Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-03-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Som sagt, det är en vanlig definition men en mycket dålig definition då det är ett cirkelresonemang, "Artificiell intelligens är något som kan göra det som kräver intelligens". Hör du inte hur intetsägande det är?

Det säger inget om vad intelligens är och därmed är det ingen hållbar definition av AI.

Du resonerar som man resonerade innan miniräknarna kommit, då tyckte man att det är AI om den kan utföra komplicerade beräkningar. Sedan när vi hade miniräknare så insåg man att detta inte är AI men att spela schack måste vara det för det är mycket mer komplext. Fortfarande fel, schack kräver inte AI även om AI kan användas för det också.

Du har alltså inte utvecklat dina tankar sedan miniräknarnas tid.

Nu var det inte så varken jag eller Oxford Dict skrev men något cirkelresonemang har varken jag eller Oxford bidragit med.

Här en annan variant.

"Artificial Intelligence: The capacity of computers or other machines to exhibit or simulate intelligent behaviour; the field of study concerned with this. Abbreviated AI."

Sedan ska du nog inte tala alltför illa om miniräknare, ChatGPT är sanslöst usel på att räkna, och det framstår ju inte som speciellt intelligent ärlig talat, om man inte ens kan addera två decimaltal utan att det blir fel.
Citera
2023-03-11, 15:18
Medlem
Makalöst dålig och tråkig tjänst. En mainsplainer av råge. Och det är det minsta problemet.
Citera
2023-03-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Helt otroligt, har fått ChatGPT att lösa arbetsuppgifter jag haft under veckan. Skrattade rejält åt allt beröm jag fått för att ha löst saker skitsnyggt och snabbt.

Sedan satte jag ärligt skrattet i halsen under helgen.

Hur lång tid innan min arbetsgivare fattar att runt 50% av allt jag gör kan ChatGPT lösa idag?

Och du kontrollerade förstås inte att allt stämde innan du levererade?

Om inte så är chefen nog inte lika glad nästa vecka....
Citera
2023-03-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Nu var det inte så varken jag eller Oxford Dict skrev men något cirkelresonemang har varken jag eller Oxford bidragit med.

Här en annan variant.

"Artificial Intelligence: The capacity of computers or other machines to exhibit or simulate intelligent behaviour; the field of study concerned with this. Abbreviated AI."

Sedan ska du nog inte tala alltför illa om miniräknare, ChatGPT är sanslöst usel på att räkna, och det framstår ju inte som speciellt intelligent ärlig talat, om man inte ens kan addera två decimaltal utan att det blir fel.

Återigen, du kan inte använda ordet intelligens för att definiera Artificiell intelligens, det blir en cirkeldefinition.
Citera
2023-03-11, 15:24
Medlem
Bertil85s avatar
Klarar denna AI att hantera stora mängder användare samtidigt ?
Säg om 100000 personer använder ChatGPT kommer den fortfarande att funka ?
Citera
2023-03-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nja Trasformer-modellen som ChatGTP bygger på vände upp och ner på mycket. Det var t om med en utvecklare på Google som hävdade att deras ai hade fått ett medvetande.
Tänk att ChattGTP får 1.7 på orddelen på högskoleprovet. Klarar en amerikansk tenta i astrofysik samt jurudik.
F.ö har det hänt väldigt mycket dom senaste åren inom fusionsforskningen.

Transformers var i första hand tänkt för att användas för översättning av text....

Att den klarar tentor beror på att dessa inte kräver just något annat än rena faktakunskaper.

Nu påstår man att det är AI....

Senast redigerad av B.R.Donut 2023-03-11 kl. 16:10.
Citera
2023-03-11, 15:35
Medlem
Citat:
Återigen, du kan inte använda ordet intelligens för att definiera Artificiell intelligens, det blir en cirkeldefinition.

Jodå, det går utmärkt, det är sånt man lär sig på universitetet.
Citera
2023-03-11, 15:37
Medlem
Citat:
Jodå, det går utmärkt, det är sånt man lär sig på universitetet.

Haha, ja det visar vilken nivå du ligger på, "AI är något som kräver intelligens", starkt jobbat!

Påminner om en intervju med en kvinna som sa att en kvinna är någon som identifierar sig med en kvinna när hon fick frågan vad en kvinna är.

Du vet helt enkelt inte vad AI är.
Citera
2023-03-11, 15:39
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Helt otroligt, har fått ChatGPT att lösa arbetsuppgifter jag haft under veckan. Skrattade rejält åt allt beröm jag fått för att ha löst saker skitsnyggt och snabbt.

Sedan satte jag ärligt skrattet i halsen under helgen.

Hur lång tid innan min arbetsgivare fattar att runt 50% av allt jag gör kan ChatGPT lösa idag?
12 månader max
Citera
2023-03-11, 15:44
Medlem
Citat:
Haha, ja det visar vilken nivå du ligger på, "AI är något som kräver intelligens", starkt jobbat!

Påminner om en intervju med en kvinna som sa att en kvinna är någon som identifierar sig med en kvinna när hon fick frågan vad en kvinna är.

Du vet helt enkelt inte vad AI är.

Jodå, det är sånt man får lära sig på Universitet.

Trist att du aldrig fick chansen, men du kanske kan gå en ABF-kurs om AI istället?
Citera
2023-03-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
12 månader max

Haha, ja det skulle man vilja se...

Chefen sitter där med ChatGPT och försöker deploya till prod....

Citera
2023-03-11, 15:48
Medlem
Citat:
Jodå, det är sånt man får lära sig på Universitet.

Trist att du aldrig fick chansen, men du kanske kan gå en ABF-kurs om AI istället?

Nejdu, när jag pluggade AI på universitet så definierade vi AI på ett betydligt bättre sätt än att säga att "Artificiell intelligens kan göra det som kräver intelligens". Sådana cirkeldefinitioner körde du nog på ABF men det håller inte på universitetsnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in