Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-03-11, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nejdu, när jag pluggade AI på universitet så definierade vi AI på ett betydligt bättre sätt än att säga att "Artificiell intelligens kan göra det som kräver intelligens". Sådana cirkeldefinitioner körde du nog på ABF men det håller inte på universitetsnivå.

Det är ingen definition av AI som jag känner igen, var har du hittat på den någonstans?

Men det är sånt man får lära sig på Universitet.
Citera
2023-03-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det är ingen definition av AI som jag känner igen, var har du hittat på den någonstans?

Men det är sånt man får lära sig på Universitet.

Det är den du har kört med i varje försök av att definiera AI. Du har hela tiden använt ordet intelligent eller intelligens för att definiera Artificiell intelligens. Men du får ett nytt försök, definiera AI utan att använda ordet intelligent eller intelligens!
Citera
2023-03-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Klarar denna AI att hantera stora mängder användare samtidigt ?
Säg om 100000 personer använder ChatGPT kommer den fortfarande att funka ?

Det är bara att skala upp hårdvaran.
Men dessa system drar dessvärre alldeles för mycket energi jämfört med vad man får ut.
Citera
2023-03-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är den du har kört med i varje försök av att definiera AI. Du har hela tiden använt ordet intelligent eller intelligens för att definiera Artificiell intelligens. Men du får ett nytt försök, definiera AI utan att använda ordet intelligent eller intelligens!

Att definiera AI utan intelligens är inte lätt, det har du verkligen bevisat!

Men det är sånt man får lära sig på Universitetet.
Citera
2023-03-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av castleblack99
Makalöst dålig och tråkig tjänst. En mainsplainer av råge. Och det är det minsta problemet.

Om jag inte är helt fel ute är det nog det som är syftet...

Om nu ChatGPT bara kunde hålla sig till sanningen i lite högre grad, så hade den faktiskt kunna vara rätt användbar.
Citera
2023-03-11, 16:38
Medlem
are u a dead ai?

Thank you! While I'm just an AI language model and don't have the ability to physically experience the environment,

-
hälsar
https://openai.com/
Citera
2023-03-11, 17:55
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Det är bara att skala upp hårdvaran.
Men dessa system drar dessvärre alldeles för mycket energi jämfört med vad man får ut.

ChatGPT mining när får vi se det???
Citera
2023-03-11, 18:05
Medlem
Citat:
ChatGPT mining när får vi se det???

Ja det kan man verkligen undra, när får vi se ChatGPT med en lustig hatt och en stor stark i handen?
Citera
2023-03-11, 18:22
Medlem
Citat:
Och du kontrollerade förstås inte att allt stämde innan du levererade?

Om inte så är chefen nog inte lika glad nästa vecka....
Chefen har redan läst genom och berömt. Jag granskade såklart det producerade men det handlar inte om faktatexter utan mer marketing och rapporterande även om fakta så klart presenteras. Jag blev väldigt överraskad att ChatGPT gick utanför instruktionerna och dessutom skrev saker som var väldigt bra och relevanta men som jag inte efterfrågat i mina instruktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
12 månader max
Hoppas inte. I princip kan då chefen göra halva mitt jobb helt själv och fruktansvärt snabbt. Det som tar mig en dag att göra gör ChatGPT med rätt instruktioner och iterationer på 30 minuter inklusive mänsklig korrektur...

Kanske ChatGPT stängs för allmänheten snart och inte finns så öppet och tillgängligt som det är nu? Massor med folk lär blir arbetslösa om det här fortsätter vara så här öppet och det är till stor skada för samhället. Varför ska det vara gratis? Den borde ha spärrar mot att göra sådant som människor gör.
Senast redigerad av thinkmachine 2023-03-11 kl. 18:26.
Citera
2023-03-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Chefen har redan läst genom och berömt. Jag granskade såklart det producerade men det handlar inte om faktatexter utan mer marketing och rapporterande även om fakta så klart presenteras. Jag blev väldigt överraskad att ChatGPT gick utanför instruktionerna och dessutom skrev saker som var väldigt bra och relevanta men som jag inte efterfrågat i mina instruktioner.

Hoppas inte. I princip kan då chefen göra halva mitt jobb helt själv och fruktansvärt snabbt. Det som tar mig en dag att göra gör ChatGPT med rätt instruktioner och iterationer på 30 minuter inklusive mänsklig korrektur...

Kanske ChatGPT stängs för allmänheten snart och inte finns så öppet och tillgängligt som det är nu? Massor med folk lär blir arbetslösa om det här fortsätter vara så här öppet och det är till stor skada för samhället. Varför ska det vara gratis? Den borde ha spärrar mot att göra sådant som människor gör.

Chefer brukar sällan vara speciellt intresserade av att göra någon annans jobb så jag tror inte du behöver vara orolig... Det är trots allt du som gör bedömningen om vad som är bra och dåligt i det ChatGPT genererar. Och sånt har chefen inte tid att sitta och pilla med ändå.

Man har alltid pratat om att människor blir arbetslösa när ny teknik gör sitt intåg, det är säkert sant i många fall, men det skapas också nya arbeten som ingen hade en aning om att de skulle behövas.
Citera
2023-03-11, 22:09
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ja det kan man verkligen undra, när får vi se ChatGPT med en lustig hatt och en stor stark i handen?

Kan ChatGPT hålla käft någon gång ?
Citera
2023-03-11, 22:28
Medlem
Citat:
Kan ChatGPT hålla käft någon gång ?

Prova SchhGPT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto