2023-03-09, 16:55
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Söndagens 7-0 vinst var otroligt skön och som United fan bör man vara förbannad eller oerhört besviken. Men det är hur man som lag reagerar på detta som spelar roll. Inget "det är bara en blipp" och fortsätta som vanligt utan "nu jävlar ska vi visa att det bara var ett redan result". United har haft en tvivelaktig moral och kämpaglöd de senaste åren. ETH verkar ha kommit en bra bit på väg men nu får vi se om det var en medgångsförteelse eller inte. Nu tror att ETH löser det, men det kan vara värt att ha i åtanke att även Ole sågs som en frälsare en gång i tiden. Inte för att han var ensam men en speciell hälsning till Rio. 😉

Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Tråkigt att ni tror att alla gooners har haft dessa åsikter.
Det tror vi/de inte. Det här är vad som händer när någon trollar ordentligt, i flera år, och folk inte klarar att ignorera det. Vare sig fakta eller logik hjälper men trots det försöker folk om och om igen med en dåres envishet. Ibland kan det vara underhållande, oftast inte. Personlig åsikt så klart.

Det handlar egentligen inte om en specifik klubb, utom hur en persons beteende kan förstöra för en hel fanskara. När jag kom hit i början var det en Manchester United fan och genom åren är det varit folk som representerat Liverpool (flertal), Chelsea, Manchester City, United (igen) för att nämna några.
Citera
2023-03-09, 17:12
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Om Ten Hag ska lämna vem tycker du då ska ta över i United? Roy Keane?

Ten Hag får väl fortsätta kontraktet ut (2025) så länge ingenting exceptionellt inträffar som en degradering. Vem som är manager just nu är egentligen ganska så oviktigt så länge inte försäljningen av klubben blir rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Förlorade aldrig Fergie då med stora siffror?
1-6 mot City 2011 (tänk att han fick sitta kvar!!!), 0-5 mot Newcastle 20 Oktober 1996 & 0-6 mot Southampton 26 oktober 1996 (varför sparkades han inte här då herregud, två storförluster på rad!!!), 0-5 mot Chelsea 1999 - alla dessa bortamatcher men 1-4 mot Pool 2009 var hemma på Old Trafford.

Visst, Ferguson åkte också på rejäla förluster. Skillnaden är ju att det inträffade ca ett årtionde in i hans United-sejour. Ten Hag har åkt på 0-4 mot Brentford, 3-6 mot City och 0-7 mot Liverpool innan han ens varit manager en säsong. Det är ju svindåligt. Sen har ju PL genom åren blivit mindre konkurrenskraftig. Topplagen är nu i stort sett desamma i många år och sen är ju själva toppen också uppdelad. PL-vinnaren och lagen precis under tar idag mer poäng än på 90-talet och början av 2000-talet. För övrigt vann United ligan den säsongen man åkte på 0-5 mot Newcastle och 3-6 mot Southampton. Även den säsongen när man förlorade med 0-5 mot Chelsea. Menar du att United är en titelaspirant den här säsongen?
Senast redigerad av TilhelmWell 2023-03-09 kl. 17:28.
Citera
2023-03-09, 19:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Ten Hag får väl fortsätta kontraktet ut (2025) så länge ingenting exceptionellt inträffar som en degradering. Vem som är manager just nu är egentligen ganska så oviktigt så länge inte försäljningen av klubben blir rätt.

Visst, Ferguson åkte också på rejäla förluster. Skillnaden är ju att det inträffade ca ett årtionde in i hans United-sejour. Ten Hag har åkt på 0-4 mot Brentford, 3-6 mot City och 0-7 mot Liverpool innan han ens varit manager en säsong. Det är ju svindåligt. Sen har ju PL genom åren blivit mindre konkurrenskraftig. Topplagen är nu i stort sett desamma i många år och sen är ju själva toppen också uppdelad. PL-vinnaren och lagen precis under tar idag mer poäng än på 90-talet och början av 2000-talet. För övrigt vann United ligan den säsongen man åkte på 0-5 mot Newcastle och 3-6 mot Southampton. Även den säsongen när man förlorade med 0-5 mot Chelsea. Menar du att United är en titelaspirant den här säsongen?
Ten Hag tycks vara den bästa managern som Man United har haft sedan Ferguson, fast jag tror inte att MU kommer att vinna titeln under de kommande åren. United behöver en rejäl overhaul innan de ens kan börja utmana Man City, Liverpool & Arsenal.

