Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Vad händer vid 'radar ducting?
Du menar refraktion, det är böjning av en signal när den passerar genom ett medium. Det betyder bara att radarn vid vissa atmosfäriska förhållande ser längre än normalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Jag har använt radio långt över horisonten.
Beror på våglängd, längre vågor stutsar mot jonosfären och kan nå runt vår glob.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Hur vet du det?
Har du noll kunskap om kartor? Det är väletablerade fakta, ta och sök så får du se att det stämmer. Det finns INGEN flat earth karta, vad beror det på?
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Tvärtom, det är ett rakt streck gnonomisk projektion.
Du har uppenbarligen noll kunskap om navigering.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Det betyder att du vet hur en platt jord ser ut, det gör du inte.
Vet du hur den ser ut? Berätta, jag plockar fram jordnötter och en öl. Detta blir underhållande.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Hur bevisar magnetiska fält att jorden är ett klot?
Åter igen bevisar du din totala okunskap. Det är 1 magnetisk nord och en magnetisk syd. Du skulle inte kunna navigera med en magnetskopass om jorden vore platt. Detta kan verifieras tex med en gyrokompass, ett instrument som är en flat earth dödare!
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Ja, hindret (horisonten) döljer botten first enligt inversa kvadratlagen.
Du har uppenbarligen gått Youtube universitetet och tittat på idioter som Mark Sargent och Nathan Oakley.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
I astronomisk navigering skall användaren förställa sig jorden som ett horisontalplan med en himmelssfär med ljuspunkter fästade i den utan kända avstånd till punkterna. Det är inte beskrivningen av ett klot.
100% fel, åter igen. Du har tittat på flat earth kanaler på Youtube och tror att du kan ämnet.
Alla beräkningarna vid astronomisk navigering utgår i från ett R värde (jordens radie)!
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
I globmodellen är solen längre bort under varm årstid på norra halvklotet. Bevisligen så är ju en värmekälla mindre varm när den är längre bort och därmed är inte jorden rund enligt din logik.
Ok, hur förklarar du då att på andra halvklotet är solen närmare under vintern! Det är inte avståndet som gör skillnaden utan vinkeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Det var ingen lista med bevis, det var en lista med påståenden. Du kan naturligtvis inte skilja på påstående och bevis, precis som du har blivit lärd. Det finns inte ett enda bevis för att jorden är en boll som snurrar i vakuum.
Allt jag tar upp är fakta, inga sagor. Enkelt att hitta bevis för det jag tar upp.