2023-03-11, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Med andra ord är nog den mest drivna paktaren Nebba av det du har skrivit - något iaf jag tycker.

Ja, det skulle jag också säga. Det står mellan han och Sebbe, men Nebba sköter det snyggare så det får bli han. Nebba verkar också snäppet bättre än Sebbe på att verkligen bli omtyckt av de andra deltagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Att ingen där ser igenom hans äckligt falska fasad är för mig obegripligt!
Grosshandlaren går mig på nerverna så till den milda grad att jag spolar förbi hans synkar. Jag dagdrömmer om att vara där i Tinget och sopa golvet med hans feta lekamen i Säcken.

Ja, mycket svårbegripligt. Viktor verkade ju ganska tidigt ha sett igenom Sebbe the Hutts fulspel. Men så var det tydligen inte utan Sebbe lyckades lura honom igen. Först när Viktor, Christoffer och Artin kom till Torpet (och produktionen berättade) förstod de.

Det tycks faktiskt som ingen sett igenom Sebbe på hela säsongen utom möjligen Asiatou och Hannan.
2023-03-11, 09:05
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Du kan skriva det med spoiler och dela med dig 😁

Den som förlorar söndagens ting är

2023-03-11, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Sebbe är den enda värdige vinnaren i år. Att man kan vara så avundsjuk när man sitter och ser på tv det förstår jag inte. Vad har ni själva lyckats med…just det.

Sen skriva av sig massa hat på diverse forum. Ynkligt
Ja självklart. Om värdighet är att sitta och vara fet (så att ingen vågar ta en i styrka), läsa bondepraktikan och försöka hugga folk i ryggen hela tiden.. Då är han "värdig".
Men alla verkar ha olika definitioner av vad värdighet och ärlighet betyder, och vad det innebär att vara snäll osv.
Vissa verkar också tycka att man ska använda tvärtomspråket i tävlingar, så det kanske är det du också gör nu.

Själv tycker jag det är värdigt om man kan vinna utan fulspel, knivhuggningar och "skrämselpropaganda". Det finns faktiskt såna som har lyckas med det så man måste inte spela det "fula" spelet.
Jag kan köpa att man tycker det är ok med de sakerna i en tävling men då ska man inte prata om att han är värdig och snäll (som vissa här gör). Och jag tycker det fortfarande säger nått om hur människan är i verkliga livet också. Man har inte så lätt för sånt om det inte kommer naturligt.
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-11 kl. 10:31.
2023-03-11, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Så i princip säger du att tex en rullstolsburen som aldrig skulle ha en möjlighet till att ta hand om en farm på egen hand, skulle kunna vinna värdigt genom enbart paktande och teoretisk kunskap? Ska Farmen avgöras medelst personliga assistenter då, som sköter djuren, vedhuggning, byggnationer av diverse etc etc? Bara undrar..
Ingen Farmare kan sköta Farmen ensam, ta hand om alla djur, sköta potatis- och grönsaksland, byggnationer, hålla rent osv osv. En rullstolsbunden person kanske är jätteduktig på att laga mat, spinna, sy, konstruera byggnationer, sköta räkenskaper, ha hög kunskap om växter och annan viktig Farmenkunskap som är mindre fysiskt tung. Skulle en person förr i tiden som amputerade en arm eller ett ben få ligga på sofflocket resten av sitt liv och blir omhändertagen av alla eller bli fördriven från Farmen? Nej, folk förr var ”ofärdiga” på olika sätt och fick ändå hitta områden de kunde göra nytta. En del var säkert ”storbonde” och ansvariga för gårdens skötsel men hade andra till hjälp för olika sysslor.

Bara för att man är stark är man inte automatiskt duktig på att ha huvudansvaret för Farmen. Titta på Viktor när han var storbonde. Han satt och slöade framför spisen och såg inte till att Farmen sköttes. Det slarvades med uppdrag och de fick inte godkänt av Vincent. Viktor ryckte på axlarna och tyckte att det var Vincents fel. Är en sån person en värdig vinnare, oavsett om han är fysiskt stark?
2023-03-11, 11:27
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
läspar nebil eller har han bara ljus röst?

