Citat:
Ursprungligen postat av
Jan60
Viktor är helt klart produktionens favorit då han synkas hela tiden och får därmed säga vad han tycker och tänker.
Hade Viktor vunnit mot Tora så hade det inte blivit en tredje kamp då det annars brukar vara två. Då hade bara Artin och Tora fått lämna farmen. Nu när produktionens favorit Viktor åkte ut så fick produktionen lite panik och började planera hur dom skulle få tillbaka Viktor. Då Viktor var så dålig att han inte själv klarade att gå vidare så var produktionen tvungna att gå in och hjälpa honom genom att ha en tredje kamp och sedan starta en tävling i tävlingen på det stängda Torpet för att få tillbaka Viktor.
Hittade följande artikel pä nätet:
Christoffer avslöjar – därför öppnades Torpet: "Nödlösning"
När Hänt når Christoffer kan han avslöja att utfallet inte var planerat och att TV4 fick komma på en nödlösning i sista sekund.
– Det var inte planerat. Vi fick vänta väldigt länge och så fick vi sitta i en barack i skogen och vänta och så de gjorde någon nödlösning, de sätter oss tre på Torpet fast att Torpet var stängt. Vi hade ingenting, ingen mat, inget toapapper, ingenting! berättade Christoffer.
Jag anser att hela den sista vistelsen på Torpet var arrangerad av produktionen.
Christoffer och Artin ville inte till Torpet då dom ansåg att dom var utslagna, punkt slut. Christoffer hade väl tröttnat på att bli förstekämpe hela tiden och dessutom hade han pluggat för lite. Fast då produktionen ville ha in Viktor i Farmen så var man tvungna att styra upp hela vistelsen på Torpet. Man övertalade Christoffer och Artin att stanna kvar och som tack planterade man i alkohol för att pigga upp stämningen och få bättre tv.
Vad gäller kamperna så anser jag dom vara uppgjorda då målet från produktionen var att få Viktor att vinna. T ex kampen ”Stenen” där man hör direkt att Viktor träffar stenen fast Artin gräver och gräver fast träffar inte ens stenen. Ligger stenarna lika djupt? Fanns det överhuvudtaget någon sten under Artins spade? För att göra det spännande så låter man Viktor bli sist i gruppspelet för att sedan vinna det hela.
Att Blondie kommer och hämtar verkar också konstigt då det aldrig hänt att anhöriga kommit och hämtat tidigare. Min tanke är att direkt när dom kom till Torpet så kunde Christoffer ringa hem och säga vilken dag och tid han ville bli hämtad då allt var uppgjort fast det skulle bara spelas in.
Att ingen åker ut i nästa ting är för att det är en deltagare för lite p g a alla avhopp. Att förloraren däremot mister alla sina amuletter är ytterligare ett sätt av produktionen att hjälpa Viktor!
Tack för en utomordentligt god sammanfattning av just denna del av "tävlingen" Farmen (& Torpet!)

Ja se Anna hon kan hon
Förresten hur gick det egentligen till att just Viktor blev kämpe på tinget? Det var väl Sebastian som blev SB som satte honom där och så skulle Viktor få en amulett till genom att slå Tora i knopar men så sprack det då Viktor inte fixade det överhuvudtaget? Va fan stämmer detta då känner jag mig totalskojad. Är vinstpengarna redan bestämda till Viktor och resten får betalt efter hur länge de varit med? Säkert inte så mycket isf om ens något utan endast lite TV-fame med följare runtom.
Känner jag måste se om avsnittet....
Nej, Christoffer blev ju SB av förlorande Artin och Christoffer valde Viktor som sen väljer Tora osv Hm...
https://imgur.com/a/m0cAgtc
Ja jävlars vad uppenbart det nu är efter att ha sett om hela förra söndagens ting att allt är riggat för Viktor...eller är det trots allt jag som nu läser in....var har jag min folierulle

Tora ville inte använda sin amulett för hon skulle ändå inte ha någon fördel av den i slutändan....vad menades? Hon skulle få offra sig för Viktor

Hon bad om ursäkt och Viktor svarade med: Äh...jag misslyckades ju med att vara bra.

dvs han hade dålig syn så han såg inte knoparna och fick springa fram och åter och glömde