2023-03-10, 21:33
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
På Flashback är hela feminismen en halmgubbe. Man hittar på att feminister förnekar kön och hatar män (hur nu det går ihop). Det är en antifeministisk metod, att få dem att se fjantiga ut så ingen vågar vara feminist. Och det funkar faktiskt. Folk har slutat kalla sig feminister just för att antifeministerna vunnit.

Som jag sa, det har varit en feministisk fråga att så mycket i sjukvården inklusive mediciner är framställda för män. Sedan om de funkar på kvinnor skitsamma.
Feministerna har gjort mycket av arbetet med att förnedra och dra sin egen övertygelse i smutsen.

MeToo drevs till egen undergång, gnäll om mikroaggressioner, konspirationsteorier om könsmaktsordning och patriarkala strukturer, statistikljug om lönegap och matematikavund med den poststrukturalistiska förtryckarmatrisen är alla faktorer som bidragit till att feminismens marginalisering utan att någon antifeminism har behövts.

Till detta kan läggas lesbisk separatism och transaktivism som strömningar som varit direkta motståndskrafter till feminismen - i feminismens namn.

Tumblr-feminismen dog av självmord. Men radikalfeminismen lever och frodas.
Citera
2023-03-10, 21:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Feministerna har gjort mycket av arbetet med att förnedra och dra sin egen övertygelse i smutsen.

MeToo drevs till egen undergång, gnäll om mikroaggressioner, konspirationsteorier om könsmaktsordning och patriarkala strukturer, statistikljug om lönegap och matematikavund med den poststrukturalistiska förtryckarmatrisen är alla faktorer som bidragit till att feminismens marginalisering utan att någon antifeminism har behövts.

Till detta kan läggas lesbisk separatism och transaktivism som strömningar som varit direkta motståndskrafter till feminismen - i feminismens namn.

Tumblr-feminismen dog av självmord. Men radikalfeminismen lever och frodas.

Vad fan är lesbisk separatism? Är det något som bara finns på Facebook och inte i verkligheten?

Var hittar jag radikalfeminism? Låter roligt. Hur ansluter jag mig?
Citera
2023-03-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Självklart. Är det nåt som hindrar dom?

Det hoppas jag inte.
Citera
2023-03-11, 05:51
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Klart folk inom idrott är medvetna om biologiska skillnader.

Inte inom simning och tyngdlyftning. Transor skall givetvis inte får vara med i någon damidrott och det förstår alla som inte är med i din kult. Sluta nu svamla.
Citera
2023-03-11, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Inte inom simning och tyngdlyftning. Transor skall givetvis inte får vara med i någon damidrott och det förstår alla som inte är med i din kult. Sluta nu svamla.

Jodå. Att du tycker att de inte ska få tävla är en annan sak.
Citera
2023-03-11, 14:37
Medlem
Citat:
När man talar om kön som en social konstruktion så talar man givetvis om genus (det sociala könet), dvs bland annat de sociala förväntningar man har som respektive kön, vad som anses manligt kontra kvinnligt etc. Att det finns biologiska skillnader mellan könen är nåt som alla vet. Skulle tippa på att just transpersoner är extra smärtsamt medvetna om just detta.

Angående dina frågor så vet nog transpersoners läkare om att de är trans och anpassar sig efter vilket biologiskt kön personen har. En transkvinna kan få sin prostata undersökt och en transman blir testad för livmodercancer (om alla delarna är kvar) etc.

Däremot krävs det säkert mer forskning kring hur läkemedel påverkar en biologisk man som tar östrogen eller vice versa, så där har de som forskar inom området mer att göra.

Varför vill man då ersätta begreppet ”kvinna” i sjukvården med begrepp som ”livmoderbärare”? Om nu biologiska skillnaderna könen emellan är så okontroversiellt som du påstår.
Citera
2023-03-11, 14:41
Medlem
Jagduvidoms avatar
Ja, ge mig sanning!

Annars kommer detta bli vardag.
https://www.youtube.com/watch?v=IhwvOdThkJU
Citera
2023-03-11, 14:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jodå. Att du tycker att de inte ska få tävla är en annan sak.

Precis att jag inte tycker att män ska få tävla mot kvinnor är självklart för alla som inte tappat det och är med i en galen kult. Sök hjälp istället för att sitta här och tramsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Ja, ge mig sanning!

Annars kommer detta bli vardag.
https://www.youtube.com/watch?v=IhwvOdThkJU

Så sjukt.
Citera
2023-03-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robertosson
Varför vill man då ersätta begreppet ”kvinna” i sjukvården med begrepp som ”livmoderbärare”? Om nu biologiska skillnaderna könen emellan är så okontroversiellt som du påstår.

För att en biologisk kvinna kan identifiera sig som man och ha en livmoder.
Citera
2023-03-11, 16:08
Medlem
Citat:
Precis att jag inte tycker att män ska få tävla mot kvinnor är självklart för alla som inte tappat det och är med i en galen kult. Sök hjälp istället för att sitta här och tramsa.

Så sjukt.

Uppfattat att du tycker det. Förändrar inte det faktumet att folk är medvetna om att det finns biologiska skillnader mellan könen.
Citera
2023-03-11, 17:34
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Uppfattat att du tycker det. Förändrar inte det faktumet att folk är medvetna om att det finns biologiska skillnader mellan könen.

Förutom i tyngdlyftning, simning, mma osv menar du? Kom tillbaka till verkligheten din snömosande idiot.
Citera
2023-03-11, 17:54
Medlem
Citat:
Förutom i tyngdlyftning, simning, mma osv menar du? Kom tillbaka till verkligheten din snömosande idiot.

Nejdå. Klart de är medvetna om att det finns biologiska skillnader mellan könen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in