Det har redan tagits upp tidigare i tråden att Nebbe dras med ett rysligt kokainmissbruk vilket tillslut satt sig på stämbanden hans. Ett inte alltför ovanligt förekommande fenomen bland riktigt ingångna laddtorskar.
2023-03-11, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ingen Farmare kan sköta Farmen ensam, ta hand om alla djur, sköta potatis- och grönsaksland, byggnationer, hålla rent osv osv. En rullstolsbunden person kanske är jätteduktig på att laga mat, spinna, sy, konstruera byggnationer, sköta räkenskaper, ha hög kunskap om växter och annan viktig Farmenkunskap som är mindre fysiskt tung. Skulle en person förr i tiden som amputerade en arm eller ett ben få ligga på sofflocket resten av sitt liv och blir omhändertagen av alla eller bli fördriven från Farmen? Nej, folk förr var ”ofärdiga” på olika sätt och fick ändå hitta områden de kunde göra nytta. En del var säkert ”storbonde” och ansvariga för gårdens skötsel men hade andra till hjälp för olika sysslor.

Bara för att man är stark är man inte automatiskt duktig på att ha huvudansvaret för Farmen. Titta på Viktor när han var storbonde. Han satt och slöade framför spisen och såg inte till att Farmen sköttes. Det slarvades med uppdrag och de fick inte godkänt av Vincent. Viktor ryckte på axlarna och tyckte att det var Vincents fel. Är en sån person en värdig vinnare, oavsett om han är fysiskt stark?
Nej men enligt din logik så är just Viktor en värdig vinnare för att han har utbytt "show" mot fördelar med produktionen. Och eftersom att allt gäller i tävling så är det också snyggt, snällt och värdigt spelat enligt dig. Och han är faktiskt den som har lyckas "playa" flest personer där inne: förutom produktionen. Julia, Eddie, Tora... bland andra.
Själv tycker jag det inte finns nån "värdig" i år, det kommer vara en loser bland andra losers som vinner. Pest eller kolera.
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-11 kl. 11:52.
2023-03-11, 13:14
Medlem
Viktor är helt klart produktionens favorit då han synkas hela tiden och får därmed säga vad han tycker och tänker.
Hade Viktor vunnit mot Tora så hade det inte blivit en tredje kamp då det annars brukar vara två. Då hade bara Artin och Tora fått lämna farmen. Nu när produktionens favorit Viktor åkte ut så fick produktionen lite panik och började planera hur dom skulle få tillbaka Viktor. Då Viktor var så dålig att han inte själv klarade att gå vidare så var produktionen tvungna att gå in och hjälpa honom genom att ha en tredje kamp och sedan starta en tävling i tävlingen på det stängda Torpet för att få tillbaka Viktor.

Hittade följande artikel pä nätet:
Christoffer avslöjar – därför öppnades Torpet: "Nödlösning"
När Hänt når Christoffer kan han avslöja att utfallet inte var planerat och att TV4 fick komma på en nödlösning i sista sekund.
– Det var inte planerat. Vi fick vänta väldigt länge och så fick vi sitta i en barack i skogen och vänta och så de gjorde någon nödlösning, de sätter oss tre på Torpet fast att Torpet var stängt. Vi hade ingenting, ingen mat, inget toapapper, ingenting! berättade Christoffer.

