2023-03-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tvärtom familjen är mycket stolta över DA
Sen att en familj som inte har svenskt ursprung
som är fr annan kultur kan ha en annan syn på uppfostran än oss
Men familjen bor i Sverige och de kom hit av en anledning
Så allt i Turkiet gillar de säkert inte
Det man ser på föräldrars fb så värnar de om handikappade barn och andra som har det svårt
De har låtit sina barn gå sin egna väg och döttrar har svenska män och egna kariärer

Du kände inte DA eller hans familj så du vet inte ett skit om hur det är i DA’ familj…
Citera
2023-03-10, 21:57
Medlem
Citat:
Enligt rättsmedicinsraporten så har de inte kunnat fasträlla att det var självmord och det tog lång tid innan familjen fick ta del av den
Men eftersom polisen inte hittar bevis för brott så la dom ner fallet och har sagt till familjen att det kan vara självmord men det kan de inte fastställa
Det är inga lögner
Och det tog lång tid innan familjen att få ta del av den rapporten
Familjen begärde att få svar och att få ta del av utredningen/fup
Men de har fortfarande inte fått se allt
Mycket av utredningen är sekretessbelagt
Att familjen ville få svar är inte så konstigt
Däremot så har du med några fler här på sidan i tidigt skede sagt att fakta är att DA tog självmord
Och ni vaktar här på sidan och motar bort de som har funderingar och tvivlar på vad som faktiskt hände
Låt folk få bilda sig en egen uppfattning av den info som finns

Redan när polisen började leta efter DA misstänkte dom självmord och frågade familjen om hur DA mådde… familjen kände sig mycket kränkt av att polisen trodde att DA hade försvunnit frivilligt…

Vi vaktar inte sidan.. vi skriver bara fakta när du skriver falskheter och lurar i andra en massa skit…
Citera
2023-03-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inomtullarnasthlm
1. Känner du familjen privat?

2. Varför nämner du Turkiet och vad familjen anser om sitt hemland. Detta är inget jag skrev om? Skrev att vad DA än gjorde så var pappan inte nöjd. Dvs han ställde så höga krav på sonen att han kände att han inte räckte till. Vad fan har döttrarnas svenska män med saken att göra?

3. Så klart de skriver att de är stolta nu när han har fått bort. Är du säker på att det framgick när han var i livet? Jag hörde att han pressades hårt...
Nej jag känner inte familjen privat
Gör du?
Att jag nämde deras hemland var för att vi Svenskar kan bedömma och jämföra andra kulturers uppfostran mot vår som kan skilja sig en del men det betyder inte att DA skulle må psykiskt dåligt av det
Det är lätt att dra slutsatser
Och vad är det som säger att föräldrarna inte var stolta öv sin son när han levde?
Citera
2023-03-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Redan när polisen började leta efter DA misstänkte dom självmord och frågade familjen om hur DA mådde… familjen kände sig mycket kränkt av att polisen trodde att DA hade försvunnit frivilligt…

Vi vaktar inte sidan.. vi skriver bara fakta när du skriver falskheter och lurar i andra en massa skit…
Dom flesta som tänker själva har försvunnit fr sidan
Du kanske ska fundera på varför
Citera
2023-03-10, 22:25
Medlem
Citat:
Du kände inte DA eller hans familj så du vet inte ett skit om hur det är i DA’ familj…

Jag har inte sett någonting som tyder på att du kände familjen?
Citera
2023-03-11, 02:25
Medlem
Citat:

Det är för att mycket är sekretessbelagt så därför känner man att det inte är lönt att fortsätta att skriva på tråden.
Citera
2023-03-11, 02:47
Medlem
Citat:

DA:s familj kom antagligen hit till Sverige pga att det var en konflikt mellan Republiken Turkiet och PKK (Kurdistans arbetarparti). Den handlade om både politik och det militära. Konfliktens bakgrund beror på Turkiets förtryck av landets kurdiska minoritet. Den militära konflikten började 1984 och den var som mest intensiv fram till 1999. Jag minns detta själv speciellt i början på år 1990.
Citera
2023-03-11, 03:06
Medlem
GamlaFalls avatar
Ser tyvärr bara en debatt om huruvida fallet ska debatteras eller inte när jag tittar in i tråden. Att spränga sig själv i luften hör inte till vanligheterna vid självmord. Det finns visserligen en del fall men utan avskedsbrev så är de än färre.

Jag kan bara anta att hans tanke i så fall var att kroppen aldrig skulle hittas, men för att åstadkomma det finns det ju både enklare och mer säkra metoder. Varför han annars inte skulle vilja efterlämna en komplett kropp finner jag konstigt.

Tycker absolut inte att det går att utesluta mord. Stämmer det dessutom att hans skalle aldrig hittades så blir jag genast onödigt konspiratorisk.

Hans föräldrar måste självklart acceptera att de aldrig kommer få reda på vad som verkligen skedde, för om Deniz tog livet av sig, så ville han förmodligen inte att de skulle tro det.
Citera
2023-03-11, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall
Ser tyvärr bara en debatt om huruvida fallet ska debatteras eller inte när jag tittar in i tråden. Att spränga sig själv i luften hör inte till vanligheterna vid självmord. Det finns visserligen en del fall men utan avskedsbrev så är de än färre.

Jag kan bara anta att hans tanke i så fall var att kroppen aldrig skulle hittas, men för att åstadkomma det finns det ju både enklare och mer säkra metoder. Varför han annars inte skulle vilja efterlämna en komplett kropp finner jag konstigt.

Tycker absolut inte att det går att utesluta mord. Stämmer det dessutom att hans skalle aldrig hittades så blir jag genast onödigt konspiratorisk.

Hans föräldrar måste självklart acceptera att de aldrig kommer få reda på vad som verkligen skedde, för om Deniz tog livet av sig, så ville han förmodligen inte att de skulle tro det.

Det finns en till tråd som är den första:

Här är den

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
Citera
2023-03-11, 06:43
Medlem
Citat:
Dom som tänker själva vet att det inte finns något att diskutera då bevisen pekar på självmord… därför har dom lämnat tråden…
Citera
2023-03-11, 06:49
Medlem
Citat:
Jag har inte sett någonting som tyder på att du kände familjen?
Jag har träffat DA… vilket jag har nämt tidigare…min man är på firman…vilket jag har nämt också…. så jag har lite mera koll än dig på DA… men framförallt så kan jag ta till mig fakta… det är det som skiljer oss två… det är flertalet i denna och den förra tråden som har bidragit med fakta och kunskap så jag fattar inte vad ditt problem är… du ältar samma sak om och om igen… och så skapar du nya sanningar…
Citera
2023-03-11, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall

Saken är den att vittnen såg han löpa till platsen ensam… polisen har hittat bevis att han har varit och studerat/fotat platsen långt innan… han har googlat hur man åker utan SJ kort… sprängmedlet kom från hans arbetsplats… han hade virat tråd runt halsen för en snabb död…

Jag är en konspiratorisk anitivaxare men när det kommer till detta så förstår jag inte att man kan få det att vara mord…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in