Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Och det är nu som du ska presentera bevis för hur det fallande trycket blir till det du kallar rymden, där klotet kan rotera fritt i vakuum. Men du hänvisar bara till andra och att det redan är bevisat och därför behöver du inte bevisa något utan kan obehindrat sitta här och bara påstå det ena efter det andra.
Vad gör du i tråden då? Varför slösar du bort din tid på en foliehatt som mig? Försvarar du din tro? Älskar du den runda jorden?
Varför tror du att det är tillräckligt för dig att inte bevisa något när du i nästa stund begär av mig att jag ska motbevisa dina påstående! Du vet såklart att det inte är tillräckligt med det skiter du i, som en religiös fanatiker.
Du får samma chans som alla andra plattisar, vi möts och tar en flygtur där du navigerar efter något som inte bygger på WGS84.
Vi ska ha minst 40 nm mellan våra punkter och vi ska ha 20 punkter.
Vi ska passera över samtliga punkter, du ska beräkna bränsleåtgång samt reserv som max får vara 50 minuter. När vi kommer fram får det inte vara mindre än 45 minuters bränsle kvar.
För att lattja till det lite ska du få berätta hur jag vet höjden eftersom du är helt säker på att lufttrycket inte sjunker med höjden (i ett stängt utrymme blir trycket detsamma överallt). För vi ska också veta höjden vi flyger på så att vi kan rapportera detta men vi ska inte använda lufttrycket till detta eftersom det enligt dig inte fungerar.
Vidare ska du vid start förklara vad som händer med vinden vi har när vi startar, vad exakt på din jordform är det som gör att den vrider sig när vi ökar höjden? Vilket håll vrider sig vinden på norra halvklotet? Den vrider sig nämligen inte på samma sätt på södra.
Du kan också få förklara hur högtryck och lågtryck kan befinna sig jämte varandra i din slutna atmosfär samt åt vilket håll de roterar på respektive halvklot.
När vi sen är uppe i luften kan du få förklara varför jag inte når vissa marksändare förrän jag är på en högre höjd (då är de ju ännu längre bort från mig än när jag inte kunde nå dem).
Du får själv välja hur du ska tracka rutten men du får inte använda någon utrustning som använder WGS84 eller annan som bygger på sfärisk/elipsoid jord.
Ska du bli ännu en som inte vågar anta utmaningen?
Förlorar du får du lova att hålla käften och avregga dig från Flashback utan att skapa nytt konto.
Klarar du alla mina krav här som du borde klara eftersom du så säkert vet att jorden är platt så lovar jag detsamma.
Resultaten får en oberoende jury uttala sig om och där ska dina metoder redovisas.
Ställer du upp eller är du en fegis som de andra?