Jag anser att hela den sista vistelsen på Torpet var arrangerad av produktionen.
Christoffer och Artin ville inte till Torpet då dom ansåg att dom var utslagna, punkt slut. Christoffer hade väl tröttnat på att bli förstekämpe hela tiden och dessutom hade han pluggat för lite. Fast då produktionen ville ha in Viktor i Farmen så var man tvungna att styra upp hela vistelsen på Torpet. Man övertalade Christoffer och Artin att stanna kvar och som tack planterade man i alkohol för att pigga upp stämningen och få bättre tv.
Vad gäller kamperna så anser jag dom vara uppgjorda då målet från produktionen var att få Viktor att vinna. T ex kampen ”Stenen” där man hör direkt att Viktor träffar stenen fast Artin gräver och gräver fast träffar inte ens stenen. Ligger stenarna lika djupt? Fanns det överhuvudtaget någon sten under Artins spade? För att göra det spännande så låter man Viktor bli sist i gruppspelet för att sedan vinna det hela.
Att Blondie kommer och hämtar verkar också konstigt då det aldrig hänt att anhöriga kommit och hämtat tidigare. Min tanke är att direkt när dom kom till Torpet så kunde Christoffer ringa hem och säga vilken dag och tid han ville bli hämtad då allt var uppgjort fast det skulle bara spelas in.
Att ingen åker ut i nästa ting är för att det är en deltagare för lite p g a alla avhopp. Att förloraren däremot mister alla sina amuletter är ytterligare ett sätt av produktionen att hjälpa Viktor!
2023-03-11, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
Nej men enligt din logik så är just Viktor en värdig vinnare för att han har utbytt "show" mot fördelar med produktionen. Och eftersom att allt gäller i tävling så är det också snyggt, snällt och värdigt spelat enligt dig. Och han är faktiskt den som har lyckas "playa" flest personer där inne: förutom produktionen. Julia, Eddie, Tora... bland andra.
Själv tycker jag det inte finns nån "värdig" i år, det kommer vara en loser bland andra losers som vinner. Pest eller kolera.
Lär dig läsa och förstå skrift. Jag har inte sagt något av ovanstående. Jag har t o m tydligt pekat ut två saker som enligt mig är fulspel. Däremot anser jag inte att paktande generellt är dåligt men det finns varianter som absolut är dåligt. Endera ser man allt i svart och vitt eller så ser man nyanser.

Jag anser att det finns flera personer som är värdiga vinnare, som tagit ansvaret och arbetet seriöst och som också gjort acceptabla speldrag för att kunna stå som slutvinnare. Jag har mina kriterier, du har dina.
2023-03-11, 13:21
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har förståelse för dina synpunkter beträffande Sebastian. Han gör det strongt under de förutsättningar han har. Han har till skillnad mot Viktor så utseendet emot sig och är hans absolut raka motsats. För Sebastian är det pengarna som gäller och det såväl i livet utanför som inne på Farmen. Vinna eller försvinna och helt känslokallt så!

Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
Av de som finns kvar finns nu bara en slarver och den värste av dem alla. Vinner han, vilket är mycket möjligt, gör han det på ett sätt som iaf inte jag sett göras tidigare i något Farmen. Han fuskar och charmar sig fram där han behöver och till restens stora tystnad. Det skall verkligen bli intressant å se drängarnas mottagande av den återuppståndne grekiske guden
2023-03-11, 13:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan60
Viktor är helt klart produktionens favorit då han synkas hela tiden och får därmed säga vad han tycker och tänker.
Hade Viktor vunnit mot Tora så hade det inte blivit en tredje kamp då det annars brukar vara två. Då hade bara Artin och Tora fått lämna farmen. Nu när produktionens favorit Viktor åkte ut så fick produktionen lite panik och började planera hur dom skulle få tillbaka Viktor. Då Viktor var så dålig att han inte själv klarade att gå vidare så var produktionen tvungna att gå in och hjälpa honom genom att ha en tredje kamp och sedan starta en tävling i tävlingen på det stängda Torpet för att få tillbaka Viktor.

