Lehman Brothers började dippa i december 2006 och kraschen var i oktober 2008.

Så om Avanza är i fara så bör det vara tidigast början på 2025.
avanza klarar sig bra svenska kunder har stora inkomster
Citera
2023-03-11, 19:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det straffar sig att sälja sina bitcoin för att sitta "säkert" i en centraliserad stablecoin.
Uppenbarligen har stablecoins dubbel risk. Krypton i sig är en risk. Och sedan är backupen i vanlig valuta en risk.
Citera
2023-03-11, 20:00
Medlem
Citat:
Uppenbarligen har stablecoins dubbel risk. Krypton i sig är en risk. Och sedan är backupen i vanlig valuta en risk.

Japp, stablecoins är extremt riskfyllt. Men de ger en skenbar trygghet för den fåkunnige som inte kan stå ut med bitcoins volatilitet.
Citera
2023-03-11, 20:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
QUOTE=Upplyften|83774276] Din slutplädering blir alltså att SVB kommer att ta ner det globala ekonomiska systemet för gott ? Bra. Då har vi rett ut det. Ursäkta om jag tycker att det är lite väl melodramatiskt och kommer med kvasiintellektuella trötta historiska referenser som verkar vara plockade på måfå för att bevisa en poäng som inte går att bevisa i dagsläget. Man är otroligt trött på det. Du är den typen som hela tiden ser spöken i backspegeln och baserar hela din inskränkta nutida analys på.
Den kvasiintellektuella hstorien hittade du just på själv. Jag är i tråden för att jag har massor av pengar på mitt avanzakonto, varav en hel del just nu kortar Stockholmsbörsen, jag tjänade 935.000 kr bara i fredags tack vare SVB men jag fortsätter naturligtvis analysen och läser därför här.

Vad du gör här är oklart.
Citera
2023-03-11, 20:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Japp, stablecoins är extremt riskfyllt. Men de ger en skenbar trygghet för den fåkunnige som inte kan stå ut med bitcoins volatilitet.
Man kan säga att stablecoins har alla fel av både valuta och krypto och det är väl rätt sorgligt att det fortfarande finns personer som köper det usla konceptet.

Bara att följa kontoägaren circle på SVB är värt hela tråden. Circle hade 30 miljarder, SVBs total assets var 2000 miljarder och då förstår man hur stort detta är.

Om inget olagligt hänt här så borde de med pengar i SVB få ut minst 90-95% av sina pengar. De har ju inte försvunnit, de ligger i statspapper som ska säljas med 5-10% i förlust om jag fattat beloppen rätt. Men det kan ta åratal, utöver USAs bankgaranti på 250k.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-03-11 kl. 20:06.
Citera
2023-03-11, 20:03
Medlem
Citat:
Man kan säga att stablecoins har alla fel av både valuta och krypto och det är väl rätt sorgligt att det fortfarande finns personer som köper det usla konceptet.

Håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in