Man United fick sig ju en väckarklocka nu senast mot Liverpool.
Citera
2023-03-09, 20:12
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ten Hag tycks vara den bästa managern som Man United har haft sedan Ferguson, fast jag tror inte att MU kommer att vinna titeln under de kommande åren. United behöver en rejäl overhaul innan de ens kan börja utmana Man City, Liverpool & Arsenal.

Liverpool är ”slut” enligt dig så det är väl inte så svårt att överglänsa dom.

Sista 10 årens slutplacering..
Men historia räknas visst inte..

Arsenal: 4432565885
Manchester U: 1745626326
Citera
2023-03-09, 20:27
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Har du missat att overhaulen precis börjat? Det tog 2 år för Arteta och den är fortfarande inte klar. Varför skulle det gå snabbare för ETH? Jag antar att du var en av alla dårar som ville ha bort Arteta också?
Citera
2023-03-09, 21:07
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell

Nu går jag OT i det du skriver om men jag vill gärna veta nu vad du tycker om Grealish? Jag minns att du ville ha honom i United men det var ju ett tag sedan och jag tror inte du tittar på City matcher, men hur ser du på honom nu? Skulle du fortfarande vilja ha honom? (strunta i summan).
Citera
2023-03-09, 21:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Har du missat att overhaulen precis börjat? Det tog 2 år för Arteta och den är fortfarande inte klar. Varför skulle det gå snabbare för ETH? Jag antar att du var en av alla dårar som ville ha bort Arteta också?
Problemet är bara det att Man Utd har typ haft 10 overhauls sedan Whiskynäsan pensionerade sig, och man ser bara det samma resultatet igen och igen.

Men visst, så förtjänar Ten Hag mer tid på sig innan man ev hugger halsen av honom.
Citera
2023-03-09, 21:15
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Nu går jag OT i det du skriver om men jag vill gärna veta nu vad du tycker om Grealish? Jag minns att du ville ha honom i United men det var ju ett tag sedan och jag tror inte du tittar på City matcher, men hur ser du på honom nu? Skulle du fortfarande vilja ha honom? (strunta i summan).

Han menade dessutom på riktigt att Grealish är typ världens bästa spelare.
Citera
2023-03-09, 21:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Liverpool är ”slut” enligt dig så det är väl inte så svårt att överglänsa dom.

Sista 10 årens slutplacering..
Men historia räknas visst inte..

Arsenal: 4432565885
Manchester U: 1745626326
Har väl aldrig hävdat att Liverpool är ”slut”..? Däremot så tror jag att Klopp kommer inte att vinna ngn ny ligatitel med Liverpool.
Citera
2023-03-09, 21:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Han menade dessutom på riktigt att Grealish är typ världens bästa spelare.
Vem menar att Grealish är världens bästa spelare?
Citera
2023-03-09, 21:18
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Vem menar att Grealish är världens bästa spelare?

Användaren TilhelmWell.
Citera
2023-03-09, 21:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Har väl aldrig hävdat att Liverpool är ”slut”..? Däremot så tror jag att Klopp kommer inte att vinna ngn ny ligatitel med Liverpool.
När du skriver ”har väl” då vankas meningen; jag menade…

Detta är skrivet av dig och det är lätt att tolka ”slut” i den texten..

Liverpool - aka ”världens bästa lag” vann covid-titeln, men nu är de tillbaka där som de har hört hemma under 25 år av de sista 30 åren - kämpa om att nå 4:e platsen. Men jag får väl redan passa på att gratta er med eran nästa ligatriumf i säsongen 2049/50, kanske ni ungår en pandemi då..?

Ett stalltips! Läs dina egna inlägg innan du svarar så slipper du få i retur.
Senast redigerad av Drickback 2023-03-09 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in