2023-03-09, 21:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
När du skriver ”har väl” då vankas meningen; jag menade…

Detta är skrivet av dig och det är lätt att tolka ”slut” i den texten..

Liverpool - aka ”världens bästa lag” vann covid-titeln, men nu är de tillbaka där som de har hört hemma under 25 år av de sista 30 åren - kämpa om att nå 4:e platsen. Men jag får väl redan passa på att gratta er med eran nästa ligatriumf i säsongen 2049/50, kanske ni ungår en pandemi då..?
Jag vill, mer än gärna, se att du skriver vad som ej är faktabaserat i mitt resonemang kring Liverpool?

Liverpool har varit ett medelmåttigt mittengäng i 25 av de sista 32 åren, där de aldrig var i närheten av att vinna ligan, istället så kämpade de med kniven på strupen för att knipa en fjärdeplats. Och ja, jag är tämligen så säker på att Liverpool kommer inte att vinna ngn ny ligatitel under Klopp - dvs att det kommer att ta många, många år innan de vinner ligan igen.
Citera
2023-03-09, 21:42
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag vill, mer än gärna, se att du skriver vad som ej är faktabaserat i mitt resonemang kring Liverpool?

Liverpool har varit ett medelmåttigt mittengäng i 25 av de sista 32 åren, där de aldrig var i närheten av att vinna ligan, istället så kämpade de med kniven på strupen för att knipa en fjärdeplats. Och ja, jag är tämligen så säker på att Liverpool kommer inte att vinna ngn ny ligatitel under Klopp - dvs att det kommer att ta många, många år innan de vinner ligan igen.
Kan vara så att Liverpool redan har vunnit fler ligasegrar men det resultat kommer först om några år (om Man C blir av med poäng)
Är man slut året efter och över överskådlig framtid när föregående säsongen gav 2 cupguld, 1 cupsilver & en andra plats i ligan endast 1 p efter vinnaren 🤔🤔

Är framtida gissningar sanningar hmmm

Varför drar du upp historia du räknar ju aldrig historia när folk drar upp det för dig!
Senast redigerad av Drickback 2023-03-09 kl. 21:45.
Citera
2023-03-09, 22:36
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Gick kort ut på att han inte ville ha Arteta än mindre ge ett nytt kontrakt men gärna vill ha honom nu då han tror att Arteta blir en världstränare på Pep & Klopp nivå.

Mm låter som att generalen stöttar Arsenal i sann Piers Morgan-anda.
Senast redigerad av jontepsg 2023-03-09 kl. 23:10.
Citera
2023-03-09, 23:25
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Nu går jag OT i det du skriver om men jag vill gärna veta nu vad du tycker om Grealish? Jag minns att du ville ha honom i United men det var ju ett tag sedan och jag tror inte du tittar på City matcher, men hur ser du på honom nu? Skulle du fortfarande vilja ha honom? (strunta i summan).

Absolut. Han har ju gjort en bättre säsong så här långt än den förra. Väldigt nyttig offensivt, vinner många frisparkar och håller fast bollen på rätt ytor. Bör väl kunna dubbla sina stats från förra säsongen innan den här är slut.
Citera
2023-03-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Visst, Ferguson åkte också på rejäla förluster. Skillnaden är ju att det inträffade ca ett årtionde in i hans United-sejour. Ten Hag har åkt på 0-4 mot Brentford, 3-6 mot City och 0-7 mot Liverpool innan han ens varit manager en säsong. Det är ju svindåligt. Sen har ju PL genom åren blivit mindre konkurrenskraftig. Topplagen är nu i stort sett desamma i många år och sen är ju själva toppen också uppdelad. PL-vinnaren och lagen precis under tar idag mer poäng än på 90-talet och början av 2000-talet. För övrigt vann United ligan den säsongen man åkte på 0-5 mot Newcastle och 3-6 mot Southampton. Även den säsongen när man förlorade med 0-5 mot Chelsea. Menar du att United är en titelaspirant den här säsongen?
PL numer är enligt min åsikt väldigt mycket mer konkurrenskraftig överlag än vad den var under de första 15 åren till 2007, helt sonika så har avsevärt mycket fler lag råd att spendera stora summor på både köp och löner. Att lagen som vinner PL de senaste åren har tagit mer poäng är väl inte så konstigt. Fram till '03 när Roman kom och pengarnas intåg fanns det United (8), Blackburn (1), Arsenal (3) som vann PL, och även om jag anser att Uniteds lag var fantastiskt under hela den tiden så jämför gärna trupperna på spelare med lagen av idag. Det är på en helt annan nivå idag på toppen.

Nej, jag anser inte att United är en titelaspirant denna säsongen. Vi kommer inte vara det mest troligt nästa säsong heller utan kanske säsongen efter det om EtH fortsätter utveckla laget framåt.
Citera
2023-03-10, 13:36
Medlem
Halloween2s avatar
Ingen speciell ''wow'' match till helgen. Ser ganska tråkigt ut.
Citera
2023-03-10, 15:26
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ingen speciell ''wow'' match till helgen. Ser ganska tråkigt ut.

Både Arsenal och City har bortamatcher som ska vinnas men lika gärna kan innebära poängtapp. Det är väl det intressanta. Om det blir status quo, större gap, eller helt jämnt i toppen efter denna helg.

Men det är ju bara "wow-match" för berörda supportrar så klart.
Citera
2023-03-10, 15:30
Medlem
Imbazs avatar
Äh ta bort
Citera
2023-03-10, 15:32
Medlem
jontepsgs avatar
https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1634197146541912068?t=1vsnwrLrLH55TNZ0aK70-w&s=19

Jag har riktigt svårt för den här griniga gubben. Det var bara ett år sedan som han kallade truppen för en av de mest talangfulla han någonsin tränat. Hans taktik är uråldrad, om han bara kunde ta lite ansvar och iaf försöka spela lite offensiv fotboll.
Citera
2023-03-10, 15:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Innan vi spelar mer fotboll den här helgen och helt lämnar förra omgången bakom oss, får jag medge att jag vevat den här videon en hel del på repeat denna vecka: https://www.youtube.com/watch?v=m-gUdXI-zc0&t=1251s

Falsetten. Desperationen. Nära till tårar. Den gudomliga orättvisan. Som ett barn. Nej, jag är inte större än så.
Citera
2023-03-10, 15:46
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Både Arsenal och City har bortamatcher som ska vinnas men lika gärna kan innebära poängtapp. Det är väl det intressanta. Om det blir status quo, större gap, eller helt jämnt i toppen efter denna helg.

Men det är ju bara "wow-match" för berörda supportrar så klart.

Tänkte på dessa två men ser inte Fulham göra något hot mot er. CP har varit lite jobbiga att möta på senare för Pep, blir säkert en jobbig match i morgon också. Hoppas på samma effekt som när de möttes i höstas.
Citera
2023-03-10, 16:03
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Tänkte på dessa två men ser inte Fulham göra något hot mot er. CP har varit lite jobbiga att möta på senare för Pep, blir säkert en jobbig match i morgon också. Hoppas på samma effekt som när de möttes i höstas.

Jag har då ångest för Fulham. Inte alls några säkra tre poäng. Särskilt inte nu när vi inte har en enda anfallare då Nketiah och Trossard är skadade och Jesus nog inte är redo att starta även om han är tillbaka i träning. Vi har visserligen inte förlorat mot Fulham sedan 2012, men historia betyder lite när det kommer till mina nerver..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in