När Hänt når Christoffer kan han avslöja att utfallet inte var planerat och att TV4 fick komma på en nödlösning i sista sekund.
– Det var inte planerat. Vi fick vänta väldigt länge och så fick vi sitta i en barack i skogen och vänta och så de gjorde någon nödlösning, de sätter oss tre på Torpet fast att Torpet var stängt. Vi hade ingenting, ingen mat, inget toapapper, ingenting! berättade Christoffer.

Jag anser att hela den sista vistelsen på Torpet var arrangerad av produktionen.
Christoffer och Artin ville inte till Torpet då dom ansåg att dom var utslagna, punkt slut. Christoffer hade väl tröttnat på att bli förstekämpe hela tiden och dessutom hade han pluggat för lite. Fast då produktionen ville ha in Viktor i Farmen så var man tvungna att styra upp hela vistelsen på Torpet. Man övertalade Christoffer och Artin att stanna kvar och som tack planterade man i alkohol för att pigga upp stämningen och få bättre tv.
Vad gäller kamperna så anser jag dom vara uppgjorda då målet från produktionen var att få Viktor att vinna. T ex kampen ”Stenen” där man hör direkt att Viktor träffar stenen fast Artin gräver och gräver fast träffar inte ens stenen. Ligger stenarna lika djupt? Fanns det överhuvudtaget någon sten under Artins spade? För att göra det spännande så låter man Viktor bli sist i gruppspelet för att sedan vinna det hela.
Att Blondie kommer och hämtar verkar också konstigt då det aldrig hänt att anhöriga kommit och hämtat tidigare. Min tanke är att direkt när dom kom till Torpet så kunde Christoffer ringa hem och säga vilken dag och tid han ville bli hämtad då allt var uppgjort fast det skulle bara spelas in.
Att ingen åker ut i nästa ting är för att det är en deltagare för lite p g a alla avhopp. Att förloraren däremot mister alla sina amuletter är ytterligare ett sätt av produktionen att hjälpa Viktor!
Tack för en utomordentligt god sammanfattning av just denna del av "tävlingen" Farmen (& Torpet!) Ja se Anna hon kan hon

Förresten hur gick det egentligen till att just Viktor blev kämpe på tinget? Det var väl Sebastian som blev SB som satte honom där och så skulle Viktor få en amulett till genom att slå Tora i knopar men så sprack det då Viktor inte fixade det överhuvudtaget? Va fan stämmer detta då känner jag mig totalskojad. Är vinstpengarna redan bestämda till Viktor och resten får betalt efter hur länge de varit med? Säkert inte så mycket isf om ens något utan endast lite TV-fame med följare runtom.

Känner jag måste se om avsnittet....

Nej, Christoffer blev ju SB av förlorande Artin och Christoffer valde Viktor som sen väljer Tora osv Hm...https://imgur.com/a/m0cAgtc

Ja jävlars vad uppenbart det nu är efter att ha sett om hela förra söndagens ting att allt är riggat för Viktor...eller är det trots allt jag som nu läser in....var har jag min folierulle Tora ville inte använda sin amulett för hon skulle ändå inte ha någon fördel av den i slutändan....vad menades? Hon skulle få offra sig för Viktor Hon bad om ursäkt och Viktor svarade med: Äh...jag misslyckades ju med att vara bra. dvs han hade dålig syn så han såg inte knoparna och fick springa fram och åter och glömde
Senast redigerad av kubun 2023-03-11 kl. 14:48.
2023-03-11, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRocks
Det var maximal med deltagare på Torpet, då åker ut direkt när förlorar i Tinget. Samma med Julia, Päivi, Hannan & Tova.
sandra 1 och sandra 2 jc och viktor var där
alltså 4 pers

när eddie åkte ut var ju bara 3 pers där
eller kommer jag ihåg fel?
2023-03-11, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jan60

Det kändes väldigt märkligt att Torpet först stängdes och sedan öppnades. Då var det en oplanerad nödlösning som produktionen uppfann. Allt för att matcha fram lite extra dramatik runt Viktor. För det verkar som du säger ha varit målet med upplägget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in